Gå til innhold

Hvordan kan Gamer.no bli enda bedre?

Anbefalte innlegg

Jeg så TST skrev i en post her om og fjerne post counters,

dette støtter jeg fult ut, og jeg har et system som vil fungere bedre vil jeg tro:)

Her:

Man har tittler som avgjøres av antall posts og hvor gammel kontoen er.

Her er mitt forslag:

Newbie = 1-10 Posts, Må være en uke gammel for og stige i ragn

Rookie = 20-50 posts, må være 1 måned gammel for og stige i ragn

Mini-Gamer = 50-100 posts, må være 3 måneder gammel for og stige i ragn

Gamer = 100-500 posts, må være 6 måneder gamel for og stige i ragn

Elite Gamer = 500-1000, må være 9 måneder gammel for og stige i ragn

Titel av eget valg = 1000 posts + og må ha vært medlem i minst 1 år

-------

Titelene er jo bare noe jeg kom på nå, og burde byttes ut,

men posts+alder vil jeg tro vil være bra,

posts vises ikke bare tittelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Sikkert noen som har sagt det før, men jeg gadd ikke lese all 4 sidene :) )

Mulighet til å sortere omtaler etter sjanger (sp?) f.eks alle simulator spill etc. (noe ala gamespot)

[Edit: Glimrende at det kommer :woot: ]

Lenke til kommentar
Jeg så TST skrev i en post her om og fjerne post counters, dette støtter jeg fult ut, og jeg har et system som vil fungere bedre vil jeg tro:)

Her:

Man har tittler som avgjøres av antall posts og hvor gammel kontoen er.

Takk for tips, men dette vil fungere akkurat like dårlig som en ordinær post-counter. For å fjerne problemet med at folk skriver innlegg kun å høyne antall poster, hjelper det ikke å lage titler etter hvor mange poster du har. Tvert i mot. Da har du faktisk tilegnet en status for hvert nivå, noe som gjør saken enda verre. Ingen ønsker å være "newbie" eller "rooke", og folk vil dermed skrive alt mulig rart bare for å komme over det nivået. Bekalger, det vil ikke bli gjennomført.

Mulighet til å sortere omtaler etter sjanger

Det kommer.

Hva med å lage spillguider/walkthroughs basert på spm. svar fra forumet? Evt. ha en guide-crew hos Gamer.no?

Jeg blir litt forvirret når du sier "en guide-crew", men jeg antar at du mener "et guide-crew" og at det bare er en liten skrivefeil. Det er et bra tips, men det er veldig mye jobb bak slike guider og walkthroughs, og det er ikke noe jeg kan love at vi får til. Vi har dessverre ikke 30 mann på heltid her. Men jeg skal notere det ned, selv om det ikke blir noen prioritet. Dessverre.

Hvis noe av dere har lyst til å jobbe dedikert med å lage walkthroughs på Gamer.no er dere hjertelig velkommen til å ta kontakt. Det forventes naturligvis meget gode skriveferdigheter og språkbruk, som med alt annet som publiseres hos oss.

Lenke til kommentar
Jeg så TST skrev i en post her om og fjerne post counters.

Takk for tips, men dette vil fungere akkurat like dårlig som en ordinær post-counter.

Hva er problemet med post-tellerne egentlig? Er det det at noen folk har for vane å spamme opp talla sine? Det er vel ikke noen stor trussel her, særlig ikke når vi har såpass bra moderatorer? (on second thought: ah, kanskje det sparer dere for litt arbeid der...:p)

hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Hva er problemet med post-tellerne egentlig? Er det det at noen folk har for vane å spamme opp talla sine?

Ja, svært mange har det som en stygg uvane. Nå har vi akkurat laget oss et script som lar oss finne ut hvor mange av postene til en enkelt bruker som kommer fra off-topic-delen av forumet. Der er det mye søppel, og blant annet småchatting med ett ord eller en smiley i hvert innlegg. Det skjer også ofte i andre sammenhenger enn off-topic

Det er vel ikke noen stor trussel her, særlig ikke når vi har såpass bra moderatorer? (on second thought: ah, kanskje det sparer dere for litt arbeid der. hva er egentlig problemet?

Du svarte vel egentlig på ditt eget spørsmål der. Vi syns det er en uting at folk skriver masse tull for å komme høyere opp på en såkalt ranking.

Lenke til kommentar
Hva er problemet med post-tellerne egentlig? Er det det at noen folk har for vane å spamme opp talla sine?

Ja, svært mange har det som en stygg uvane. Nå har vi akkurat laget oss et script som lar oss finne ut hvor mange av postene til en enkelt bruker som kommer fra off-topic-delen av forumet. Der er det mye søppel, og blant annet småchatting med ett ord eller en smiley i hvert innlegg. Det skjer også ofte i andre sammenhenger enn off-topic

Det er vel ikke noen stor trussel her, særlig ikke når vi har såpass bra moderatorer? (on second thought: ah, kanskje det sparer dere for litt arbeid der. hva er egentlig problemet?

Du svarte vel egentlig på ditt eget spørsmål der. Vi syns det er en uting at folk skriver masse tull for å komme høyere opp på en såkalt ranking.

kansje det er en ide og la Off-Topic ikke telle som posts? :)

Ang. Mitt forige forslag, vel, tenkte siden du har alder at det kunne spilt in, men titler etter hvor gammel kontoen er, er jo en god ide kansje? og bare droppe posts i det hele tatt?

--

Sorry for rotete siste settning

Lenke til kommentar

Ang. Mitt forige forslag, vel, tenkte siden du har alder at det kunne spilt in, men titler etter hvor gammel kontoen er, er jo en god ide kansje? og bare droppe posts i det hele tatt?

Jeg hadde faktisk tenkt å nevne det, men glemte det det tydeligvis. Vi klarer ikke å luke ut off-topic i counteren. Det scriptet er vår eneste mulighet til å fjerne det fra statistikken. Alder på konto kan heller ikke sammenlignes med erfarenhet, så det vil heller ikke fungere.

Den eneste mulige løsning slik jeg kan se det, er å la brukerne stemme på hverandre, men det igjen kan føre til juks. Derfor er min personlige mening å bare fjerne alt som har med status å gjøre på forumet. Tross alt bør vel alle behandles likt?

Merk at dette er min subjektive mening. Den reflekterer ikke nødvendigvis meningen til alle andre moderatorer på dette forumet, og jeg har heller ikke sagt at dette er noe vi vil gjennomføre. Det er heller ikke en del av neste-generasjon Gamer.no. Bare noen tanker fra meg. Så er det sagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

angående alt dette med antall poster osv, vel, for hva enn min mening betyr noe så stiller jeg meg i rekkene blant de som foretrekker å beholde løsningen slik som den er nå. jeg har ikke noe godt svar på akkurat hvorfor, men jeg liker det rett og slett slik som det er nå, av tidligere forum-erfaringer så vet jeg at løsninger der andre ranker deg er noe som er dømt til å mislykkes.

utenom det så synes jeg på en måte det blir for dumt å fjerne alt som har med antall poster.

angående forbedringer, vel, jeg er meget fornøyd med den standarden som gamer.no har satt,og måten de opprettholder den.

slik som f.eks anmeldelsen av postal 2, veldig bra artikkel som også satte ting i et annet lys angående spillet.

det er kjekt å se at en norsk spillside overgår de større utenlandske sidene når det kommer til anmeldelser av spill.

det som er synd er at det virker som det går en liten stund mellom anmeldelsene, noe som sikkert skyldes at dere trenger flere folk.

forumdelen av gamer.no går stort sett fremover, men det kan bli litt "tøv" for å si det på den måten,derfor hadde det kanskje vært greit med "ansettelse" av et aktivt forum medlem som dere kan stole på tar jobben seriøst, som da har muligheten til å stenge topics.

jeg savner kanskje en rapporter-bruker knapp som kan hjelpe med å gjøre moderatorer mer bevisst på situasjoner med div forum-medlemmer.

på en måte føler jeg at noe burde gjøres med utseendet til gamer.no, ikke noe drastisk, for jeg er meget fornøyd med det slik som det er nå,men føler liksom noe kan forandres på, uten at jeg kan sette fingeren på nøyaktig hva det er :shrug: .

foruten dette så er det ikke så særlig mye annet jeg kommer på, er spent på hvordan nye-gamer.no vil bli, gleder meg til å se listen over hva dere planlegger å gjennomføre :woot:

Lenke til kommentar
det som er synd er at det virker som det går en liten stund mellom anmeldelsene, noe som sikkert skyldes at dere trenger flere folk.

Forstår ikke helt hva du mener her. Vi har som regel 1-2 omtaler om dagen. Syns du det er lite? Flere klarer vi dessverre ikke, da alle som jobber her gjør det gratis, ved siden av skole og jobb. Men ja, jeg minner gjerne om at vi søker etter flere talentfulle skribenter. Det kan jeg nesten ikke si for ofte: http://www.gamer.no/diverse/medarbeider.html

jeg savner kanskje en rapporter-bruker knapp som kan hjelpe med å gjøre moderatorer mer bevisst på situasjoner med div forum-medlemmer.

Det er flere som ønsker en slik knapp, men vi har ikke helt fått det til enda. Inntil videre kan dere enten sende en privat melding til meg, eller sende mail til [email protected], hvis det er noe dere vil ha moderert, eller noe dere lurer på. [email protected] videresendes til alle i forumstyret.

på en måte føler jeg at noe burde gjøres med utseendet til gamer.no, ikke noe drastisk, for jeg er meget fornøyd med det slik som det er nå,men føler liksom noe kan forandres på, uten at jeg kan sette fingeren på nøyaktig hva det er

Det er flere som har følt at noe må endres, blant annet vi som jobber her. Vi har over lang tid jobbet med et helt nytt design, som blant annet er bygget opp via tilbakemelding fra dere brukere. Vi er straks i mål med det, og jeg gleder meg virkelig til å vise det fram. Det er noe vi er veldig stolte av, og jeg er helt sikker på at dere kommer til å like det meget, meget godt. Stort sett alt som har blitt kommentert det siste halvåret, er fikset i det nye designet. Gled dere!

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk tenkt å nevne det, men glemte det det tydeligvis. Vi klarer ikke å luke ut off-topic i counteren. Det scriptet er vår eneste mulighet til å fjerne det fra statistikken. Alder på konto kan heller ikke sammenlignes med erfarenhet, så det vil heller ikke fungere.

Den eneste mulige løsning slik jeg kan se det, er å la brukerne stemme på hverandre, men det igjen kan føre til juks. Derfor er min personlige mening å bare fjerne alt som har med status å gjøre på forumet. Tross alt bør vel alle behandles likt?

Merk at dette er min subjektive mening. Den reflekterer ikke nødvendigvis meningen til alle andre moderatorer på dette forumet, og jeg har heller ikke sagt at dette er noe vi vil gjennomføre. Det er heller ikke en del av neste-generasjon Gamer.no. Bare noen tanker fra meg. Så er det sagt.

Hmm , sant det

Jeg er nødt til og støtte tanken om alle er like (hehe, bare se min avatar:)

Men på en annen side blir det veldig vanskelig og holde styr på hvem som kan taes seriøst og hvem som ikke kan det.

Men dere gjør en god jobb, og jeg er sikker på at dere kommer til og ta det riktige valget:)

Lenke til kommentar

Jeg forstår at å serve demoer etc selv kan bli en kostbare afære, men det finnes smartere måter å gjøre det på.

BitTorrent er en genial måte å spare båndbredde for store filer.

Alle klienter som laster ned, deler automatisk ferdig nedlastede deler til andre. Spesielt nyttig for nye demoer med stor pågang..

Brukerne vil oppleve større nedlastingshastighet, og dere sparer båndbredde. Alle vinner!

Se http://bitconjurer.org/BitTorrent/ for mer info.

- Ost99

Lenke til kommentar

Ost99: Vi har fått oss en 40 Mbit filserver, så det problemet eksisterer ikke lenger. Den er kun rask for brukere som bor i Norge, så det spiller ingen rolle hvis utenlandske siter snapper opp linker, de får superdårlig hastighet. Det er også grunnen til at vi har lagt ut store demoer, trailers og videoer i det siste, hvis du har lagt merke til det. Det eneste vi mangler er riktig DNS.

Lenke til kommentar

hang meg litt opp i dette med post-teller, spennende diskusjon...

er det bare noe jeg inbiller meg, eller er det mulig at jeg har sett en teller som viser gjennomsnittlig antall ord per post? dette er jo ikke nødvendigvis noe å bruke her, men det KUNNE luka vekk alle de potensielle spammerne som poster korte og teite postene, enstavelsesposter og poster kun med smileyer bare fordi de higer etter et høyere post-tall...

Lenke til kommentar
hang meg litt opp i dette med post-teller, spennende diskusjon...

er det bare noe jeg inbiller meg, eller er det mulig at jeg har sett en teller som viser gjennomsnittlig antall ord per post? dette er jo ikke nødvendigvis noe å bruke her, men det KUNNE luka vekk alle de potensielle spammerne som poster korte og teite postene, enstavelsesposter og poster kun med smileyer bare fordi de higer etter et høyere post-tall...

Kan fungere men da blir det sikkert folk som skriver lange posts dratt ut i det mildeste uten noen som helst mening..

Men god ide, kansje det kan fungere..

mye lettere og banna folk som er useriøse etc: )

Lenke til kommentar
Hva med en liten in-game filmsnutt i hver omtale?

Vi kan dessverre ikke levere in-game-snutter laget av anmeldere i alle omtaler, ettersom ikke alle har mulighet til å lage video av spillene de tester. Det er heller ikke alle spill det finnes offisielle videoer av, så vi kan ikke alltid bruke det alternativet heller.

Lenke til kommentar

En konkret sak dere kan skrive om er hvilke grafikkmotorer som

benyttes i de ulike spillene. For oss som ikke har den nøyaktige oversikten kan det være greit å sjekke om spillet kjøres på en ok motor.

Yoda

Lenke til kommentar

Hmm.

Gamer.no kan jo f.eks. starte en liten webshop som baserer seg hovedsakelig på PC- og konsollspill. Dere har jo meget mange spill intresserte lesere, så markedet er jo allerede lagt. Jeg hadde gjerne kjøpt spill hos dere hvis det var litt rimerligere enn i en butikk.

En annen idè er å organisere LAN, dere setter opp et bindene skjema på siden deres og ser hvor mange som kommer...

Mange muligheter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...