Gå til innhold

Hvordan kan Gamer.no bli enda bedre?

Anbefalte innlegg

Det kunne vært greit med "neste", "tilbake", "index" osv. knapper når vi ser på bilder. Ta feks. skjermbildefesten til Wind Waker, det tar veldig lang tid å gå ut og inn på hvert bilde, hadde vært mye enklere med knapper der vi kunne skiftet bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Webshop må vi tenke litt på.

Ja tenk på det

det ville vært flott om dere hadde fått igang en webshop ikke bare for spill men også med spill-effekter (spesiellt t-sjorter)

Er ikke noe bra for objektiviteten til Gamer om de skulle begynne å selge spillene de omtaler, så salg av spill var vel kanskje ikke noen god ide..

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig bra at dere har bilder på forsiden, for da vet jeg med en gang hva som er nytt. Det som kunne vært bra er en egen side for Gamecube, Xbox osv. Konsentrert litt mer på den enkelte konsollen. Jeg vil påstå at Gamer.no har de beste omtalene, av de få gode norske spillsidene. Omtalene er overhode ikke for lange, liker å ha noe å lese. Dere er den eneste siden som tar alle konsollene seriøst. I motsetning til Itavisen. Men jeg hadde foretrukket at karaktersystemet deres ble endret. Det er sånn sett greit det dere har, men hadde dere hatt det sånn som IGN for eksempel ville det blitt mer presist.

Lenke til kommentar
Det kunne vært greit med "neste", "tilbake", "index" osv. knapper når vi ser på bilder. Ta feks. skjermbildefesten til Wind Waker, det tar veldig lang tid å gå ut og inn på hvert bilde, hadde vært mye enklere med knapper der vi kunne skiftet bilder.

Jepp. Helt enig, og det er noe vi har tatt med designet av pub.sys. og database. Det blir en snedig bla-funksjon.

Er ikke noe bra for objektiviteten til Gamer om de skulle begynne å selge spillene de omtaler, så salg av spill var vel kanskje ikke noen god ide..

Det er naturligvis uaktuelt å selge produkter vi anmelder, men i dette tilfelle er det mer snakk om effekter. T-skjorter, kopper, caps, ringetoner, logoer osv. Ting det er vanskelig å få tak i andre steder.

Det som kunne vært bra er en egen side for Gamecube, Xbox osv. Konsentrert litt mer på den enkelte konsollen.

Jepp. Det vi kommer til å gjøre er å dele opp Gamer.no i underseksjoner som xbox.gamer.no, gc.gamer.no, ps2.gamer.no osv. De ulike avdelingene vil samle alt stoff om den aktuelt plattformen, og få et design som hører til. F.eks. vil GameCube-seksjonen få et lilla-skjær over seg. Det samme kan vi gjøre med modifikasjoner for spill, mods.gamer.no f.eks.

Men jeg hadde foretrukket at karaktersystemet deres ble endret. Det er sånn sett greit det dere har, men hadde dere hatt det sånn som IGN for eksempel ville det blitt mer presist.

Morsomt at du nevner det. Vi bestemte oss for noen måneder siden å gå over til et 1-10-system, i stedenfor det noe knotete og sære systemet vi har nå. I dette øyeblikk sitter vi å formulerer ned hva de ulike karakterene skal stå for også (lignende "rating guide" på IGN), slik at det ikke hersker noen tvil om hva karakter 8 av 10 betyr.

Men en sak jeg vil nevne, ettersom jeg var litt rask i tilbakemeldingene mine på det punktet tidligere i tråden. Når det gjelder nedlastings-seksjon, svarte jeg negativt på at Gamer.no legger ut filer lokalt. Det blir ikke aktuelt, men vi kan naturligvis sette opp en seksjon hvor vi linker til eksterne siter. Det er høyst aktuelt. Så for dere som ønsket dere det, kan det absolutt skje. Enten via en egen nedlastings-seksjon, eller i samråd med en produktdatabase vi holder på å sette opp. Eller kanskje begge deler. Mye kan skje. :)

Lenke til kommentar

Kunne dere lagt ut linker til andre spillsider. Spillsider som dere vet er seriøse. På gamecube siden kunne dere lagt ut en link til Planet Gamecube for eksempel. Så slipper man å søke på google, for det er sikkert flere spillsider mange ikke vet om.

Lenke til kommentar
Kunne dere lagt ut linker til andre spillsider. Spillsider som dere vet er seriøse. På gamecube siden kunne dere lagt ut en link til Planet Gamecube for eksempel. Så slipper man å søke på google, for det er sikkert flere spillsider mange ikke vet om.

Vi linker ikke til "konkurrerende" siter. Vi vil jo naturligvis helst at dere bruker oss og ikke de andre. Litt logisk tankegang skader ikke. ;-)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det, men allikevel...slutter ikke å se på Gamer vet du :wink:

De fleste er nok innom flere spillsider enn kun Gamer, dessuten må jo de innom Gamer for å komme til linkene, og da kan de bli hektet på Gamer. Det er jo en litt logisk tankegang eller hva.

Lenke til kommentar
Det blir ikke aktuelt. Vi har ikke penger til å betale båndbredden som behøves for å kjøre slike arrangementer, eller legge ut store filer. Det er muligens også derfor det ikke er så mange filer på ITavisen eller andre norske nettsteder også. Det koster veldig mye. Men vi vil benytter oss av samarbeid med spillcafeer til å kjøre konkurranser i ulike spill.
Ok men det ville jo vært kult. En side der de store spillere fikk bilder av seg opp som ukens fragger eller noe lignende. :shrug:
Lenke til kommentar

Det virker som alle artiklene deres går ut på anmeldelser av spill, og det er positivt det, men jeg syntes det er mer spennende med nyheter og rykter om kommende spill og hva som foregår i spillindustrien. Hardware.no samler opp alle slike artikler og lager en notis om det som de smeller på fremsiden sin, kanskje gamer.no burde prøve det samme?

Lenke til kommentar
Det virker som alle artiklene deres går ut på anmeldelser av spill, og det er positivt det, men jeg syntes det er mer spennende med nyheter og rykter om kommende spill og hva som foregår i spillindustrien. Hardware.no samler opp alle slike artikler og lager en notis om det som de smeller på fremsiden sin, kanskje gamer.no burde prøve det samme?

Det er ikke helt riktig at alle artikler er anmeldelser av spill. Ta en titt på featurene, intervjuene og sniktittene våre. Ligger en del arbeid bak dem også. ;-) Men naturligvis skal vi ha nyhetsartikler! Gjerne 10-20 hver dag også. Mye mer enn Hardware.no noen gang har hatt, og mer enn noen annen spillside i Norge. Vi har kjørt daglige nyhetsoppdateringer før, men har nedprioritert det nå fordi det tar alt for mye tid med et tungrodd system. Det er mye av grunnen til at vi nå legger om designet og bruker mye tid på å utviklet et profesjonelt publiseringssystem. Gled deg! :-)

Lenke til kommentar

Synes dere har gode og dyptpløyende anmeldelser, men kunne noen ganger tenkt meg å få en kortversjon til å begynne med. Altså noe som "lurte" meg til å lese videre hvis jeg ikke kjente spillet.

Men kanskje dere synes det blir å avsløre for mye?

Dessuten kunne det vært kjekt med noe nyheter. F.eks "Nye brett på vei til BF" o.l Ikke bøttevis av nyheter men de viktigste.

Lenke til kommentar

Dere kan linke til de beste fansitene til spillene dere anmelder så vi med en gang kan få mer informasjon. Jeg går aldri inn på de offisielle sidene (som dere linker til), de er veldig ofte treigere med å oppdatere og har et subjektivt forhold til spillet.

Lenke til kommentar
Selv skjekker eg sjeldent gamer.no men kunne tenke meg at dere la ut demo av nyere spill og patcher og sånne ting. Konkurranser der dere f.eks lager en server til f.eks CS, Bf1942, SOF2 :D og legge ut bilde av ukens spiller eller ha konkurranser. Dette ville trekke til seg MYEE folk :)

HELT enig :yes:

Lenke til kommentar
Synes dere har gode og dyptpløyende anmeldelser, men kunne noen ganger tenkt meg å få en kortversjon til å begynne med. Altså noe som "lurte" meg til å lese videre hvis jeg ikke kjente spillet.

Men kanskje dere synes det blir å avsløre for mye?

Ja, det vil det. Som fast leser av Gamer.no (i hvert fall nyheter, omtaler, osv. til de konsollene jeg eier), er jeg noe i mot at så mye avsløres i begynnelsen. Noen ganger hopper jeg rett til konklusjonen og karaktersettinga etter å ha lest begynnelsen, litt kjipt. Men hvis du vil ha en kort oppsummering så er det jo bare å lese konklusjonen, selv om den antagelig er for kort, så tror jeg det vil være det beste for de som leser alt i omtalen.

Lenke til kommentar
Dere kan linke til de beste fansitene til spillene dere anmelder så vi med en gang kan få mer informasjon. Jeg går aldri inn på de offisielle sidene (som dere linker til), de er veldig ofte treigere med å oppdatere og har et subjektivt forhold til spillet.

Og fan-sider er ikke subjektive?

Interessant tanke, men dessverre alt for mye ekstraarbeid for oss. Da må vi først skrive en fullstendig omtale, så en konklusjon til den, og så en kortversjon av hele omtalen. Skal være ærlig og si at vi foretrekker å bruke tiden vår til å skrive en ny omtale i steden for å lage flere versjon av en og samme omtale.

Dessuten kunne det vært kjekt med noe nyheter. F.eks "Nye brett på vei til BF" o.l Ikke bøttevis av nyheter men de viktigste.

Les svaret mitt i tidligere innlegg angående nyheter. Det blir ikke bøttevis med uinteressante nyheter. Det blir bøttevis med interessante nyheter. Men naturligvis vil det som er interessant for noen kanskje være uinteressant for andre. Slik er det bare. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...