Gå til innhold

Hvordan kan Gamer.no bli enda bedre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg definitivt savner her på Gamer.no er mer av de "utstyr"-testene deres. Dvs. ikke spill, men spillutstyr o.l.

Vet dere sliter hardt med tid o.l , men jeg mener da bestemt at dere var mye mer aktive før på dette. Den beste testen uannsett må jo være Blå tøymatte... Husker jeg lo meg skakk da Erik Jørgensen måtte bite i eple å innrømme at Tøymatter ikke var så værst.

Test av Musmatter, Mus, Ratt, Headset m/ mic o.l Kanskje tilogmed tester av "Gamer-stoler" :wink:

Lenke til kommentar
En ting jeg definitivt savner her på Gamer.no er mer av de "utstyr"-testene deres. Dvs. ikke spill, men spillutstyr o.l.

Vi er helt enig, men grunnen kan jeg forklare enkelt: Mangel på skribenter med skikkelig erfaring innen den type testing. Vi driver en seriøs og meget profesjonell spillside, og kan derfor ikke bare sette hvem som helst til å anmelde et ratt, en mus, en musmatte osv. Ofte er det slik at de som tester slikt i Gamer.no nå, allerede har hendene fulle med spill. Og det er vår prioritering å omtale viktige spill før tilbehør.

Jeg har har derimot svært lenge etterlyst slike kompetente mennesker, og stillingen(e) er fremdeles tilgjengelig. Alt for mange søker bare fordi de har lyst på litt gratis utstyr, og faller svært raskt gjennom når det kommer til reel kompetanse. En ting er sikkert: Leverandørene står i kø etter å sende oss slike produkter du snakker om. Jeg har bare ikke samvittighet til å be dem sende for mange produkter, i fall de ikke blir omtalt.

Jeg venter i spenning på de rette søkerne. :-)

Lenke til kommentar
Vet dere sliter hardt med tid o.l , men jeg mener da bestemt at dere var mye mer aktive før på dette. Den beste testen uannsett må jo være Blå tøymatte... Husker jeg lo meg skakk da Erik Jørgensen måtte bite i eple å innrømme at Tøymatter ikke var så værst.

Bite i eplet? Jeg har da aldri hevdet at de ubrukelige eller noe i den dur, da blir det vanskelig å si at jeg biter i noen som helst frukt. Ellers har jeg faktisk en del produkter inne til test nå som du og alle de andre leserne kan ta en kikk på om en stund. At det noen ganger går en stund mellom produkttestene går simpelthen på det at det ikke er flere produkter å teste. Jeg tester i hovedsak musematter og mus for oss, og da er det ikke så greit å produsere tester etter å ha dekket det meste som er ute på det norske markedet. Er det noen produkter dere ønsker testet må dere gjerne sende oss en mail på [email protected] eller meg personlig.

Lenke til kommentar

Bite i eplet? Jeg har da aldri hevdet at de ubrukelige eller noe i den dur, da blir det vanskelig å si at jeg biter i noen som helst frukt. Ellers har jeg faktisk en del produkter inne til test nå som du og alle de andre leserne kan ta en kikk på om en stund. At det noen ganger går en stund mellom produkttestene går simpelthen på det at det ikke er flere produkter å teste. Jeg tester i hovedsak musematter og mus for oss, og da er det ikke så greit å produsere tester etter å ha dekket det meste som er ute på det norske markedet. Er det noen produkter dere ønsker testet må dere gjerne sende oss en mail på [email protected] eller meg personlig.

Ikke ta det slik, jeg har heller ikke sagt at du har sagt noe imot Tøymatter, men slik det går frem under testen var du meget usikker på hvordan dette skulle gå. Det er derfor jeg satt det litt på spissen å sa at du måtte innrømme at selv en "fUnc-bruker" måtte innse at Tøymatter er helt greie konkurrenter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei..

Tror ikke det er nevnt før, så jeg prøver;

I feltet der hvor man skal "sjekke systemet" på spill, for å se om man har kraftig nok pc, kunne dere kanskje tilføye hvor mange 3DMark poeng man burde ha for at spillet skal kunne flyte; "brukbart" (på den og den oppløsningen", og hvor mye man bør ha for at det skal gå "knall", osv. En liten konkret verdi å forholde seg til.. Et slikt skjema ønsker jeg meg, ..men om det er en god ide, vet jeg ikke! :) (gjerne både 3DMark2001SE og 3DMark03.. programmene følger jo med dvd'n så..)

Takk for flott blad, uansett! :)

Lykke til!

med vennlig hilsen

Bone

Lenke til kommentar

Nå klarer jeg rett og slett ikke å holde meg lenger, pga massevis av unødvendige nye tråder har jeg følgende tips angående søkemotoren;

Lag en noe så inn i helsikes stor knapp som det står SØK på, gjerne med advarsel om at hvis denne ikke brukes så kommer det sanksjoner fra oven (dette blir jo en annen sak, som jeg ikke skal legge meg opp i).

Dette blir jo en handling som må foretas over hele hw.no-hierarkiet, men jeg tror ikke de andre foraene har noe mer vondt av en slik knapp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I feltet der hvor man skal "sjekke systemet" på spill, for å se om man har kraftig nok pc, kunne dere kanskje tilføye hvor mange 3DMark poeng man burde ha for at spillet skal kunne flyte; "brukbart" (på den og den oppløsningen", og hvor mye man bør ha for at det skal gå "knall", osv. En liten konkret verdi å forholde seg til.. Et slikt skjema ønsker jeg meg, ..men om det er en god ide, vet jeg ikke! :) (gjerne både 3DMark2001SE og 3DMark03.. programmene følger jo med dvd'n så..)

Dette er ikke enkelt å gjennomføre. Det finnes ingen måte å regne seg frem til hva slags score et spill trenger, og det er ikke så enkelt å teste seg frem til slikt. Hver anmelder har da ikke et uttall maskiner med forskjellig ytelse å teste spill på. Er nok redd for at minimumskravene er det beste som er mulig, men i flere tilfeller der vi erfarer at offisielle krav stemmer dårlig overens med virkeligheten sier vi fra i omtalene.

Blad? ;)

Lenke til kommentar

Dette er ikke enkelt å gjennomføre. Det finnes ingen måte å regne seg frem til hva slags score et spill trenger, og det er ikke så enkelt å teste seg frem til slikt. Hver anmelder har da ikke et uttall maskiner med forskjellig ytelse å teste spill på. Er nok redd for at minimumskravene er det beste som er mulig, men i flere tilfeller der vi erfarer at offisielle krav stemmer dårlig overens med virkeligheten sier vi fra i omtalene.

Blad? ;)

Tror han har misforstått. Bladet PC Gaming World driver siden Games.no, så kanskje han har bommet BIGtime? :smile:

Lenke til kommentar
Okai, har fulgt med på denne tråden, som nå har eksistert leeeenge. Så, når KOMMER egentlig dette nye designet da? :-?

Vi opprettet tråden i god tid, slik at vi kunne få anledning til å implementere alle gode ideer og tanker fra brukerne. En database og et design må tenkes grundig gjennom før det lages, og ting er ikke gjort på en ukes tid. Vi takker for all tilbakemelding vi har fått i denne tråden, men jeg kan dessverre ikke komme med noen dato for lanseringen. Vi kommer ikke til å lansere et halvferdig produkt, og jobber alt vi kan hver eneste dag for å ferdigstille alle funksjoner vi ønsker å ha med.

Som dere ser er det mindre oppdateringer av nyhetsartikler om dagen. Og grunnen til dette er nettopp fordi vi har begynt å prioritere å få ferdig neste-generasjon Gamer.no. Frem mot lanseringen blir det kun store artikler og omtaler, men det kan også bli litt færre av dem enn vanlig.

Det jeg derimot kan si er at vi kommer til å presentere noe dere ikke har sett før i Norge. Noe unikt. Dere vil bruke Gamer.no på en helt annen måte enn dere har gjort siden vi lanserte i 2001. Stilen vår vil også fremtre som enda mer seriøs og profesjonell, og vi satser på enda bedre redaksjonelt materiale. Dette er den største og viktigste endringen vi noen gang har gjort, og vi skal gjøre det 100% riktig.

Lenke til kommentar

Det jeg derimot kan si er at vi kommer til å presentere noe dere ikke har sett før i Norge. Noe unikt. Dere vil bruke Gamer.no på en helt annen måte enn dere har gjort siden vi lanserte i 2001.

Noe vi ikke har sett før i Norge? Ny, revolsujonerende designform mener du? På hvilken måte da? Og hvordan kommer vi til å bruke Gamer.no på en helt annen måte? Det er da ganske grunnprinsippielt hvordan vi bruker Gamer.no. Vi ser nye artikler og omtaler på førstesiden, åpner dem og leser dem. I tillegg diskuterer vi på forumet.

Vil det bli noe videre utover dette?

Lenke til kommentar

Det jeg derimot kan si er at vi kommer til å presentere noe dere ikke har sett før i Norge. Noe unikt. Dere vil bruke Gamer.no på en helt annen måte enn dere har gjort siden vi lanserte i 2001.

Noe vi ikke har sett før i Norge? Ny, revolsujonerende designform mener du? På hvilken måte da? Og hvordan kommer vi til å bruke Gamer.no på en helt annen måte? Det er da ganske grunnprinsippielt hvordan vi bruker Gamer.no. Vi ser nye artikler og omtaler på førstesiden, åpner dem og leser dem. I tillegg diskuterer vi på forumet.

Vil det bli noe videre utover dette?

Svært så negativ du var da. :-) Du får vente å se. Gamer.no i dag er ganske statisk og kjedlig i forhold til det vi jobber med å lansere. Så klart vi dere kunne lese artikler og omtaler, men også en del andre ting som ingen andre i Norge har gjort før oss. :-)

Lenke til kommentar
Noe vi ikke har sett før i Norge? Ny, revolsujonerende designform mener du? På hvilken måte da? Og hvordan kommer vi til å bruke Gamer.no på en helt annen måte? Det er da ganske grunnprinsippielt hvordan vi bruker Gamer.no. Vi ser nye artikler og omtaler på førstesiden, åpner dem og leser dem. I tillegg diskuterer vi på forumet. Vil det bli noe videre utover dette?

Gamer.nos grunnstruktur vil bli endret fullstendig, fra et hovedsaklig statisk system til et dynamisk. Dette betyr at vi vil bruke langt mindre tid på alt det tekniske, og mer tid på selve innholdet. Det byr også på en rekke nye muligheter for å gjøre siden langt lettere å finne fram på, og forhåpentligvis morsommere å lese. Men det er klart at det hele vil være gjenkjennelig. Like fullt er det den største endringen for oss siden starten i 2001. Vi håper også at dere vil synes det nye designet er en markant forbedring, selv om det vil følge et tradisjonelt oppsett med logo, sidebarer og reklamer - og hovedinnholdet i midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...