CThomassen Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg veit at det er totalt urealistisk og alt det der. Men hva hadde skjedd vis Paven hadde erklært et nytt korstog mot Jerusalem? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Kristenfanatiske militsegrupper hadde dratt nedover, mens store nasjoner hadde holdt seg i skinnet. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Paven hadde på mystisk vis fått et illebefinnende og enten daua eller sendt bort til Vatikanets feriekoloni på Jamaica. Deretter hadde hvit røyk ganske kjapt strømmet ut av valglokalet ved Petersplassen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg ser for meg paven i rullestol, med 4 amerikanere i cammo jakker som står å banker på muren til jerusalem og krever at de gir over byen til den kristene verden. Det er vel faktisk en del amerikanere som mener irak krigen er et korstog nå, er vel faktisk noen som har dratt ned dit for å drepe muslimer Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Paven hadde på mystisk vis fått et illebefinnende og enten daua eller sendt bort til Vatikanets feriekoloni på Jamaica. Deretter hadde hvit røyk ganske kjapt strømmet ut av valglokalet ved Petersplassen. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Nå er det sånn at oppdraget i Afghanistan og Irak ble så presist definert som "korstog", vel og merke ikke fra paven, men den aktøren som i perioden ble betegnet som verdens mektigste person - George W. Bush. Paven i middelalderen var både den verdslige og religiøse leder, mer eller mindre det samme kan vi si om Bush under hans president perioden. Bush presise begrepsbruk "korstog" finner du på nettet. Så hvis du betrakter USAs president som den reelle "paven", så kan det godt hende at en slik opprop hadde hatt ganske omfattende påvirkning på en del folk. Endret 15. mai 2009 av statsviter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå