GoldenBoys Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Noen som vet hvor mange kcal det er i en stor og/eller liten pizza hvis jeg bestiller fra en fastfood sjappe? og f.eks en cheeseburger/burger tallerken med chips og salat m/dressing. Endret 13. mai 2009 av GoldenBoys Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Vanskelig å si antall kcal når jeg ikke vet størrelse/vekt på pizzaen, ingredienser og slikt. Og selv da er det en jobb. Men jeg ville i alle fall regnet rundt 1000kcal på en medium/stor pizza fra en random fastfood-sjappe. Og mettet fett. Mye mettet fett. Edit: i Salat er et omtrent ikke kcal, men man vet jo aldri hva de har "krydret" disse fastfood-salatene med, sikkert litt tilsatt sukker, ikke vet jeg. Men dressing er fett, så der går det mye kcal. 9kcal per g fett. Endret 13. mai 2009 av NwLife2 Lenke til kommentar
GoldenBoys Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Vanskelig å si antall kcal når jeg ikke vet størrelse/vekt på pizzaen, ingredienser og slikt. Og selv da er det en jobb. Men jeg ville i alle fall regnet rundt 1000kcal på en medium/stor pizza fra en random fastfood-sjappe. Og mettet fett. Mye mettet fett. Edit: i Salat er et omtrent ikke kcal, men man vet jo aldri hva de har "krydret" disse fastfood-salatene med, sikkert litt tilsatt sukker, ikke vet jeg. Men dressing er fett, så der går det mye kcal. 9kcal per g fett. Var noe sånt jeg satt det på ja, thnx Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Er ikke 1000 kcal litt lite, NwLife2? Det er rundt 1200 kcal i en Grandis, og de fastfood pizzaene har vel mye mer ost og sånne kaloririke ting? En pizza fra Peppes eller Dolly er 3000 kcal elns. (: Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 1000 kcal er altfor lite ja, vil anslå 2000 hvertfall, disse pizzaene er jo relativt store med mye ost og tykk bunn. Når det gjelder burger tallerken så avhenger jo det av størrelse på burgeren f.eks. Men du må nok regne rundt en 1200 kcal for en 100-130grams burger med pomfri. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du har rett, det er ca. 1200-1300kcal i en grandiosa, og jeg vil gjette det er en del mer i en fastfood-pizza, som sikkert er en del større og har mer fyll. Vi kan sikkert trygt doble min først antatte sum og enda litt, og si 2000-3000kcal MINST, og sikkert kanskje enda mer som du nevner. Jeg begynner å bli god på dette med å gjette mindre kcal enn det egentlig er Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som vet hvor mange kcal det er i en stor og/eller liten pizza hvis jeg bestiller fra en fastfood sjappe? og f.eks en cheeseburger/burger tallerken med chips og salat m/dressing. Spørs hvor stor den er. hvis den er på denne størrelsen så er det snakk om 100 000 kcal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå