eXclusive1337 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg har en harddisk på 80 GB, hvor windows XP ligger. Jeg har over 50GB ledig, og vil installere Windows 7. Det er en dell PC, så det er ikke 1 IDE kontakt på HK, og ikke 1 ledig SATA kontakt, (hmm hvor bra er ikke det?) Jeg skal installere windows 7 RC, men er det mulig å partisjonere disken med XP på uten å "ødlegge" XP? altså lage en ny partisjon på ca. 40GB av de 50GB ledige? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg ville ha sakt Nja. Først på du defragmentere disken og se om du får et stort nok område. Så kan du opprette en partisjon og legge inn win 7. Du må ha backup, det kan gå sheise. Windows er laget for å være eneste OS i verden så den vil ikke ta hensyn til filer som ligger der fra før,som for eks linux vil. Da kan du risikere å få en fungerende win 7 og en ødelagt XP. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 ja, men siden det er windows sin boot disk kan du neppe gjøre det uten å boote fra annet media først, f.eks en linux cd (sysresccd) og ordne via parted. er ganske fort gjort, med gui om man ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå