Gå til innhold

Hvordan kan Gamer.no bli enda bedre?

Anbefalte innlegg

Lettere inspirert av en lignende tråd på Overklokking.no sin del av forumet, valgte jeg like gjerne å starte en tråd her på Gamer.no også. Spesielt ettersom vi i disse dager jobber mye med nytt design, publiseringssystem og en annen godbit. Hva ønsker dere å se mer av på Gamer.no i fremtiden? Hva har vi for lite av? Rett og slett: Hvordan kan Gamer.no bli en enda bedre gamesite? Kom med forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er oppe til vurdering en gang, men jeg føler at det mye "ting" på forsiden. Har kansje noe med at de liksom skiller seg ut av designet, selv om det er tydelig at dere har prøvd å integrere det inn i designet. Så kansje litt mindre bilder og slikt på forsiden for å gjøre det mer oversiktlig?

Dette er utelukkende mit personlonlige ønske, mer Pc spill og mindre XBOX, ps2 osv. Helst fase de helt ut, men kan se at det kan bli vansklig med tanke på at dere er et genrelt spill side. På den adnre siden vil det gjøre det lettere å bli bedre på Pc-spill siden(som vi alle vet er overlegen :wink: )

Hva med tweak guider? Mener da selvfølgelig til enkelte spill, og igjenn til pc. Er sikkert en del av leserene på gamer-no som vil kjøre spillene sine bedre, uten å foreta en hel system overhaling, og selv da kan det som mangler være nettop spill tweakingen. Ulempen er at det tar en del tid å sette seg inn i hvert spill på den måten, på den andre siden gjør dere vel det allerede når dere tester de. I tilleg virker det på meg som om slike guider er av de mer "langvarige" verk på en spillside, altså at de blir brukt en del, selv etter at hypen om et spill er over. Mens en review rask kan bli "glemt" 2 uker etter at spillet er ute.

Så er det jo de du altid har, bli endå raskere med previews og lage endå bedre reviews, men det er vel altid et mål.

Lenke til kommentar
mer Pc spill og mindre XBOX, ps2 osv. Helst fase de helt ut, men kan se at det kan bli vansklig med tanke på at dere er et genrelt spill side. På den adnre siden vil det gjøre det lettere å bli bedre på Pc-spill siden.

Kan svare med en gang at det ikke blir aktuelt. Bare se på E3 2003 hvor 58% av titlene som vises frem er for konsoller, 27% er på PC. Det er ikke aktuelt å fase ut konsoll. Norges største spillside kan ikke bare fjerne konsoll fra repertoaret, det tror jeg du forstår. :)

Lenke til kommentar
mer Pc spill og mindre XBOX, ps2 osv. Helst fase de helt ut, men kan se at det kan bli vansklig med tanke på at dere er et genrelt spill side. På den adnre siden vil det gjøre det lettere å bli bedre på Pc-spill siden.

Det er ikke aktuelt å fase ut konsoll. Norges største spillside kan ikke bare fjerne konsoll fra repertoaret, det tror jeg du forstår. :)

ja, men er jo lov å håpe :wink:

Lenke til kommentar

Selv skjekker eg sjeldent gamer.no men kunne tenke meg at dere la ut demo av nyere spill og patcher og sånne ting. Konkurranser der dere f.eks lager en server til f.eks CS, Bf1942, SOF2 :D og legge ut bilde av ukens spiller eller ha konkurranser. Dette ville trekke til seg MYEE folk :)

Lenke til kommentar

Webshop kunne vært noe, med spille items (suvernier, sammle objekter, fan ting etc) som er vanskelige og få tak i ellers,

f.eks. Krus, Kjeder, T-Shirts etc:)

ville vært en genial ide, og ganske sikkert tjent mye penger på det,

tror det ikke finnes slike shops i norge, hvem kan vel mostå et krus av favoritt spillet sitt når man er syk og vil ha kakao? : )

Lenke til kommentar
Webshop kunne vært noe, med spille items (suvernier, sammle objekter, fan ting etc) som er vanskelige og få tak i ellers,

tror det ikke finnes slike shops i norge, hvem kan vel mostå et krus av favoritt spillet sitt når man er syk og vil ha kakao? : )

Den idéen støtter jeg!

Høres dritbra ut, det kunne de ha tjent gode penger på, særlig med

antallet spill frelste her i gården. :D

Eneste plass i Norge som driver med sånt må være Avalon og Spiderman

til en viss grad.

Lenke til kommentar
Selv skjekker eg sjeldent gamer.no men kunne tenke meg at dere la ut demo av nyere spill og patcher og sånne ting. Konkurranser der dere f.eks lager en server til f.eks CS, Bf1942, SOF2 :D og legge ut bilde av ukens spiller eller ha konkurranser. Dette ville trekke til seg MYEE folk :)

Hvis man vil ha demoer så kan man besøke IT-Avisen.no

Der er det topp hastighet og de tilogmed tester mange av demoene.

Lenke til kommentar

Den idéen støtter jeg!

Høres dritbra ut, det kunne de ha tjent gode penger på, særlig med

antallet spill frelste her i gården. :D

Eneste plass i Norge som driver med sånt må være Avalon og Spiderman

til en hvis grad.

Jepp, men disse har ikke mange nok items..

trenger mye mer, f.eks. Unreal Krus, Ashrons Call Krus, t-shirts etc:)

alt som er relatert til spill:)

AD&D/A&D bøker hadde også vært noe: )

tenk deg baldurs gate 2 når du kan slå opp i monsters guide for info om monstret : )

*føle seg som han er på tur i spillet :)*

Lenke til kommentar

Hvis man vil ha demoer så kan man besøke IT-Avisen.no

Der er det topp hastighet og de tilogmed tester mange av demoene.

jepp men så er det så få demoer der. Anyways
Lenke til kommentar
kunne tenke meg at dere la ut demo av nyere spill og patcher og sånne ting. Konkurranser der dere f.eks lager en server til f.eks CS, Bf1942, SOF2 :D og legge ut bilde av ukens spiller eller ha konkurranser. Dette ville trekke til seg MYEE folk :)

Det blir ikke aktuelt. Vi har ikke penger til å betale båndbredden som behøves for å kjøre slike arrangementer, eller legge ut store filer. Det er muligens også derfor det ikke er så mange filer på ITavisen eller andre norske nettsteder også. Det koster veldig mye. Men vi vil benytter oss av samarbeid med spillcafeer til å kjøre konkurranser i ulike spill.

Lenke til kommentar

Det kommr jo litt an på hvem dere vil konkurre med da? Selv om IT-avisen ikke er en spillside har jo disse raskere omtaler enn Gamer.no. De er selvfølgelig ikke så omfattende som de man finner her, men likevel. Dere skulle fått til en avtale som sikret dere titler før de fleste andre slik dere "alltid" var først med omtaler. Jeg skjønner dog at dette handler om penger :-?

Siden Gamer.no ennå ikke er noen butikk, er det jo ikke ikke alltid like lett å dra iland de feteste avtalene, så dette er kanskje langsiktig.

Det er jo engang slik at de fleste store spill (pc) blir moddet i det uendelige. Kunne vært kult hvis dere hadde hatt en fast side om dette med nyheter og linker. En oversikt med utgivelsesdatoer for norge kunne også vært velkommen.

Siden noen av dere kanskje er journalister kunne det vært kult om dere kunne ha spalter der dere tar opp forskjellige ting, kronikker og slike ting..

Bottomline er vel at man må dekke sinnsykt store felt på å bli størst i norge. Lesere krever mye siden det finnes så mange bra utenlandske sider. Disse har selvfølgelig den fordelen at de er engelske og har et potensielt mye større publikum, men mange av disse er geniale sider som vinner på bra omtaler, oppdaterte tester og nyheter.

Tenk globalt, men jobb lokalt 8)

Lenke til kommentar
Det kommr jo litt an på hvem dere vil konkurre med da? Selv om IT-avisen ikke er en spillside har jo disse raskere omtaler enn Gamer.no.

ITavisen, VG, Dagbladet osv. er ikke en sider vi konkurrerer mot. Det er riktig at de av og til er tidligere enn oss med omtaler, men det er fordi de har en annen profil og ikke går i dybden på samme måte som Gamer.no og andre dedikerte spillsider. I tillegg jobber det folk der som får betalt for arbeidet. Det gjør ikke vi. Vi kunne garantert vært raskere med omtaler, hvis vi hadde halvvert lengden, spilt spillene halvveis gjennom og i tillegg fått betalt for jobben.

Det hadde vært hyggelig om dere fokuserte på andre ting enn "vær tidligere ute med omtaler" i denne tråden. Vi er tidlig ute i veldig mange tilfeller, og vi vil bli enda bedre i løpet av året. Vi har vanvittig mye å gjøre, og har en god del flere titler å dekke enn ITavisen, Dagbladet og VG som dere til stadighet referrerer til. De dekker kun mainstream-titler stort sett. :-)

Jeg har naturligvis ingen grunn til å gå i forsvarsposisjon. Jeg er veldig fornøyd med hvordan Gamer.no har utviklet seg, og er godt fornøyd med omtalene vi leverer om dagen. Det er svært vanskelig å drive en norsk spillside på det nivået Gamer.no er i dag. Men jeg er ute etter å tenke nytt, og ikke bare tenke "raskere omtaler". Det kommer med tiden. :-)

For å være litt mer presiserende på designet, ettersom vi jobber en del med det om dagen: Vi skal skifte til et mer boksbasert grensesnitt, og lurer blant annet på hva slags bokser dere kunne tenke dere. Er det ønske om "mest leste artikler", "mest populære spill" osv? Kom med tanker og ideer!

Lenke til kommentar

Jeg vet mange måter Gamer.no kan forbedres, og vil påpeke noen av dem.

Nr.1 : Store LAN, CPL, WCG osv kunne gjerne vært dekket av Gamer.no ved film, artikler, intervjuer hvis det er mulig (penger inne i spillet, kan bli dyrt). Og filmene burde være hvordan personer spiller, uttrykkene når de vinner og taper og hvordan de f.eks konsentrer seg til en kamp.

Nr.2 : Jeg er meget imponert over hvor mye det går an å skrive ved tanke på spillartikler, og jeg må si at jeg ofte ikke gidder å lese det som står og går rett bak for å lese konklusjonen. Det er greit med god og fyldig tekst, men det kan bli litt i overkant.

Nr.3 : Bedre dekning av webshops, kåring av webshops og kanskje en søkefunksjon slik hw.no har. (dette ville vært UTROLIG flott)

Jeg sa at jeg vet mange måter som Gamer.no kan forbedres, men jeg skal nøye meg med de tre forslagene jeg har gitt.

Lenke til kommentar
ITavisen, VG, Dagbladet osv. er ikke en sider vi konkurrerer mot. Det er riktig at de av og til er tidligere enn oss med omtaler, men det er fordi de har en annen profil og ikke går i dybden på samme måte som Gamer.no og andre dedikerte spillsider.

Er enig i dette. gamer.no er veldig bra på grundige anmeldelser... Dette er absolutt en ting å ta med videre. Ellers synes jeg kanskje at dere bør ha litt flere konkurranser etc. Det kan sikkert også være en idé med en slags "news ticker" på forsiden der man får inn korte "bulletin'er" om breaking news...

Athelas

Lenke til kommentar
Nr.2 : Jeg er meget imponert over hvor mye det går an å skrive ved tanke på spillartikler, og jeg må si at jeg ofte ikke gidder å lese det som står og går rett bak for å lese konklusjonen. Det er greit med god og fyldig tekst, men det kan bli litt i overkant.

Det er viktig å vite at Gamer.no drives av folk som er genuint interessert i spill. Vi skriver om spill fordi det er gøy, ikke fordi vi må eller bare er satt en jobb og får betalt for det. Vi ønsker på best mulig måte å formidle hvor bra eller dårlig et produkt er, for at dere lesere skal vite hvilket produkt dere bør kjøpe. Vi ville ikke klare å sove om natten hvis vi skulle skrevet 400 ord om The Legend of Zelda: The Wind Waker. Det ville vært en skam for spillet.

Greit, konsise omtaler er viktig, men det er akkurat det vi har her på Gamer.no. Enkelte spill krever 4+ siders omtaler. Andre klarer seg med 2. Når en anmelder har ventet på et spill i 2-3 år, ville det vært for galt å bare dytte ut en likegyldig omtale på 400 ord. Hvis du ikke er så veldig interessert i å lese hele omtalen, kan du hoppe til konklusjonen. Men for andre kan det være godt lesestoff å lese en 4 siders humoristisk omtale av spillet du har ventet på i mange, mange år. Slik virker det i hvert fall i følge tilbakemeldingene jeg får på mail og forumet daglig.

Men, et problem med omtalene våre er tekststørrelsen. Der skal jeg ta kritikk. Den er for liten, og gjør at omtaler og artikler kan bli slitsom å lese. Det er noe vi kommer til å gjøre noe med i det nye designet. Det skal bli mye, mye lettere å lese artiklene våre. Tro meg.

Nr.3 : Bedre dekning av webshops, kåring av webshops og kanskje en søkefunksjon slik hw.no har. (dette ville vært UTROLIG flott)

Det kommer! :-)

Ellers synes jeg kanskje at dere bør ha litt flere konkurranser etc. Det kan sikkert også være en idé med en slags "news ticker" på forsiden der man får inn korte "bulletin'er" om breaking news...

Konkurranser blir det mer av, garantert. Vi er i en periode nå hvor vi må fokusere på planlegging av E3, design, pub.sys., omtaler og andre administrative ting. Det gjør at en del andre ting, som blant annet konkurranser, kommer litt bak i rekkene. Etter E3 vil vi fortsette der vi slapp med konkurransene. Mye spennende på gang!

Kan du utdype dine tanker rundt "news ticker" litt. Jeg vet ikke helt om jeg forstod hva du mente.

Lenke til kommentar
ITavisen, VG, Dagbladet osv. er ikke en sider vi konkurrerer mot. Det er riktig at de av og til er tidligere enn oss med omtaler, men det er fordi de har en annen profil og ikke går i dybden på samme måte som Gamer.no og andre dedikerte spillsider. I tillegg jobber det folk der som får betalt for arbeidet. Det gjør ikke vi. Vi kunne garantert vært raskere med omtaler, hvis vi hadde halvvert lengden, spilt spillene halvveis gjennom og i tillegg fått betalt for jobben.

Som jeg sa, det handler om penger. Og dere kan jo ikke konkurrere med tabloider som ike går i dybden men bare sveiper overflaten. Gamer.no virker mye mer dedikert slik at siden blir en spillfantast verdig.

Det hadde vært hyggelig om dere fokuserte på andre ting enn "vær tidligere ute med omtaler" i denne tråden.

Jeg mener vi fokusere på det også. Omtaler viktig, det kommer man ikke utenom. Mine valg av sider blir bl.a valgt utifra raske og gode omtaler. Gamere er vel utålmodige sjeler. Hvis vi kun skulle kommentere designet kunne dere sagt det.

Men jeg er ute etter å tenke nytt, og ikke bare tenke "raskere omtaler". Det kommer med tiden. :-)

Helt enig. Syntes dere blir bedre og bedre.

Er det ønske om "mest leste artikler", "mest populære spill" osv? Kom med tanker og ideer
!

Boksbasert design...???..høres interessant ut. Poenget er vel å komme dit man vil fortest mulig, og finne det man vil fortest mulig. En søkefunskjon på forsiden der man med en gardin kan velge hvor man vil søke: omtaler, forum, tester...osv.. Et mer minimalistisk design kunne også gjort seg, da ser det også mer ryddig ut. Når jeg går inn på gamer.no vil jeg ikke væe i tvil om at dette er en spillside. Min mening er at forsiden ikke bør inneholde mer enn strengt tatt nødvendig. Store annonser er også irriterende, men det er jo det dere lever. Bra dere ikke har pop-ups :smile:

Et rotete eksempel er sol.no Dette er en side med masse bra, men forsiden er utrolig uoversiktlig, og det gjør at ihvertfall jeg aldri er der. En annen ting er jo at siden ikke alle har BB, ADSL osv, så må man jo nesten begrense informasjon slik at ikke siden tar en uke å laste på en ISDN-linje.

En oppdeling av omtaler kunne også vært bra, da hadde det blitt mer ryddig. En for FPS, en for Adventure, en for SIM.. osv...

Kommer sikkert tilbake med mer :wink:

Lenke til kommentar
Jeg mener vi fokusere på det også. Omtaler viktig, det kommer man ikke utenom. Mine valg av sider blir bl.a valgt utifra raske og gode omtaler. Gamere er vel utålmodige sjeler. Hvis vi kun skulle kommentere designet kunne dere sagt det.

Helt enig, selvfølgelig. Men poenget mitt var at det der vet vi. Hvis vi ikke var interessert i å være tidlig ute med omtaler hadde ikke Gamer.no vært slik det var i dag. Og vi vil naturligvis forbedre oss på det feltet i løpet av året, og i fremtiden. Men du må også huske på det at som et norsk media får vi ofte beskjed om å holde igjen omtaler, slik at det passer med lanseringen i Norge. Og det er vel heller ikke spesielt viktig å legge ut en omtale 3 måneder før spillet kommer? Vi konkurrerer ikke med amerikanske magasiner. Vi lever i Europa. Vi er ikke kun ute etter feedback på design, det var bare et forslag fra min side på andre ting dere kan kommentere. :-)

webshop, spillservere,downloads

Som nevnt tidligere har vi ikke råd til båndbredden som kreves for å kjøre spillservere og nedlasting av store filer. Webshop må vi tenke litt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...