JorgenAMD Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har en xp2200+ prosessor. Hvor høyt kan jeg klokke før hovedkortet ikke vil mer? Sto ikke i manualen... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 AMD XP 2200+ er ikke kjent for å være en god overklokker så jeg tror ikke du kommer langt.. PS. Avataren din er for stor! Lenke til kommentar
mothafucka Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Ca 80km/t rett inn i en murvegg Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det er ingen fasit svar på hvor langt du kan overklokke, du må prøve deg fram. Du kan også søke på f.eks google om hvor langt andre har klart å klokke det kortet, så har du iallefall litt anelse om hvor langt du kan komme. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Offisielt støtter kortet med siste bios XP2600+. De sier ingenting om FSB, men i utgangspunktet er den uttalte grensa 133MHz. På mitt KX7 har jeg klokka en XP2100+ til 2210MHz. Vcore 1,65V FSB er på 170MHz og kjører synkront med minnet. Med forige prosessor lå FSB på 175MHz. Med tanke på PCI/AGP med 5:2:1 divider skulle jeg tro kortet er godt for en FSB opp mot 180MHz. Men da trenger man raskt minne. På dette kortet går det ikke å kjøre minne på lavere frekvens enn FSB. Men ta en tur innom forumet til www.overclockers.com. Mye bra erfaring å snappe opp der. Edit: Den gamle strømforsyninga på 300W ble for puslete da jeg begynte å klokke. Oppsettet ellers er rimelig standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå