Gå til innhold

Digital impuls- bra kjøp av stasjonær pc?

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på om jeg skal kjøpe en ny stasjonær pc fra DI. Ser ut som en grei deal fra mitt ståsted. Noen sysnpunkter/erfaringer med denne butikken? Skal kunne brukes til gaming, men trenger ikke å være noe high end system:P

Spesifikasjon:

Asus P5Q Pro Hovedkort

Asus Radeon HD 4870 1GB, Dark Knight ed, Skjermkort, PCI-Express

Intel Core 2 Duo E8400 Prosessor (overklokket til 3.6GHz)

Thermalright Ultra120Extrme Prosessorkjøler m/MIST vifte

Kingston 4GB DDR2 Ram, PC6400

Samsung DVD-Brenner, SH-S223Q

Samsung SpinPoint F1 1TB Harddisk, 7200RPM

Lian Li PC8SCANDV3 Kabinett, sort

MIST 650W Strømforsyning

Microsoft Vista Home Premium 64-bit, Norsk

3 års garanti

OBS! Maskin leveres uten mus/tastatur og skjerm!

Pris: 9995

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=34433

Legger til at jeg absolutt ikke vil bygge pc selv. (lat)

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en veldig god deal det der.

Har selv kjøpt et tastatur hos dem, Razer Lycosa Mirrored Edition (bor utenfor bergen) og var i oslo en tur da jeg kjøpte den i butikken deres. Veldig hyggelige og kunnspaksrike folk.

Var en feil på tastaturet mitt som jeg oppdaget når jeg kom hjem, media panelet virket ikke (touch). Ringte til dem og de ba meg sende det inn, tok under ei uke for dem å få det inn, sjekke og få nytt tastatur tilbake til meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det var så veldig bra tilbud, du får en bedre pc hvis du kjøper deler for 10k og setter sammen selv (som du burde klare siden du legger 10000kr i pc'n), om det ikke er en annen grunn enn det at du er for lat.

Vil nå hvertfall fraråde deg å kjøpe vista nå (microsoft har sagt at win7 kommer før jul og det er kun snakk om at ultimate brukere skal få gratis oppgradering).

Lenke til kommentar

Lat i form av at det tar lang tid og at man har ikke garantien. Bare glem dette, blir uansett ikke bygge selv. Når det er sagt, vet jeg at man kan få en bedre/billigere pc når man bygger selv.

Ang. det siste, er du 100% sikker på (kilder) på at ultimate får gratis w7? Gidder uansett ikke å vente til jul.

Lenke til kommentar

Du får garanti og alt selv om det er demo-varer. Ofte er dette helt nytt, bare noen som angrer seg. Butikkene sjekker disse når de kommer tilbake. Det er ihvertfall mye å spare ja, og så får du ganske bra PC må jeg si:) men jeg har aldri jobbet i en slik butikk, så en vet jo aldri. Men jeg tenker at Komplett er vel den største så da ordner det seg sikkert.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Generelt om Demo PC:

Dette er PC-er som har blitt bygget for kunder hvor de ikke har hentet den hos

speditør eller når privatkunder har benyttet sin angrerett.

PC-en har 2 års garanti med "bring inn" service.

Dvs. at du har garantien og alt annet du hadde hatt fra den PC'en fra Digital Impuls :)

Så skepisen skal ikke få deg til å handle en PC til en dyrere penge enn det du egentlig trenger. :)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler, manual, + + mangler!!!)

Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør.

Varen kan ha skrumerker i fester o.l.

Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

Dette er det jeg mener med skeptisk. Litt stress med ett skjermkort som mangler alt det her. Kan uansett spare 2k ved å gå får en demo pc + "vanlig" skjermkort. I tilleg blir det noe svakere CPU for gaming, ett mer fislete HK, svakere strømforsyning, men dog +750gb HDD.

Lenke til kommentar

Linken funker ikke :S. Er nemlig litt shmell å kjøpe en pc med vista som ikke kan oppgraderes gratis hvis det er en mulighet.. En venn av meg sa faktisk at alle som kjøper vista etter 1.juli (prem+) får oppgradert vista. Uten kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...