Gå til innhold

http://www.computercity.no/

Anbefalte innlegg

Begynner og bli lei av deg as Akira. Data :o

Forventer du sakelig svar med slike uttaleser?

Særlig når vi egentlig er enige. Min krittik var ikke på manglende kundservice. Der er vi enige..den var mangelfull..men hvor korte skulle blitt ødelagt...ikke mer..ikke mindre. La oss holde til fakta, og ikke ødelegge et butikks rykte basert på antakelser og spekulasjoner.

Men du har blitt mer og mer sakelig i postene dine siden den første..det er bra, viser utvikling. Fortsett sånn. STÅ PÅ!!

heldig for deg får du alltid saklige svar fra meg.....go figure..bare sånn jeg er.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akira jeg synnes du er en stor kverulant jeg, for å si det kort :

Poser kan forsegles på nytt, manualer derimot vises godt om di har vært brukt, når en butikk selger noe så skal den forsikre seg at den selger varen som ny, ganske enkelt å ta en titt inne i pakken og sjekke at alt er som det skal når du selger fra butikk.

Forøvrig så kan vi komme med mange forskjellig teorier om hva som har skjedd, men det hjelper ikke det faktum at butikken har solgt et brukt kort.

Å begynne å skylde på en stakkars taiwaneser som jobber hos hk produsenten er litt drøyt, tviler sterkt på at hg hadde i det hele tatt hatt kvalitetsstempel da. Så isteden for å komme med konspirasjonsteorier etc etc så kan du jo begynne med å si : så synd da, håper butikken tar seg sammen eller noe lignende.

Om selve posten: Håper di lovte å skjerpe seg etter at di fikk klage fra deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

dette begynner å bli så useriøst at det er rett og slett tragisk.

altså, først og fremst er jeg forsåvidt enig, butikken skulle uten problemer tatt imot hovedkortet, kommet med en unnskyldning for eventuelle problemer, kuttet av litt av prisen som et tegn på velvilje samt gitt nytt kort.

men du utelater all mulighet for å komme frem til noe som helst i denne "diskusjonen"

du sier han måtte ned for å krangle med betjeningen, du sier jo ingenting om hvorfor betjeningen først var motvillig til å ta imot kortet..

for alt vi vet så kunne de sagt at de egentlig er usikker på om dette kan komme av uerfarenhet og at han prøver å svindle butikken.

jeg ville vertfall vært temmelig sikker i en slik sak før jeg gir han et nytt kort til 1600..

hadde kameraten din startet en positiv dialog og fortalt om problemet så tror jeg ikke butikken hadde oppført seg vanskelig, men når du blir konfrontert på en veldig negativ måte så er det ikke ofte du er villig til å hjelpe, så fremt at skyldårsaken ikke er helt klar.

jeg gidder ikke gjøre et labert forsøk på å finne på tåpelige navn jeg kan kalle deg, kan heller si det rett ut, du virker som en dårlig gjennomtenkt plan lagt av foreldrene dine.

først og fremst - du fremstiller en aktør som amatørmessig uten å ha med nok konkrete ting, du utelater mulighet for oss til å gjøre opp egen mening, du fremstiller saken på en slik måte at folk helst skal reply og skrive, fy faen ja, virker som en drittbutikk..

du sier at disse "freaks" ( ikke akkurat kreativt samt rett og slett barnslig ) som jobber i butikken sikkert har ødelagt det selv..

altså, slikt sier man ikke, ikke engang på spøk, og hvertfall ikke på den måten du gjør det.

løsningen på dette kan være så utrolig lett, hva med at de har fått akkurat det hovedkortet fra en kunde som har vært uheldig med det, så har de rett og slett plassert det på feil plass på lageret slik at du har fått det tilsendt..slike ting kan fort skje, en av de mest seriøse aktørene, komplett har selv opplevd at retur-varer har blitt sendt ut med et uhell..

jeg personlig hater personer som deg som valser inn på forumet og bestemmer seg for å fremstille en databutikk i et ekstremt negativt lys.

det er greit at de gjør det, så lenge det er SERIØST,helst godt skrevet UTEN div personlige kommentarer om at de sikkert har gjort det med vilje..for her gjør du ingenting annet enn å fremstille butikken i et meget dårlig lys, tenk deg hvertfall om når det gjelder måten du legger opp saken slik at du tar med ALT som har med saken å gjøre...

helst godt satt opp.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med ThomasM. Du virker særdeles lite troverdig og seriøs i dine innlegg, evertos. Du går jo direkte på og angriper personene som jobber i butikken med å kalle de for ubekvemsord. For alt vi vet kan du ha kjøpt kortet og grillet det. Klokket det litt for mye opp til det røk, og så tenkte du at du skulle få pengene tilbake på det. Ikke det at jeg i utgangspunktet tror det, men den graden av modenhet du viser i dine innlegg gir meg grunn til skepsis.

Uansett, når du kommer tilbake til butikken kan ikke han som står i kassen vite noe om årsaken til hvorfor kortet er slik som det er. Alt som selges til vanlig pris skal være nye og ubrukte varer. Da vil jo han bli veldig skeptisk når han mottar kortet og ser at det har blitt tydelig brukt, og ikke fungerer. Det ville ikke ha vært første gangen noen ødelegger noe for så å gi butikken/produsenten skylden, og så å kreve erstatning. Har selv forsøkt blitt lurt på samme måten.

Det sier ikke det samme som at butikken skal sette seg på bakbeina med en gang. Butikken må også kunne stole på kunden innen rimelighetens grenser. Selv kjenner jeg ikke til en eneste butikk jeg har jobbet i der det ikke har forekommet svikt i rutinene på denne måten. Det hender dessuten at man mottar forseglete esker fra leverandørene som viser seg å være pakket om. Årsakene til dette kan være mange.. kundereturer, erstatningsvarer osv.

Det som er synd er at det går utover kunden. Da er det viktig å holde en hyggelig tone med de i butikken når du kommer tilbake for å klage. Dersom du går rett ut og kjefter på betjeningen, kan jeg love deg at du ikke kommer noen vei. Prøv å være høfflig og samarbeidsvillig så langt det går. Da vil nemlig også selgeren innta samme stilling som deg.

En sak har alltid to sider.. hva virkeligheten er om denne saken vet bare de involverte.

Lenke til kommentar

De freaksa som har brent kortet visste det nok. Satt vel på bakrommet og pilsa og lo. Han fikk byttet det, så det er vel greit. Jeg tør ikke handle der ihvertfall.

ThomasM ,Galskap. Høres ut som du siterer en avis.

Jeg har da iallefall fått frem det jeg ville. Sier ikke at det er en drittbutikk. Men dette her er det værste jeg har sett. Elendig internett side uten e-post adresse og telefon. Prøv telefonen og se hva som skjer.

Ha en fin helg :lol:

Lenke til kommentar
De freaksa som har brent kortet visste det nok. Satt vel på bakrommet og pilsa og lo. Han fikk byttet det, så det er vel greit. Jeg tør ikke handle der ihvertfall.

ThomasM ,Galskap. Høres ut som du siterer en avis.

Jeg har da iallefall fått frem det jeg ville. Sier ikke at det er en drittbutikk. Men dette her er det værste jeg har sett. Elendig internett side uten e-post adresse og telefon. Prøv telefonen og se hva som skjer.

Ha en fin helg :lol:

Har fått kontakt med Computercity i Sandvika flere ganger, jeg både på telefon og e-mail, ikke noe problem.

Kundeservicen er, sett fra min side meget bra, og jeg har handlet mye der.

Så evertos, som enkelte andre sier her, enhver sak har 2 sider, og ærlig talt, klarer du ikke ta kritikk på en ordentlig måte?

Tror ikke Computercity er noe værre en Komplott og alle de andre butikkene. De vil nok ikke savne kunder som deg og kompisen din heller.

Lenke til kommentar

Klarer da ta kritikk? Hva er dette? Men jeg kødder ikke, alt jeg sier er knake sant.

Hvor er email adressen? Vis meg mulighetene for å finne deres email adresse. Prøv og ringe telefonen. Jeg gidder ikke mere. Har aldri nevnt at kamerat kom med en negativ tone til betjening heller. ThomasM og Nuffern kommer med gamle slagere som om de driver butikk selv. Jeg hadde aldri orket og lyve eller finne på dette. Butikken er selvfølgelig bra etter manges smak, men det som her skjedde holder ikke mål as.

Computer freak? Er det så negativt? Det er jo nesten et kompliment. Men det er klart, enkelte tåler ikke den slags. Jeg ber om unnskyldning dersom jeg skulle ha fornermet lesere. Er computerfreak selv.

Fortsatt fin helg til alle sammen :lol:

Lenke til kommentar

Syntes det virker som du overdriver litt..

Greit nok at kanskje computercity har gjort en feil her, men du trenger ikke oppføre deg som en fjortiss og reklamere dems dårlige ting over hele hardware for det, ville kikket litt over tingene du skrev før du postet dem, og kanskje formulert dem litt mere seriøst enn å snakke om at manualen så ut som et donald pocket som hadde ligget i dass! Og det er faktisk en mulighet at det ikke er computercity sitt ansvar, det kan faktisk skje problemer/feil fra levrandøren sin side. Og du skriver at dere dro rett ner å kranglet dere til å få pengene tilbake `? Hvorfor ikke bare komme ned å vise åssen alt så ut, og forklare hvordan du opplevde situasjonen, og ville dem da ikke gi deg ett nytt produkt/pengene tilbake ville jeg heller gått til forburker rådet / anmeldt saken, Kjøpsloven gjelder faktisk her å ..

Bare et tips vis du vill virke litt mere seriøs i dine neste innlegg ;o)

Lysnes :woot:

Lenke til kommentar

Syntes det virker som du overdriver litt..

Greit nok at kanskje computercity har gjort en feil her, men du trenger ikke oppføre deg som en fjortiss og reklamere dems dårlige ting over hele hardware for det, ville kikket litt over tingene du skrev før du postet dem, og kanskje formulert dem litt mere seriøst enn å snakke om at manualen så ut som et donald pocket som hadde ligget i dass! Og det er faktisk en mulighet at det ikke er computercity sitt ansvar, det kan faktisk skje problemer/feil fra levrandøren sin side. Og du skriver at dere dro rett ner å kranglet dere til å få pengene tilbake `? Hvorfor ikke bare komme ned å vise åssen alt så ut, og forklare hvordan du opplevde situasjonen, og ville dem da ikke gi deg ett nytt produkt/pengene tilbake ville jeg heller gått til forburker rådet / anmeldt saken, Kjøpsloven gjelder faktisk her å ..

Bare et tips vis du vill virke litt mere seriøs i dine neste innlegg ;o)

Lysnes :woot:

Lenke til kommentar
Annonce står det på siden dems.... Annonce faktisk.. :roll:

Computercity er et datterselskap av Siba, som igjen stammer fra Sverige.

Dog finner jeg det litt merkelig at Computercity får skylden her hvis varen var i forseglet embalasje. Er jo selvfølgelig mulig at de har utstyr for å sette på krympeplast utenpå esken hvis de har 30 dagers retur, men hvis de selger disse varene som er brukt som nye er det jo litt tvilsomt og muligens lovstridig?. Elkjip selger jo de ihvertfall som b-vare, selv om avslaget som regel ikke er stort.

Og for den som hadde tenkt å kjøpe pc, for så å returnere den. Vær forberedt på å betale et gebyr for å sette den tilbake i "ny" stand!!

Lenke til kommentar

Som enkelte som har lest noen av de tidligere postene mine har forstått, så jobber jeg i ComputerCity på alnabru.

Når man tar imot returer, har vi ett stort problem, og det er hvorvid en defekt er påført av kunden eller om den var slik fra vår levrandør. Jeg kan personlig garantere at vi ikke sender fra oss slike produkter, da særlig uten å merke dem.

Våre kundereturer, blir merket med en klistrelapp, og det blir gitt 10% rabatt, så fremt man kan se at varen er brukt.

På computerCity på alnabru er det Yours Truly som bestemmer hvorvidt et produkt er berettiget til 10% rabatt eller ikke, og jeg tester, og rengjør ALLE produktene som blir kjøpt på åpent kjøp. :yes:

Da vi ikke har åpent kjøp på "innstikskort", dvs; elektrostatisk sensitive komponenter, har jeg personlig vansligheter med å tro at kortet var slik fra butikkens side, men feil skjer.

ComputerCity skal ikke være en butikk det skal være vannskelig å forholde seg til, men vi har våre feil som alle andre.

Man må bare tenke på at det ikke er lett for oss som står bak en disk for å ta imot en muligens defekt vare. Jeg kan også kjøpe meg et produkt, voldta det, drite meg ut, og si at det var slik fra forhandler, men dette er rimlig umoralsk. :roll:

Det er leit at noen opplever butikken negativt, men man bør frastå fra personangrep her på forumet, da det værken er modent eller særlig snilt :roll:

Lenke til kommentar

Ja, språkkunnskapene er ikke helt på topp i den norske befolkningen. Særlig bekymringsfull kan en jo være overfor "ungdommen nå til dags" (som jeg selv betegner meg som en del av - dog uten at det inkluderer elendig foruleringsevne for min del ;)).

En trenger ikke å lese mange poster på forumet for å finne utrolig mange stygge stave- og skrivefeil som selv en småskoleelev burde unngått. Orddeling, samt det fenomenet å skrive alt-du-mener-i-en-setning-uten-verken-komma-eller-punktum er hyppige gjester i mange foruminnlegg.

"Annonce" var sikkert bare et oversett ord da de skulle oversette fra svensk/dansk.

Men ditt ord "dems" derimot, dét er jo helt feil. "Deres", heter det. :p

Edit: Det var ikke meningen å "mobbe" noen med innlegget mitt, ei heller å forsøke å heve meg selv over andre. Men av og til kan jo vi som faktisk liker grammatikk og rettskrivning bli litt oppgitte... :lol:

Lenke til kommentar

Ja, språkkunnskapene er ikke helt på topp i den norske befolkningen. Særlig bekymringsfull kan en jo være overfor "ungdommen nå til dags" (som jeg selv betegner meg som en del av - dog uten at det inkluderer elendig foruleringsevne for min del ;)).

En trenger ikke å lese mange poster på forumet for å finne utrolig mange stygge stave- og skrivefeil som selv en småskoleelev burde unngått. Orddeling, samt det fenomenet å skrive alt-du-mener-i-en-setning-uten-verken-komma-eller-punktum er hyppige gjester i mange foruminnlegg.

"Annonce" var sikkert bare et oversett ord da de skulle oversette fra svensk/dansk.

Men ditt ord "dems" derimot, dét er jo helt feil. "Deres", heter det. :p

Edit: Det var ikke meningen å "mobbe" noen med innlegget mitt, ei heller å forsøke å heve meg selv over andre. Men av og til kan jo vi som faktisk liker grammatikk og rettskrivning bli litt oppgitte... :lol:

:lol: fyda! (Mest for moro skyld)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...