Gå til innhold

Velge et objektiv fra samlingen, hvilke burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg er nok ikke den beste fotografen rundt, og er vel mest den fyren som har litt for mye penger til å like "gadgets" så har blitt mye jeg egentlig ikke trenger.

Jeg orker ikke dra på masse objektiver når jeg skal ut, så vil ha et kamera og et objektiv med meg, men bør jeg ofre bildekvalitet for høyere range?

F.eks har et tamron 17-50 2.8 over hele rangen og et nikkor 18-200 (har også fast 50mm, vidvinkel, 70-300mm, og et 17-70, dog sistnevnte er et kitobjektiv).

Burde jeg ta tamronet eller nikkor for dagligdags foto? Skal brukes på et D300

Endret av allyse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18-200mm vinner på fleksibilitet; Tamron på bildekvalitet og f/2.8 i hele brennvidde-området.

Jeg har lånt en 18-200mm i noen dager nå; og du kan lese om den i denne tråden. Der ser at jeg bruker en fast 35mm f/1.8 også.

Hvis du velger å gå for 18-200mm, så vil jeg anbefale deg å spandere på deg en 35mm i tillegg. Da bør du være godt dekket opp.

Tom

Lenke til kommentar
Det er det kun du som kan svare på,er ganske umulig og gjette hva du skal ta bilder av og i hvilken miljøer.

Bruken kommer litt ann på. Jeg tar en del bilfoto, og da syntes jeg automatisk tamronen kommer best unna med det. Men dette spørsmålet retter seg mest til allroundfoto som på ferie osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...