TST Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 mmm..bruker dere virkelig flere mnd og teste et spill på.på 1-2 mnd klarer man jo og runde et normalt spill 3-5 ganger.kan det virkelig være nødvendig og teste dem så mye! man får vel bra inntrykk av og spille et spill i 8-10 timer. Hvis du spiller et MMORPG/MMOFPS-spill i 8-10 timer, for så å slenge ut en sløv omtale blir du neppe tatt seriøst som spillmagasin. Spill som WarCraft krever også litt mer møysommelig testing av flere grunner: Det er viktige titler, som fortjener å bli tatt seriøst, og de har en sterk singleplayer- og multiplayer-opplevelse som må testes grundig før en representabel omtale ligger på bordet. Det er spill som folk skal kose seg med i flere år. Er det da noen grunn til at vi skal sluntre unna i jobben vår som profesjonelle anmeldere? sier jo ikke alle spill,men disse som dere mener krever mye jobb med. Du har helt rett at de fleste spillene kan spilles gjennom på 8-10 timer i disse dager, men som jeg sier er det likevel en del unntak som gjør at omtaler ikke foreligger akkurat på lanseringsdatoen. Men husk også at noen av forsinkelsene gjelder for sen leverering fra utgiver. Det kan ikke vi gjøre noe med, og vi kjøper ikke spill for å omtale det. er dere mange som har som oppgave og teste spillene..? http://www.gamer.no/diverse/omoss.html - Ingen av anmelderne jobber på heltid. De har skole, jobb og et privatliv ved siden av. Dere burde ha en avstemning en gang i uken (noe lignende den på gamespy) Det kommer. :-) Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Ok, tok kanskje litt hardt i, men dere brukte ihvertfall over en måned på Vietcong, ca. en måned på Enter the Matrix, godt over en måned på Blitzkrieg, og sist men ikke minst: Moto GP 3. For å nevne noen. Jeg skrev omtalen av Enter the Matrix. Jeg brukte en uke på omtalen av versjoner til både PC og PS2, det er ikke lang tid! Det er nok sjelden det er selve anmeldelsene som er grunnen når anmeldelser kommer sent. man får vel bra inntrykk av og spille et spill i 8-10 timer. Ja, noen spill kan (dessverre) rundes på den tiden, men det vil ikke nødvendigvis si at det er nok til å skrive en god omtale. Skal spillet få en real sjanse er det viktig å "nyte" spillet snarere enn å stresse gjennom det på kortest mulig tid. Det går jo også med mer tid når spill skal omtales enn når de bare skal spilles, de må "studeres" nøyere. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ahh, endelig lest gjennom alle innleggene. Når regner dere med at publiseringssystemet blir ferdig? Kan dere røpe noe om hvordan det nye designet ser ut? fargene og slikt? *nysgjerrig* Jeg synes at omtalene til Gamer bærer stort preg av kvalitet og mye jobbing, noe som er flott. Dere har også mange screenshot til omtalene, noe som også er flott. Det som jeg hittil har savnet, er et fungerende PHP/ASP system med muligheter som søk og lignende, men når det kommer på plass, blir alt konge. Jeg synes også at dere trengte et nytt design. Vi får se åssen det blir. :smile: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Synes det er mye bedre at det tar en stund før anmeldelsene kommer, og de er fyldig skrevet. Enn at dere er først i verden med en anmeldelse, men at den ikke er noe skryte av.. Kvalitet tar tid, og kvalitet er verdt å vente på synes jeg Lenke til kommentar
WickedOne Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Er det muligheter for en ren mmorpg avdeling i fremtiden?? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Er det muligheter for en ren mmorpg avdeling i fremtiden?? Avdeling hvor? I foumet? Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Når regner dere med at publiseringssystemet blir ferdig? Kan dere røpe noe om hvordan det nye designet ser ut? fargene og slikt? *nysgjerrig* Publiseringssystemet er ganske ferdig nå, det som gjenstår er å ferdigstille designet og sette alt opp til å fungere sammen. Fargene blir omtrent som i dag, vi vil fortsatt ta utgangspunkt i oransje og grå - i standardseksjonen, vel å merke. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Når regner dere med at publiseringssystemet blir ferdig? Kan dere røpe noe om hvordan det nye designet ser ut? fargene og slikt? *nysgjerrig* Publiseringssystemet er ganske ferdig nå, det som gjenstår er å ferdigstille designet og sette alt opp til å fungere sammen. Fargene blir omtrent som i dag, vi vil fortsatt ta utgangspunkt i oransje og grå - i standardseksjonen, vel å merke. Hah, nå er du hemmelighetsfull! Neida, men jeg gleder meg kjempemye. Antar at de forskjellige fargekombinajsonene blir å finne på de forskjellige avdelingene (PC, PS2, GC, Xbox). Råtøft. Lenke til kommentar
WickedOne Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Er det muligheter for en ren mmorpg avdeling i fremtiden?? Avdeling hvor? I foumet? Var det jeg tenkte på ja Lenke til kommentar
god_online Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Orket ikke å lese alle post'ene her :oops: , men jeg synes at tekststørrelsen dere bruker gjør lesing av omtalene såpass vanskelig at jeg ofte ikke orker å lese hele. Det er i grunn veldig synd fordi dere er veldig flinke med å skrive omfattende og grundige omtaler. Et tips kunne kanskje være å markere ut de "viktigste" sitatene fra teksten slik det ofte gjøres i aviser o.l. Har forståelse for at dere selv ikke har mulighet til å legge ut patcher/demoer osv. men et link-arkiv hadde vært en god løsning. Da også gjerne kryssreferanser til andre site'er. Ellers: godt jobbet! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Det du nevnte er allerede nevnt, og vil antagelig bli fikset på i den nye versjonen av Gamer.no, hvis jeg har forstått det riktig. (Hmm, det var i hvert fall nevnt i en annen tråd.) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Når regner dere med at publiseringssystemet blir ferdig? Kan dere røpe noe om hvordan det nye designet ser ut? fargene og slikt? *nysgjerrig* Publiseringssystemet er ganske ferdig nå, det som gjenstår er å ferdigstille designet og sette alt opp til å fungere sammen. Fargene blir omtrent som i dag, vi vil fortsatt ta utgangspunkt i oransje og grå - i standardseksjonen, vel å merke. Er dette designet på HELE Gamer.no? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Orket ikke å lese alle post'ene her :oops: , men jeg synes at tekststørrelsen dere bruker gjør lesing av omtalene såpass vanskelig at jeg ofte ikke orker å lese hele. Det er i grunn veldig synd fordi dere er veldig flinke med å skrive omfattende og grundige omtaler. Et tips kunne kanskje være å markere ut de "viktigste" sitatene fra teksten slik det ofte gjøres i aviser o.l. Har forståelse for at dere selv ikke har mulighet til å legge ut patcher/demoer osv. men et link-arkiv hadde vært en god løsning. Da også gjerne kryssreferanser til andre site'er. Ellers: godt jobbet! det er jo bare å forstørre skriften selv, ikke så vanskelig, tar bare 2 sek Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Publiseringssystemet er ganske ferdig nå, det som gjenstår er å ferdigstille designet og sette alt opp til å fungere sammen. Fargene blir omtrent som i dag, vi vil fortsatt ta utgangspunkt i oransje og grå - i standardseksjonen, vel å merke. Er dette designet på HELE Gamer.no? Ja. Orket ikke å lese alle post'ene her :oops: , men jeg synes at tekststørrelsen dere bruker gjør lesing av omtalene såpass vanskelig at jeg ofte ikke orker å lese hele. Det er i grunn veldig synd fordi dere er veldig flinke med å skrive omfattende og grundige omtaler. Det blir fikset. Er det muligheter for en ren mmorpg avdeling i fremtiden?? (i forumet) Sannsynligvis ikke. Da må vi ha avdeling for alle andre sjangre også, og deretter begynner noen å mase om forumer for enkeltspill. Plutselig begynner forumet å bli unødvendig uversiktelig. Det virker som om de aller fleste er fornøyd med situasjonen nå, og da velger vi å la det være slik til flertallet sier noe annet. Vi kan kjøre en vote på det om ønskelig. Hah, nå er du hemmelighetsfull! Neida, men jeg gleder meg kjempemye. Antar at de forskjellige fargekombinajsonene blir å finne på de forskjellige avdelingene (PC, PS2, GC, Xbox). Råtøft. Det stemmer. Det blir grønt for Xbox, blått for PS2 osv. Omtrent som på ToTheGame. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Dette synes jeg høres veldig bra ut! Jeg håper dette ikke tar så altfor lang tid, for jeg er spent! Lenke til kommentar
alexf Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Legg til et Gamer.no ikon på toppen av forumet, så man kan raskt komme seg tilbake til hovedsiden. Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Legg til et Gamer.no ikon på toppen av forumet, så man kan raskt komme seg tilbake til hovedsiden. Vil vil lage to templater for forumet, og det er opp til dere hvem dere vil velge i profilen deres. Den ene vil være som i dag - fullskjerm slik at forumet utnytter plassen best mulig. Veldig mange liker det slik. Den andre vil innlemmes i designet vårt, slik at både menyer og topp inkluderes. Dette synes jeg høres veldig bra ut! Jeg håper dette ikke tar så altfor lang tid, for jeg er spent! Vi klarer egentlig ikke vente med å lansere vi heller, men vi vil at alt skal være perfekt når vi først lanserer. Vi vil ikke lansere et design som er 90% ferdig bare for å vise det frem. Men jeg skal love dere. Det blir verdt ventingen, og vel så det. Det vi skal vise frem er vi meget stolte av. Det er ikke bare designet som er forbedret. Hele Gamer.no får et voldsomt løft innholdsmessig også. Jeg anbefaler forvørig alle nye lesere av denne tråden å lese som er sagt tidligere. Dermed slipper vi også å gjenta oss selv hele tiden. :-) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi klarer egentlig ikke vente med å lansere vi heller, men vi vil at alt skal være perfekt når vi først lanserer. Vi vil ikke lansere et design som er 90% ferdig bare for å vise det frem. Men jeg skal love dere. Det blir verdt ventingen, og vel så det. Det vi skal vise frem er vi meget stolte av. Det er ikke bare designet som er forbedret. Hele Gamer.no får et voldsomt løft innholdsmessig også. Jeg anbefaler forvørig alle nye lesere av denne tråden å lese som er sagt tidligere. Dermed slipper vi også å gjenta oss selv hele tiden. :-) Det er flott! Alt for mange nøyer seg med å slippe noe som ikke er 100% ferdig, for så å fikse på det etterhvert Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg skrev omtalen av Enter the Matrix. Du lagde mye turbulens på forumet! :smile: Jeg synes at dere burde ha en anbefalings-seksjon med forskjellige spill i forskjellige kategorier. Det hadde også vært utrolig bra med en test i samme seksjonen, så når du får svaret får du vite hvilket/hvilke spill du burde like best. Sånt lyser det kvalitet av! Lenke til kommentar
god_online Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 NoLimit_^: det er jo bare å forstørre skriften selv, ikke så vanskelig, tar bare 2 sek Hvordan da, mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå