Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, får ikke innstalelrt windows need help ASAP

Anbefalte innlegg

Hei,

no er det ca 1 time siden jeg henta min nye Acer Aspire 6930G fra komplett.no

Jeg fekk opp der eg kunne velge hvilket språk jeg ville ha. Og innstallerer. Så kom det plutselig opp. A problem has been detected. Press ok to reboot the pc then start the innstallation again. Jeg gjorde dette men fekk ingen mulighet til å starte noe ny installasjon.

Jeg har og prøvd å boote med en xp cd. men da fekk jeg bluescreen og pcen skrudde seg av

Need help FAST plz help

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sendt maskinen tilbake med en gang og forlangt ny. Slikt skal ikke skje med en helt ny PC.

Ring Komplett eller Acer og forklar problemet. Alt vil gå på garanti så du betaler ikke noe for dette.

Jeg fekk fikset dette før idag. Med å trykke ALT + F10 under post.

Da kunne jeg gjennopprette til fabrikkstandard. Men jeg likte ikke vista så jeg formaterte til xp. men der var 0 drivere med men jeg får ikke vista innpå nå :S

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt sånn små forvirret her da. :no:

Du likte ikke Vista, så du formaterte til XP og fikk ikke drivere installert. Nå får du ikke installert Vista. Javel, da virker det som du har formatert recovery partisjonen også, dermed virker vel ikke det å trykke Alt+F10.

Og den Acer maskinen din har ikke diskett stasjon vel?

Drivere til Windows XP for din laptop finner du her.

EDIT: For å lage en XP installasjon CD som har både SATA og RAID drivere inkludert har du guiden her. Bare legg til de SATA eller RAID drivere du trenger selv om guiden snakker om SATA drivere.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Nå er jeg litt sånn små forvirret her da. :no:

Du likte ikke Vista, så du formaterte til XP og fikk ikke drivere installert. Nå får du ikke installert Vista. Javel, da virker det som du har formatert recovery partisjonen også, dermed virker vel ikke det å trykke Alt+F10.

Og den Acer maskinen din har ikke diskett stasjon vel?

den har ikke diskettstasjon nei.

Men når jeg innstallerte XP var det 2 disker 1 som het Acer og en som het D:

Jeg valgte D og innstall og valgte bare copy new files. så ingenting skulle bli slettet.

Så trur ikke jeg har slettet det

Lenke til kommentar

Acer partisjonen din er, hvis jeg ikke tar feil C disken din, altså disken hvor Vista mest sannsynligvis fortsatt er installert, mens D var en ledig data partisjon.

Så du har nå to OSer, Vista og XP. Recovery partisjonene er skjult så de har du nok ikke rørt nei.

Du kan jo prøve å laste ned drivere til XP fra den linken jeg ga deg i min forrige psot.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg greide ikke å få bilde fra mobilen innpå pcen. Alt er fucked idag jo :)

Jeg kan skrive det som står på bluescreen da. Driverne er til liten nytte når jeg ikke kommer meg innpå windows engang.

Bluescreen:

STOP: c0000139

The procedure entry point EtwEventRegister could not be located in the dynamic l

ink library ntdll.dll.

Edit: jeg får brukt xp cden litt men kommer ikke til det punktet der eg kan partisjonere harddisken

Edit 2: nå sier jeg noe 110% ut i det blå. har hørt engang at det går ann å formatere via en an pc med en nettkabel mellom pcene. Hadde dette funket i mitt tilfelle. evt hvordan gjør jeg dette?

Endret av FausK1
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva du vil og hva du mener nå. Du har så vidt jeg skjønner fått installert XP på D: disken din. Og kan se at alle drivere ligger på C: disken.

Slik jeg har fortstått dette så rørte du ikke C:\Acer disken hvor Vista ligger, men for sikkerhets skyld, ser du en Windows mappe på C: disken?

Hvis du ser Windows mappen og Progamfiler mappene på C: disken, trenger du ikke formatere til Vista. Det kan ordnes på en enklere måte. ;)

Har du mulighet til å last opp et bilde av det du ser i Windows Utforsker av begge diskene dine?

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på hva du vil og hva du mener nå. Du har så vidt jeg skjønner fått installert XP på D: disken din. Og kan se at alle drivere ligger på C: disken.

Slik jeg har fortstått dette så rørte du ikke C:\Acer disken hvor Vista ligger, men for sikkerhets skyld, ser du en Windows mappe på C: disken?

Hvis du ser Windows mappen og Progamfiler mappene på C: disken, trenger du ikke formatere til Vista. Det kan ordnes på en enklere måte. ;)

Har du mulighet til å last opp et bilde av det du ser i Windows Utforsker av begge diskene dine?

Det ligger en mappe kalt Windows der. Jeg prøvde noe idag tidlig, med å slette partisjonen D: med xp på og da trudde jeg at jeg ville få opp vista tingene. men det gjorde jeg ikke så innstallerer XP Igjen xD på D:

Men jeg har ikke rørt noe som helst på C:

Så jeg regner med at alle filer ligger der.

Orker du å evt. legge meg til på msn @ [email protected]

Lettere å snakke der, du må ikke bare spør :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg XP igjen.

På C: disken ligger følgende mapper:

ACER

book

CLSetup

Intel

Program Files

PerfLogs

Users

Windows

og filer som ligger der er

autoexec (MS-DOS Batch file)

BOOTSECT.BAK (BAK File)

config (system file)

Medion (Configuration settings)

Partition (Text Document)

RHDSetup (Text Document)

VEt ikke om det sier deg noe

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å skjønne deg trådstarter da du forklarer dårlig, men når det gjelder Windows XP så gjelder følgende:

Installasjonsplata har til XP har ikke SATA drivere som alle nyere maskiner benytter, grunnen til dette er at da xp ble lagd så fantes ikke SATA.

Det du da må gjøre er å finne tak i SATA driverne og legge dem på en diskettstasjon, du må da i tillegg få tak i en usb diskstasjon som du plugger i maskina.

Vet ikke om dette hjelper deg noe men er det enest jeg kan tenke meg så langt når forlaringene dine er så dårlige.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å skjønne deg trådstarter da du forklarer dårlig, men når det gjelder Windows XP så gjelder følgende:

Installasjonsplata har til XP har ikke SATA drivere som alle nyere maskiner benytter, grunnen til dette er at da xp ble lagd så fantes ikke SATA.

Det du da må gjøre er å finne tak i SATA driverne og legge dem på en diskettstasjon, du må da i tillegg få tak i en usb diskstasjon som du plugger i maskina.

Vet ikke om dette hjelper deg noe men er det enest jeg kan tenke meg så langt når forlaringene dine er så dårlige.

JEg har nå fått hjelp og problemet er løst. Han jeg fekk hjelp av forsto tydeligvis hva jeg mente og det hadde 0 ting med sata som du maser om

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...