4MB Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei Jeg har nå trent styrke aktivt i 3-4 mnd, og trent en god del benk. Gikk fra 52.5 til 70 på 2 mnd. Men har nå fått et problem med høyrearma under løfting. Når jeg nærmer meg failure, svikter arma totalt. Jeg får den opp til rundt 90 grader, men der stopper den. Det er ingen smerter e.l Det første jeg tenkte var at jeg er svakere i høyre enn i venstre, men det skjedde så plutselig. Har en mistanke om at det kan ha skjedd når jeg skulle makse 75, og fikk stanga helt feil nedpå. Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Når jeg nærmer meg failure, svikter arma totalt. Jeg får den opp til rundt 90 grader, men der stopper den. Kanskje du allerede har nådd failure here? Dette var ærlig talt vanskelig å svare på, viss du har hatt problemet lenge burde du spør nokon som er veldig erfarne, feks ein personlig trener på gymmet du trener på. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Det jeg stusser over er at jeg ikke hadde det problemet før i forrige uke. Kan ikke huske å ha lagt merke til noe før det. Men jo, har tenkt til å spørre en trener i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Kanskje du mangler litt på lockoutstyrken, altså den siste delen av løftet. Trening av triceps burde fikse biffen, smalbenk (benking med smalere grep enn det du vanligvis gjør), triceps extention + benkpress med planke +++ Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Her ser du åssen du benker korrekt. Kan nok være feil i teknikken din eller at du rett og slett prøver for tung vekt. Endret 18. mai 2009 av grammasta Lenke til kommentar
xeigen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 ikke så domt og gå ned og trene med mindre vekter nei Lenke til kommentar
4MB Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Var ikke vekta som var problemet. Det var at bare høyrearma hang igjen, og det på en vekt jeg løfta uten problemer før. Måtte bryte halvveis i settet pga. det. Men nå går det greit igjen. I går løfta jeg alle settene uten hjelp, så det er fremgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå