Insomnis Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har bestilt varer på komplett.no, og ettersom de hadde flere på lager satset jeg på at jeg kunne få varene raskt. Jeg ringte også dagen etter jeg bestilte for å høre om det var noen andre leverings alternativer enn de jeg fikk oppgitt under bestilling, ettersom jeg ønsket varen raskt. De nevner blandt annet Bedriftspakke dør-dør på web, men jeg fikk ikke dette valget. Salgs avdelingen kunne heller ikke hjelpe meg med andre alternativer, men varen ville bli sendt samme dag. Nå fredag, enda 2 dager senere (dog bare 1 virkedag) står fortsatt status plukkliste. Hva skjer - har de enda ikke sendt varen ? Jeg ringte også på slutten i dag for å etterlyse varen, men kunne ikke få noe som helst bekreftelse på når varen ville bli sendt, og jeg kunne heller ikke få levert den på en annen måte for å få varen raskere. Det utrolig kjipe med denne "plukkliste" status er at du har ikke muligheter til å gjøre noen som helst endring på ordren. Og hvorfor "låser" de ordren når de ikke har tenkt å sende varen de neste 2 (eller flere?) virkedagene !?!?!? Jeg satt opp en annen leveringsadresse forde jeg ventet å få varene fredag eller lørdag - nå har jeg ingen mulighet til å endre dette, selv om varene tilsynelatende enda ikke er sendt. Det er ikke første gang jeg handler fra komplett, og sist gang også brukte de merkelig lang tid på å levere, om det var det samme "plukkliste" fenomenet da vet jeg ikke, da sjekket jeg ikke status. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har samme problem der "mate" får ikke redigert ordren skjøl, skulle gjerne hatt med noe extra som jeg skulle ah men får ikke gjøre noe med den. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 I dag tidlig (08:10) er plutselig status endret til "levert" Prøver man å spore pakken hos posten derimot får man beskjed om at det ikker er registrert noe på det nr. Lenke til kommentar
piff Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 smør deg med litt tålmodighet, det har jo ikke gått en uke en gang gutt, skjønner en uke er litt langt, men det er jo ikke unormalt da..værre hvis det går 2, osv... Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei! Jeg har litt kjennskap til vareflyt og lagerdrift, og kjenner litt til Komplett. Når ordren din er kommet på plukkliste er den godkjent og klar til plukking og sending. Det som faktisk skjer da er at ordren din blir skrevet ut og plukket/behandlet av 1 person som plukker alle varene i din ordre. For at rutinene skal være enkle og oversiktlige kan de ikke la kundene endre sine ordre igjen og igjen. Kunden må gjøre sitt endelige valg før han bekrefter sin ordre. Komplett pakker ordrer fra tidlig om morgenen og til rundt kl 23 på kvelden, og de plukker også på lørdager. De sender rundt 2000 kolli per døgn. Statusen "levert" betyr at de er ferdig med å plukke og at ordren din er pakket, da har de levert varen (men den kan fortsatt ligge på lager og vente på henting av f.eks. Posten). Siden de har avtaler med posten får de utdelt sporingsnummer med en gang pakken er pakket. Posten henter pakker til faste avtale tidspunkt hos Komplett, men ikke på lørdager. Din status betyr trolig at din ordre er plukket, pakket og klar for henting av Posten. Pakken din vil, selv om den er hentet av Posten, likevel ikke ha noen status på postens sporeside før den er registrert inn på en pakkemottaksentral (hvor hentebilen leverer den inn). 1 Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 smør deg med litt tålmodighet, det har jo ikke gått en uke en gang gutt, skjønner en uke er litt langt, men det er jo ikke unormalt da..værre hvis det går 2, osv... Problemet er 3 delt. 33% utålmodighet 33% brutte løfter 33% dårlige rutiner hos komplett. Når jeg snakket med komplett på fredag fikk jeg fortalt at effektiviteten på lageret hadde øket betraktelig ved å si opp 40 mann. Da lurer jeg på hva for noe apekatter som var ansatt der. Ikke at ITButikken har en stor sjerne i min bok, men (levering)rutinene dems er flere mil forann komplett som mildt sagt har en del å lære/forbedre. Jeg forventet mer av en slik aktør. Man kan skylde litt på 1.mai og det hele, men det forklarer bare en liten del. Jeg ble jo tross alt i utgangspunktet fortalt at varen blir sendt 30/04. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 EN liten sammenligning, den 30.4.03 kl 0900 bestilte jeg pc deler til en komplett maskin til 12000.-kr hos psdata, kl 1409 samme dag får jeg mail om at alt er pakket og sendt til posten og kl 17,15 samme dag er den reg med sporingsnummer på posten. I dag 3.5 ser jeg den er kommet til fauske og jeg kan hente den på posten på mandag. Dette er utrolig bra. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Hei! Jeg har litt kjennskap til vareflyt og lagerdrift, og kjenner litt til Komplett. Når ordren din er kommet på plukkliste er den godkjent og klar til plukking og sending. Det som faktisk skjer da er at ordren din blir skrevet ut og plukket/behandlet av 1 person som plukker alle varene i din ordre. For at rutinene skal være enkle og oversiktlige kan de ikke la kundene endre sine ordre igjen og igjen. Kunden må gjøre sitt endelige valg før han bekrefter sin ordre. Jeg ser for meg hva som skjer på lageret til komplett. Det står en printer der som spytter ut ordrer, også er det nå 40 personer mindre enn for kort siden som sørger for å ta tak i disse utskriften og få pakket ned og sendt varene som står på utskriften. Ettesom det er 40 personer mindre så blir nok mottakerkasetten i printeren stadig overfyllt. Og det tar noen dager før de i det hele tatt har mulighet til fylle på nye ark i printeren og ikke minst å pakke varen. Seriøst, jeg aner ikke hvor proffe komplett er på lageret... Men en løsning der ordren står som "åpen" til man faktisk er klar for å pakke den burde da vel ikke være så vanskelig, og heller ikke så mye å forvente av en bedrift som komplett. Mulig jeg krever for mye, men jeg trodde Komplett på grunn av hvor store de var (du nevner jo 2000 pakker i døgnet), hadde bedre løsninger enn som så... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hmm.. Kjenner problemet. har handla MYE hos Komplett.no, og har ved noen anledninger ringt dei for å få fortgang i sakene. Det har dei lovd dyrt og hellig, men har opplevd at ordren fremdeles har stått åpen til dagen etter sjølv om alle varene har vore på lager. DET er irriterende. Det at det er "apekatter" på lageret er vel ikkje noko vi kan gjera noe med, men Komplett burde absolutt jobba med det. De burde f.eks. hatt mulighet til å prioritere ordrer som haster. Har også lagt merke til at de er mye kjappere dersom du er firmakunde. Det kan kanskje være tilfeldighet da eg bare har bestilt to ganger for jobben, men da har d gått kjapt altså! Eg er vel kanskje ekstra utålmodig, men det er noe ved at når jeg endelig har trykt på bestill-knappen etter å ha sikla i lengre tid, så vil eg ha varene a.s.a.p. It-butikken er flinkare ja, men posten brukar lengre tid der. Har sans for systemet dei har på ordrebehandlinga ja Lenke til kommentar
bambam Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Har samme problem der "mate" får ikke redigert ordren skjøl, skulle gjerne hatt med noe extra som jeg skulle ah men får ikke gjøre noe med den. Avataren din er alt for stor :o Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 EN liten sammenligning, den 30.4.03 kl 0900 bestilte jeg pc deler til en komplett maskin til 12000.-kr hos psdata, kl 1409 samme dag får jeg mail om at alt er pakket og sendt til posten og kl 17,15 samme dag er den reg med sporingsnummer på posten. I dag 3.5 ser jeg den er kommet til fauske og jeg kan hente den på posten på mandag.Dette er utrolig bra. Desverre hadde ikke PS Data varen jeg bestilte - tro meg, jeg sjekket! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 EN liten sammenligning, den 30.4.03 kl 0900 bestilte jeg pc deler til en komplett maskin til 12000.-kr hos psdata, kl 1409 samme dag får jeg mail om at alt er pakket og sendt til posten og kl 17,15 samme dag er den reg med sporingsnummer på posten. I dag 3.5 ser jeg den er kommet til fauske og jeg kan hente den på posten på mandag.Dette er utrolig bra. Desverre hadde ikke PS Data varen jeg bestilte - tro meg, jeg sjekket! Har ingen prob med å tro deg,dessuten har ikke jeg noe med hvor andre handler. Mitt innlegg var bare en indikasjon på at det faktisk er noen som prøver å yte kundene service,desverre har komplett funnet ut at de heller kutter på servicen for å tjene mer på kundene, de eneste som kan gjøre noe med dette er vi kunder og den eneste måten å få dem til å endre kurs er å handle mindre til de forstår, det er veldig synd at det er blitt sånn for det kan ikke benektes at komplett er den butikken med størst utvalg. Men de har funnet ut at med et godt utvalg handler folk hos dem selv med en dårligere service,så egentlig har vi oss selv å takke for vi lar dem få lov til å fortsette. Den eneste måten å få et stort firma til å endre kurs er å la dem merke det på kontoen sin for det eneste de bryr seg med er fortjensete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå