Gå til innhold

Siste Sjekk, AMD gamer pc til maks 9k

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha en siste sjekk på oppsettet mitt, før jeg går til innkjøp. Eventuelle forandringer må ikke overstige 9k, da jeg ikke er interessert i å betale mer enn det.

Har skjerm, tastatur, mus og høyttalere fra før så det trengs ikke.

Har tenkt å sette harddiskene i RAID-0.

Lenke til Komplett

Hva sier dere?

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en fin maskin det :)

Men du kunne ikke tenke deg å gå for et 4890 i stedet for 2 4770? Da har du mye bedre oppgraderingsmuligheter på grafikkfronten. I tillegg har du en mer stabil ytelse og 1GB minne (om du skal spille på høyere oppløsninger).

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar

jeg hadde også valgt 4890 fremfor 2x4770. eventuelt et x2 kort. ellers har komplett litt høye priser, når de ikke har superweekend/ukenstilbud på sine produkter. vent til hælja med å bestille ivertfall. for mange av tinga du har valgt er typiske ting til å havne i en superweekend

Lenke til kommentar

Spiller på 1680x1050 oppløsning, det å være framtidsrettet innen PC verden lønner seg sjeldent, så tenkte på 2x 4770 som gir opptil 20% mer ytelse eller mer enn 4890. Kommer neppe til å sette 4890 i crossfire likevel.

Om to år eller kanskje tre blir det ny oppgraderingsrunde og da tar jeg like greit alt istedenfor å kjøpe ett 4890 til og tjene omtrent 60% på ytelsesfrontent til hva det var istedenfor rundt 300% på et nytt kort. ;)

Ja, jeg skal vente til helga, har ingen hast, dessuten er 2x 4770 @ 512mb 1gb totalt så skal vel gå greit, har et 256mb skjermkort fra nVidia akkurat nå som ikke sliter for hardt med den oppløsningen, men nyere spill går dukken pga treig kjerne.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

Skal kjøre Win7 RC 64 bit også, om det har noe å si.

Men er det vits i å gå for et 4890 da? Ser liksom ikke poenget når jeg får 2x 4770 som yter 20% mer for omtrent samme pris og benchmarks viser ikke noen forskjell fra 4890 og 4770x2 på 1680x1050 oppløsning, uten at 4770x2 scorer høyere enn 4890.

Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar

Poenget er bare at du ikke har noen andre oppgraderingsmuligheter enn å kjøpe et helt nytt kort når du en eller annen gang trenger bedre grafikkytelse, feks om du kjøper ny skjerm, eller spillene blir vesentlig mer krevende i løpet av året. 4890 kommer også til å falle i pris ved lanseringen av de nye 5xxx kortene på høsten, og da kan du få en betydelig grafikkforbedring ved å kjøpe et til for en billig penge. Dermed klarer du deg enda lenger før du må kjøpe et helt nytt kort, og for meg er det en veldig god besparelse. Vanligvis koster oppgraderingsmuligheter ekstra, mens her får du både 512MB mer minne og oppgraderingsmuligheter for ca samme pris.

Fordelen med to 4770 er at du får litt bedre ytelse ved ditt bruk akkurat nå, og at de samlet faktisk har et lavere effektbruk enn et enkelt 4890 har. Ulempen er at minnet kan bli en flaskehals, men det er helst på høyere oppløsninger at et er aktuelt. I tillegg kan ytelsen variere etter hvor godt spillene er optimalisert for crossfire, men generelt tror jeg ikke det skal være et problem. Så du får nesten vurdere selv. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har sett denen argumentasjonen flere ganger, men den er lite sannsynlig.

Neste gang trådstarter ønsker å skifte grafikkort har det sannsynligvis kommet en helt ny generasjon grafikkort som yter bedre enn 2x 4890 til en rimeligere pris og lavere effektforbruk(ønsketenkning).

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Når jeg sier at det ikke haster mener jeg ikke at jeg skal vente til etter sommeren, jeg skal bestille nå i Mai, men jeg har ikke hast med å få bestilt før helt i slutten av Mai.

Som obergeru nevner, så kommer jeg garantert til å bytte ut hele greia neste gang, fordi et 4890 rett og slett ikke gir nok ytelse lenger. Dessuten har jeg klart meg med et 8600gts i over 2 år, så skal jeg vel klare meg med crossfire 4770 i minst 2 år?

I tillegg går jeg fra single core til quad core, ram fra 500mhz til 1066mhz, jeg kommer til å få bakoversveis når jeg starter beistet, og jeg fikk dekket behovene mine med 8600gts med 256 minne i en god stund, så skal vel 4770 dekke mine behov i en stund òg.

Har en bærbar med HD 3650 kort, det gjorde også god nytte for seg, men jeg er ute etter noe mer kraftig som står stasjonært.

Jeg kommer ikke til å kjøpe veldig framtidsrettet nå pga ekstreme framskritt innen data hele tiden, det blir bortkastet. Vil heller ha god ytelse nå, og heller betale litt ekstra for å få noe bedre i framtiden enn å betale mye nå for å kanskje ha noe brukbart om 2 år... Det lønner seg bare ikke.

Lenke til kommentar

Du kan jo ta en kikk på 4850 X2 2GB. Tror det blir bedre en å kjøre SLI 4770?

Review av 4850 X2 2GB

Vurdere korte selv.. Må ha meg nytt kort i slutten av mai jeg også :)

Edit:

Etter litt googling så virker det som 4770 SLI blir på lik linje med 4850 X2, trekker mindre strøm, overclocker bra og billigere. ;)

Så gå for 4770 :)

Endret av Globe
Lenke til kommentar

Ja, kjører jeg 4770 i SLI da er det ingen tvil om at 4850x2 er bedre. Men i crossfire tror jeg at jeg går for 4770. Hva som er litt viktig er at 4850x2 bråker mer, tar mer strøm og er en del dyrere.

Som du sa, 4770 it is. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...