Bruno Mars Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 10/68 poeng = karakter 1? Er det en rettferdig karakter? Syntes det virker strengt. Matematisk så er det jo rett, men når man får poeng så er det vel med strykkarakter? Fag: Matte R2, VG3. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 En skulle tro det holdt til en 2-er.. men jeg vet ikke. Det er jo bare 14% riktig? Kanskje 15 er minimum ^^ Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 10/68 poeng = karakter 1? Er det en rettferdig karakter? Syntes det virker strengt. Matematisk så er det jo rett, men når man får poeng så er det vel med strykkarakter? Fag: Matte R2, VG3. Du skulle hatt 22.5/68 poeng for å få 2-er. Bare å regne på det! Er ikke sikker på hva du mener med siste halvdel av innlegget ditt? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du kan jo høre med en annen mattelærer hva han/hun synes. Hør først med faglærer kanskje. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 For å stå på forkurs hvor vi har VGS matte måtte vi har 25% for å få E (tilsvarer 2). I ditt tilfelle måtte du da minst hatt 17 poeng for å stå. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har intrykk at ikke alle karakterene er like "store" dvs. at en skala kanskje ser slik ut: 1 - 0-9 2 - 10-20 3 - 21-35 4 - 36-48 5 - 49-58 6 - 59-62 Nå vet ikke jeg hvordan det står til på vgs, men på en ungdomskole ville ikke en slik skala vært helt på jordet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Kommer helt an på hva snittet på prøven lå på, i alle fall har det vært slik for meg. Om alle fikk 50-60 poeng, og du fikk 10 er det jo mer enn god nok grunn for å stryke... Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Har samme inntrykk, at alle karakterer er like "store". Har alltid sett på karakter 1 som å knapt greie å skrive navnet sitt. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har samme inntrykk, at alle karakterer er like "store". Har alltid sett på karakter 1 som å knapt greie å skrive navnet sitt. Karakteren kommer jo også av helhetsinntrykket. hvis du gir inntrykk av at du er dårlig så trekker det ned. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Kommer helt an på hva snittet på prøven lå på, i alle fall har det vært slik for meg. Om alle fikk 50-60 poeng, og du fikk 10 er det jo mer enn god nok grunn for å stryke... Tro meg, jeg er ikke den eneste som ligger i fare for å stryke dette faget i klassen. Rimlig teit at vi ikke har bedt om å bytte denne mattelæreren tidligere, for hu er spesiell. Forklarer ting dårlig og skriver flere feil hver time. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jeg henger meg på det Eksentron sier her. Det er veldig sjeldent at poengskalaen blir satt før alle prøvene er rettet. Deretter justerer man poengskalaen ned eller opp slik at man skal få en mest mulig jevn fordeling av karakterene (til en viss grad selvfølgelig). Dersom mange i mx1000 sin klasse har fått gode karakterer kan skalaen også være satt ganske høyt edit: men det er jo selvfølgelig ingenting i veien for at du kan klage, du kan jo ikke tape noe på det. Endret 13. mai 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Litt utenfor trådens tema, men whatever: På matematikkeksamen er det gjerne 5 oppgaver (to i del én, tre i del to). La oss si at man får til én av disse oppgavene i sin helhet. Burde ikke det være nok til å bestå? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Men hvorfor kan karakterskalaen variere ut ifra resultatet? Det er like mye elendig med 2/50 om alle fill 58-60, enn om alle finn 10-12 ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Nei, fordi det kan vise at prøven var mye vanskeligere enn antatt eller visa versa. Og da justeres skalaen etter det. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Men hvorfor kan karakterskalaen variere ut ifra resultatet? Det er like mye elendig med 2/50 om alle fill 58-60, enn om alle finn 10-12 ? Hvis prøven tar lengre tid en antatt og den er veldig vanskelig eller at mange har gjort det bra men ikke nådd å gjøre alle oppgavene så justeres karakteren opp. dette skjedde med meg og mange andre i en matteprøve. gikk fra 4/5 til en rein femmer som regel er dette til fordel for eleven. men det kan hende du har vært uheldig. men klag uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå