Gå til innhold

Gir opp når jeg møter motgang

Anbefalte innlegg

20 år gammel gutt som trener litt her og der. For tiden er kondisjonen veldig langt nede fordi jeg venter på å bytte treningssenter.

Problemet mitt - spesielt ved løping og sykling - er at hver gang jeg møter motgang (blir anpusten, merker at beina svikter litt, kjenner litt melkesyre eller at det blir ubehagelig) stopper jeg og gidder ikke mer.

Jeg har med andre ord en helt utrolig lav stayerevne.

Jeg blir like irritert på meg hver gang også.

Men hvordan kan jeg pushe meg selv til å takle dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motgang adler mannen ;)

Prøv å pushe kroppen din litt lenger hele tiden og ikke gi deg så lett, ta litt mer for hver gang så får du bedre resultater skal du se.

Det har kun med deg selv å gjøre. Jobb med deg selv å si at dette vil du.

Endret av Eivind87
Lenke til kommentar

mhm ;) , har hatt det samme problemet selv : løsingen for meg er\var ROLIG oppvarming. når jeg er varm har jeg en sinnsykt høyere smerteterskel \ vilje til å løpe. det kan hjelpe å tenke på noe som for deg til å ville løpe også. musikk som du liker er ofte en het potet :p

Lenke til kommentar

Jepp, oppvarming er nøkkelordet. Jeg kan ofte bruke en halvtime og enda litt til på å bli ordentlig varm. Men når jeg først har blitt varm kan jeg holde det gående i timevis. Dersom du jogger på tredemølle inne kan det være en idé å jogge ute nå som sommeren kommer. Mye mer motiverende å jogge i skogen og ha et mål, f.eks en fjelltopp. Blir lettere å pushe seg selv når man ser målet nærme seg mer og mer. :)

Lenke til kommentar

Tren sammen med noen som er enten i like bra eller i bedre form enn deg.

Da pusher du deg selv mye mere enn du ville ha gjort om du trente alene. ;)

Også et godt tips Svinat kommer med; ha et mål(f.eks antall km, tid, en løype) for treningen og nå det målet. Det trenger ikke være så himmla høyt de første gangene, men øk gradvis. Ikke sett målet høyere enn du tror du klarer. Hvis du feiler i å nå målet ditt blir det mye lettere å gi seg før målet flere ganger (snakker fra erfaring).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...