Øyjor'n Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Var nede ved stranda her en dag, og som vanlig kom noen svaner og poserte for meg. Da dukket dette bildet opp. Blir det for mye kontraster? For mye svart og utbrent? Solen og refleksjonen i vannet er utbrent. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Motlys, slik som dette, er umulig å eksponere riktig. Gradert gråfilter er løsningen, da HDR ikke hadde funket med bevegelig motiv. Jeg har aldri brukt gråfilter av noe slag selv, men jeg skjønner hvordan det funker. Et gradert gråfilter er så og si ubrukelig på objektiver som roterer i front (de som kan gi en bedre forklaring på dette kan sikkert komme med innspill). Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Enig med Carny her, bilde blir litt feil eksponert. NDG(natural density gratuated) filter er nok løsningen her ja, delvis....men hadde nok vært best uansett å vente til sola var enda litt lengere ned på himmelen. Når det gjelder dyr, så er det jo dessverre ikke alltid like lett å få det slik man vill Endret 13. mai 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå