Orjanp Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Klart dem kan det. De kan kreve leie ut oppsigelsestiden. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Etter at Tee, som førstemann klarte å poste en lovteksthenvisning så er det ikke så mye å diskutere, det ser ut til at det norske lovverket er på TS sin side og han folk står fritt til å okkupere annen manns eiendom, så fremt man ikke kjemper i mot med nebb og klør. Er vel like greit å stenge tråden, siden TS har fått svar. De kan ikke kreve noe som helst. Om du leser lovteksten i husleieloven trenger man ikke "kjempe imot med nebb og klør". Man må derimot faktisk si fra at man ønsker løsøre fjernet fra eiendommen før man kan kreve betaling. Når man i tillegg blander inn inkassobyråer blir det enda flere lover man må forholde seg til. Om vi skal følge det flere kommer med at man kan flytte inn esker hos naboen og "okkupere" et rom. Om naboen kommer og setter en haug med esker på et rom hos meg, ber jeg naboen fjerne disse eskene. Om kravet ikke fører frem gjør jeg nødvendige tiltak etter loven for å få eskene bort, samt få dekket eventuelle utgifter jeg har med det. Om jeg passivt sitter og ser på eskene i 5 måneder, er det min egen skyld og jeg kan ikke komme å kreve tusenvis av kroner i "husleie" for den plassen som har blitt brukt. Problemet i denne tråden er, ut fra postene, at veldig mange svarer ut fra hvordan de mener ting burde være. I tråder på juss-forumet pleier det å være en fordel om man holder synsing til et minimum og konsentrerer seg om hva loven faktisk sier om et forhold. Lenke til kommentar
Dankor Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Grunnet manglende dokumentasjon på at jeg har bodd der, ble derfor kravet gjort grunnløst. Så tusen takk til dere som klarte å holde dere til tema i denne tråden! Til, dere andre, prøv forfatter yrket. For dere har litt av an fantasi. Dankor Endret 18. mai 2009 av roberteh Redigerte bort store bokstaver. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) For din egen del så bør du innta en litt mer ydmyk tone. Saken ble frafalt, ikke fordi du var uskyldig, men for at de ikke kunne dokumentere avtalen dere imellom. Håper for din egen del at du tar lærdom av dette og ikke tror at du kan inngå avtaler uten å i ettertid stå for dem. De andre to har vel iallefall lært at man ikke uten videre kan stole på kompiser. Og at man, kompis eller ei, skal sørge for å få avtalen skriftlig. Kravet deres var riktignok for høyt. Det som ville vært riktig var at du betalte ut oppsigelsestiden. Uansett, få ræva i gir, og hent tingene dine. Ørjan... Endret 18. mai 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Med henhold til § 10 i retningslinjene forsvant ’2’ innlegg. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Hold dere til temaet i tråden. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Chuck Norris". Lenke til kommentar
Dankor Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 For din egen del så bør du innta en litt mer ydmyk tone. Saken ble frafalt, ikke fordi du var uskyldig, men for at de ikke kunne dokumentere avtalen dere imellom. Håper for din egen del at du tar lærdom av dette og ikke tror at du kan inngå avtaler uten å i ettertid stå for dem. De andre to har vel iallefall lært at man ikke uten videre kan stole på kompiser. Og at man, kompis eller ei, skal sørge for å få avtalen skriftlig. Kravet deres var riktignok for høyt. Det som ville vært riktig var at du betalte ut oppsigelsestiden. Uansett, få ræva i gir, og hent tingene dine. Ørjan... Jeg sier ikke at jeg er uskyldig, men jeg har heller ikke gått med på noen muntlig avtale, og det er derfor deres feil at husleien ble såpass høy.. De ha r rett og slett ikke giddet å finne noen nye å dele leien med.. D Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg sier ikke at jeg er uskyldig, men jeg har heller ikke gått med på noen muntlig avtale, og det er derfor deres feil at husleien ble såpass høy.. De ha r rett og slett ikke giddet å finne noen nye å dele leien med.. Det eg ikke kan forstå er at du fortsatt kan påstå at det ikke forelå noen avtale(muntlig eller ikke) når du faktisk flytter noen eiendeler inn. Var det et innfall? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Beviset ligger jo egentlig i at du faktisk har plassert eiendeler der. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det han hadde i leiligheten kan i verste fall kalles løsøre, og det er postet hvordan man må opptre om det står løsøre igjen i en leilighet. Dersom dere mener han inngikk en muntlig leieavtale, så har trådstarter i første post beskrevet at han også muntlig kansellerte denne: Men så viste det seg at jeg ikke hadde råd til dette og ga de beskjed om det. Det andre aspekter i denne "saken" som ikke engang har vært berørt, men ut fra de postene som har blitt gjort tror jeg ikke vi skal begi oss inn på flere fakta som bare vil komplisere det enda mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå