Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Headset virker ikke på dataen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har da et lite problem med dataen da, jeg har vanligvis høytalere.

Men på LAN osv. orker jeg ikke ta med dette, tar derfor med headset, men dette har jeg ikke fått til.

Jeg får ikke noe lyd i dem, har prøvd med mange and headset, men samme resultat.

Dette er da litt merkelig synes jeg, siden jeg får alltid lyd med høytalerene.

Tror kanskje det kan være lydkortet, men jeg er ikke sikker.

Noen tips? :)

Takk for all hjelp

Endret av Cysero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres nesten ut som om det er instillt til å sende ut kun digital signal, og dette vil vel funke dårlig med et analogt headset.

Hvis dette ikke er problemet, så vet ikke jeg.

Regner med at du har kobla det til den grønne utgangen bakpå maskina? (om koblingene er fargekodet da)

Lenke til kommentar

Dette er et ganske vanlig problem i Vista. Prøv å høyreklikke på høytaler ikonet, velg Avspillingsenheter.

Nå vil du se alle enheter som kan brukes til avspilling. Sjekk hvilken som har den grønne haken på, er den ved høytalerne for lydkort, f. eks Creative lydkort, kilkker du på høytalere for headset, f. eks. Logitech USB Headset, og deretter klikker du på knappen Bruk standard. Da bør du få lyd i headsettet ditt.

Jeg må av og til gjøre dette med mitt Logitech USB headset.

Lenke til kommentar
høres nesten ut som om det er instillt til å sende ut kun digital signal, og dette vil vel funke dårlig med et analogt headset.

Hvis dette ikke er problemet, så vet ikke jeg.

Regner med at du har kobla det til den grønne utgangen bakpå maskina? (om koblingene er fargekodet da)

Ja har koblet der, takk for hjelp

Lenke til kommentar
Dette er et ganske vanlig problem i Vista. Prøv å høyreklikke på høytaler ikonet, velg Avspillingsenheter.

Nå vil du se alle enheter som kan brukes til avspilling. Sjekk hvilken som har den grønne haken på, er den ved høytalerne for lydkort, f. eks Creative lydkort, kilkker du på høytalere for headset, f. eks. Logitech USB Headset, og deretter klikker du på knappen Bruk standard. Da bør du få lyd i headsettet ditt.

Jeg må av og til gjøre dette med mitt Logitech USB headset.

Ok, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...