Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Ikke det beste selvbilde.


Anbefalte innlegg

Heihei igjen.

Jeg er en mann på 16 år som greier meg fint i samfunnet og har ikke problemer å skaffe meg venner, det eneste jeg skulle ha likt å fått til, er å få høyere selvtillit.

Når jeg forteller historier som jeg syntes er morsomme, mener folk de er for teite osv - men jeg fatter ikke noe, for hele familien min har den innlevelsen som gjør det morsomt. Hvordan kan jeg øke min egen selvtillit, OG få folk til å le av mine historier. (Som jeg vet er morsomme hvis noen andre forteller). Det er bare måten folk snakker på, men jeg har prøvd med alt slags øvelser, bevegelser og innlevelser.

Jeg vil og ha bedre selvtillit sånn at jeg driter i hva folk sier eller egentlig bare for jeg vil tenke bedre om meg selv. Noen råd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bygge selvtillit tar tid og det er ingen eksakt oppskrift. Det er dog en rekke ting du kan gjøre som vil føre deg på riktig vei:

 

Du må få det inn i knollen at DU er hovedpersonen i ditt liv og sådan den kuleste, morsomste og mest gjennomførte fyren som finnes. Si det til deg, hver dag. Når du står foran speilet, så si til deg selv at du er jaggu en super kar, du er konge, for det er et faktum! Si til deg selv at du er flink, kul og attraktiv, sier du dette nok til deg selv, vil det begynne å synke inn i dine egne tanker og holdinger, og det vil stråle ut av deg.

 

Begynn å gå med rak rygg! Rak rygg og hevet blikk. Få en god kroppsholding. Vær avspent og prøv holde deg og ditt kroppspråk komfortabelt i de situasjoner du befinner deg i. Ikke slipp øyekontakten med andre mennesker før de ser ned. Oppserver deg selv og fjern gester og uvaner som du selv ser at du har. Du kan begynne å trene. Når man ser resultater av trening, vil selvtilliten din og ditt eget syn på deg selv forbedres.

 

Ikke se på andre som om de er verd mer enn deg, det er de absolutt ikke, og om du gjør det vil kroppsspråket ditt vise det. Ikke vær redd for å drite deg ut, hva folk mener om deg er totalt irrelevant av hvordan du selv vil være. Ikke prøv å vær noen du egentlig ikke er, men vær den du innerst inne vil være og egentlig er!

 

Med selvtilliten du vil bygge deg opp i løpet av tiden din fremover kan jeg garantere at folk vil le av historiene dine. Du er full av kapasiteter og evner til å bygge en fantastisk og sikker personlighet, det tar dog tid for det er ikke et legotårn du skal bygge, men en bunnssolid betongbunker, men du kan ta steg fremover hver dag og jeg garanterer deg at du vil være en annerledes person når det kommer til selvsikkerhet om noen år. :)

Endret av Partlow
Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Heihei igjen.

Jeg er en mann på 16 år som greier meg fint i samfunnet og har ikke problemer å skaffe meg venner, det eneste jeg skulle ha likt å fått til, er å få høyere selvtillit.

Når jeg forteller historier som jeg syntes er morsomme, mener folk de er for teite osv - men jeg fatter ikke noe, for hele familien min har den innlevelsen som gjør det morsomt. Hvordan kan jeg øke min egen selvtillit, OG få folk til å le av mine historier. (Som jeg vet er morsomme hvis noen andre forteller). Det er bare måten folk snakker på, men jeg har prøvd med alt slags øvelser, bevegelser og innlevelser.

Jeg vil og ha bedre selvtillit sånn at jeg driter i hva folk sier eller egentlig bare for jeg vil tenke bedre om meg selv. Noen råd? :)

 

Selvtillitt kan du jobbe med via denne:

 

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmD...4&section=0

 

Sosiale evner og historiefortelling kan du få hjelp til på forumet her:

 

charismaarts.com

 

Boken How to Win friends and influence people ble skrevet for rundt 70-80 år siden, men er fortsatt en best selger fordi den rett og slett er fantastisk bra. Napoleon Hills How to think and grow rich skal også være veldig bra på positiv tenkning.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg syne kombinasjonen av kamsport og meditasjon er suveren for psyken. Det er relativt kjent at kampsort gir selvtillitt også i helt andre sammenhenger en i en truende situasjon. Det er noe med det som smitter over til alt annet og gjør deg tøff, sterk og disiplinert i de fleste andre sammenhenger. Zen medtiasjon har altdi blitt brukt sammen med de Japanske og Kinesiske kampsortene fordi det lærer deg å være totalt til stede i øyeblikket, ekstremt konsentrert, å hanlde intuitivt i stedet ofr ut fra tanker, fordi det oppøver reaksjonshastigheten din noe voldsomt, men også fordi det har en dyp, dyp positiv effekt på psyken. Dels fordi man blir så sinnsykt avspennt noe som gjør nervøsitet nærmest umlig, men også fordi man lærer å se og gi slipp på sine irrasjonelle tankemønstre og kommer i kontakt med dypere lag av en selv. Så kombinerer du disse to med positiv tenkning kommer du langt.

Lenke til kommentar

Jeg går med rett og rak rygg, jeg har gått på 2 kampsporter i lang tid, og trener aktivt, men takk for deres innspill. Det hjalp virkelig! Skal prøve den "Hey handsome" forran speilet og se etter resultater. Mange takk! Bra jeg kan stole på dere diskusjon.no folka!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...