madafaka Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hvor kraftig Strømforsyning trenger jeg til dette : Grafikk Kort Kabinett HovedKort CPU MinneBrikker HDD DVD Brenner Helst Under 900,- KR Takk for all hjelp Endret 14. mai 2009 av madafaka Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 500W bør holde, men jeg ville gått for 650W så har du litt å gå på til senere oppsett. Velg en Corsair TX650W. ps: det blir mye billigere å kjøpe fra en annen plass en komplett.no Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Det heter PSU Btw ville gått for 750w jeg, 500 blir nok litt i svakeste laget. Endret 13. mai 2009 av WD40 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg vil gjerne se regnestykket ditt WD40. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Bare gjetta sånn ca jeg, trodde min PSU holdt så vidt og jeg har 550w med 1 år gamle pc deler. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Nye deler drar ikke automatisk mer energi . Jeg bruker denne kalkulatoren for å ta et overslag. Selv med ditt oppsett pluss litt ekstra "just in case", og på absolutt maks load på absolutt alle komponenter(noe som "aldri" skjer i praksis), så kommer jeg ikke over 500 watt på den kalkulatoren. Det er viktig å huske at det er variasjon mellom produsenter på hvordan de oppgir maksimumslast. Noen skriver absolutt maksimum for PSUen, andre hvor mye den greier over lengre tid. Det sier seg selv at å ha PSU på absolutt maks last hele tiden er å be om problemer, derfor er det kjekt med litt slingringsmonn. Det er også viktig å merke seg hvordan PSUen kan fordele kraften. Som den kalkulatorsiden sier, så er det viktigst at den gir en god mengde strøm på 12volt skinnen (blir det rett å oversette "rail" med skinne?), etterfulgt av 5V og deretter 3.3V. Endret 13. mai 2009 av Pseudopod Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Systemet vil nok typisk nok aldri komme over 300W, kanskje med noe overklokking på CPU. Med en 600-650W PSU som nevnt lenger over vil man ha albuerom for utvidelse også. Hovedkortet har ikke mulighet for Crossfire, men trådstarter er kanskje heller ikke interessert i det. Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Takk for hjelpen Er det farlig/skadelig for PC'en å ha en for kraftig PSU en det den egentlig trenger? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nei det er ikke skadelig, maskinen trekker bare det den behøver fra PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå