Tmz Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe Morel Hybrid Ovation 6, med mindre noen her klarer å motbevise meg om at det er et dårlig valg. Jeg får en veldig god pris, og de koster jo tross alt 6 lapper på morel sine sider så regner med at de overgår mine krav med stor margin. Men jeg trenger en 2-kanals forsterker til disse, er vel 160w rms så kan tenke meg på at det å bruke spilleren som forsterker ikke er noe særlig. Jeg har veldig lite penger denne måneden og har ikke så veldig mye penger, men kan få http://www.xelent.no/elementvisning.php?PID=243 for 500,- og det jeg da lurer på er om denne klarer å drive dette høytalersettet. Viktigste er at det spiller pent, høyt nok blir det vel uansett da jeg skal sitte inni bilen og ikke uttafor^^ Noen forslag? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du kjøper kvalitetshøytalere og vil drive de med den dårligste forsterkeren du finner ? For ordens skyll: Har aldri hørt om forsterkeren du linker til, men kan jo hende den er grei til prisen. Her er noen forslag: dynaBel BF0802, Cadence Xa125.2, og Hertz EP 2 Kvalitet foran kvantitet. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Fullt klar over, men er snakk om at jeg har veldig lite penger og vil gjerne kunne bruke høytalerne så fort som mulig. Har maks 2-3k og bruke liksom :\ Men høytalerne er bra eller? Og de forsterkerne du linket til, er ikke de litt små til disse høytalerne? Må jo vel ha noe som matcher i strømforbruk så forsterkeren har "kontroll" på elementet, eller gjelder det bare bass? Når jeg får den for 500 er det fordi den er brukt, dvs den er nesten ubrukt men:p Men koster jo like mye som de du linket til, så er vel noe ala det samme? Endret 13. mai 2009 av Tmz Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den forsterkeren du linker til, gir nesten ikke noe mere enn det spilleren gjør, så den burde du glemme med en gang. Høyttalerene du skal ha er noe av det bedre man får tak i, så de fortjener en skikkelig forsterker... En dynabel BF1502 er absolutt det billigste du får tak i, men som alikevel kan lage litt liv i det settet, men jeg ville vel heller spart opp litt, og kjøpt noe skikkelig bra Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hva med MTX Thunder 2160, Phoenix Gold zx350 eller Velocity VA2100? Heller litt mot den Phoenix forsterkeren, 100wrms i 4ohm, men har hørt at den er god for mer og gjør jobben sin. Kan kjøre den i 2ohm og da yter den mer en den dynabel forsterkeren, er vel 200wrms. Og det er vel en bedre forsterker? Får den i tillegg til en pris jeg kan akseptere Eller kanskje Power Acoustic G1800.2 som er enda kraftigere, 2x400wrms @ 4ohm, vanskelig detta Hvilket valg vil være best? Uavhengi av pris, av disse 4. Endret 14. mai 2009 av Tmz Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Phoenix Gold forsterkeren er nok det beste valget her ja Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Det beste valget ja, men det trenger ikke bety det er et bra valg Men blir nok den forsterkeren Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Phoenix ville jeg ha styrt unna. Vet ikke om de har bedret seg de siste årene, Men de eldre modellene, Både sub og forsterkere har mildt sagt vært skuffende. Endret 17. mai 2009 av Ground Z Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Phoenix ville jeg ha styrt unna. Vet ikke om de har bedret seg de siste årene, Men de eldre modellene, Både sub og forsterkere har mildt sagt vært skuffende. Her må du komme med mere fakta, for dette stemmer ikke med de forsterkerene jeg kjenner fra PG... M og Ms serien feks, er helt kurrante forsterkere... Jeg vil heller si PG har blitt dårligere med årene... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg også har hørt at det er veldig bra, men nå blir jeg veldig usikker her. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg også har hørt at det er veldig bra, men nå blir jeg veldig usikker her. Hvor mye kroner har du å bruke på forsterker da? Kanskje jeg kan "trylle" frem noe Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg vil anbefale deg å se etter noe brukt fra audison. Tenker da på LRX serien. Da har du forsterker en god stund:) Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Har 1500-2000, derfor jeg så etter noe brukt. Har en us amps xt2000 eller noe også, men er vel subforsterker det. Kanskje best å vente? Kjipt å måtte la høytalerne ligge da.. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...-1777931185.jpg Bra lyd for penga hvis du får flekka opp en tusing til.. NB: ikke min annonse og kjenner ikke selger bare så det er sagt.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Har nå fått høytalerne i hus og begynner å tenke litt hvordan jeg skal innstallere anlegget. Altså høytalerne er for store, er 6,5'' de nye og 5'' de gamle. Så det gamle feste passer ikke. Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre. Vil helst lyddempe begge dører og sette mellomtone der de orginale høytalerne er også ta tweeterne oppi speilhuset. Har mest lyst til å gjøre det ordentlig fra starten av og lurer derfor på om det har noe får seg å feste høytalerne i slike "treringer" slik mange gjør, støpe om på nytt osv. Kan jo feste høytalerne rett i blekket eller blir ikke det noe bra resultat? Veier slik demping mange bruker mye ? Og gjør det så store resultater som mange skal ha til. Trenger litt tips før jeg gjør noe mer nå tror jeg. Og jeg fant ut at jeg har endel ekstra penger på en sparekonto, men skal helst ikke ta så mye derfra men kan kanskje låne litt. Og den audison forsterkeren drar frontsettet fullt ut eller? Ser jo ut som et fin valg isåfall. Endret 19. mai 2009 av Tmz Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg vil tro at den audison forsterkeren holder ja, men sikkert noen andre her som kan si mer om det. Eneste jeg vet er at man ikke skal se seg blind på watt da gode forsterkere virkelig yter det de skal. (Er en grunn til at betegnelsen Boss watt har kommet...) Hvordan bil har du? Du kan gå inn på brl.se og se om det finnes noen overgang til 6.5" for din bil.Lyddempe dørene vil hjelpe en del, men hva som er best av rett i blikket eller treringer vet jeg ikke da jeg alltid har hatt mulighet for det første... Cossiemk1 kan sikkert svare deg bedre på det. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Går nok å skru rett i blekket ja, men blir isåfall en midlertidig løsning Tror den audison forsterkeren gjør jobben sin, koster jo nesten 10 laken nypris jo. Fra før var det noe plastholder for selve høytaleren men den kan jeg ikke bruke, men skal prøve å skru rett i blekket å se hvordan det blir;) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Monteringen gjør MYE for det endelige resultatet, og jeg ville laget mdf ringer, og vinklet dem litt ut i bunnen og støpt med glassfiber osv... samt demping i dørene selvsagt Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Kjører dem på spilleren, synes det ble ganske bra, men blir nok den audison forsterkeren på meg. Håper at lydkvaliteten blir enda bedre da fordi ellers er det nesten ikke noe vits. Jeg synes dem spiller høyt nok nå med 50w mosfet forsterkeren på spilleren. Nå er midtonen bare skrudd fast i blekket, diskanten er teipet på dashboret Men funker ganske greit, spiller mye klarere en de orginale, enda jeg synes de også ikke var så ille som det pleier å være i såppass gamle biler. Blir kanskje noe støping etterhvert men venter litt med det da jeg er nesten blakk nå og skal enten oppgradere spilleren eller kjøpe nye forsterker så har ikke råd til å kjøpe matriale eller verktøy til å støpe. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hoho! Du kommer til å merke STOOOR forskjell med forsterkeren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå