Gå til innhold

Canon EF 100-300mm f.4,5-5,6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv brukt 100-300, men har nå oppgradert til 70-200 f/4 som jeg liker mye bedre. Det mangler litt i teleenden, men tar det igjen på kvalitet. Syns 100-300 ble veldig blass. Jeg har aldri testet dem opp i mot hverandre, så dette er veldig subjektive oppfatninger.

Lenke til kommentar

Canons 100-300mm er eldgammel. Kan lett fås til 1500kr brukt. Objektivet er dårlig i forhold til hva du kan få i dag.

Anbefalt i stedet:

55-250mm IS = kan fås for 2600 nytt, 1600 brukt.

70-200 f/4 = koster vel en 5500? nytt, selges ofte for 4000 brukt.

70-300 IS = koster 4400 nytt, kan fås for 3000 brukt.

Alle disse skal være vesentlige bedre enn det gamle 100-300mm.

Endret av T34
Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Alder har vel ikke nødvendigvis så mye å si, og jeg er overasket over at 75-300mm (uten IS) blir anbefalt isteden.

Selv har jeg ok erfaring med 100-300 og vil tro den leverer like god bildekvalitet som de andre billig-telezoomene, men den har i tillegg rask og fin autofokus.

Men ja, 55-250mm IS er et godt alternativ med IS, og de to andre objktivene T34 anbefaler vil nok begge være et fint steg opp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...