Banankak1 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 hei. snart er det tid for fest og da skal det drikkes. jeg tenker å kjøpe meg en flaske kalinka 22 og lage tyrker av det. Så er det noen her som har oppskrift på veldig god tyrker? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Her er en oppskrift http://www.mineoppskrifter.no/view_recipe....=Tyrkisk_pepper Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Er bare 18, så får ikke kjøpt mer en 22%. Går det, eller burde jeg få noen til å kjøpe til meg? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Burde ikke denne tråden postes i mat & drikkeforumet? Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 En flaske vodka, (uansett alkoholprosent), og en pose tyrkisk pepper. Stapp oppi drops, la dem blande seg, sett til avkjøling. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Du kan smelte dropsene i en kjele med litt vann, eller blande det med vann i en flaske, eller blande rett i spriten. Kokemetoden går fortest, det tar en stund før drops løser seg opp i vann(~1dag). http://lmgtfy.com/?q=hvordan+lager+tyrker Endret 13. mai 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) som jeg alltid gjør når jeg lager detta. 1.5L tom cola flaske. Kok litt vann, ha dropsene i flaska. hell kokende vann til toppen av dropsene. skru på korken. Finn et håndkle eller lignende og RIST til det ikke skrangler lenger. Det tar vel kanskje 20 min å riste ut alt. Men hvis du får med deg noen til å riste så er det en fordel. (malings blander funker fett ) legg i fryser'n og vent til den er kald. hell på sprit. det er også lettere med en mindre flaske. du bør ikke ha i mere enn 2 poser i en 1,5 liter flaske Endret 13. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Tyrker funker best med heimbrent. EDIT: Billigst er der også.. Endret 13. mai 2009 av akad3m1x Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ser for meg at det er jævlig kvalmt. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ser for meg at det er jævlig kvalmt. Funker fint d! Godt brent drue på en 80-90% blir fin-fint! Ikke drikker det som om du drikker 22% så går det greit. par shot i timen kan jeg se for meg.. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Ja okey, det skjønner jeg. Men rennende lakris høres heslig ut. Men all selvblandet drikke er nå det. Har fortsatt til overs å smake noe godt, denne jævla druespriten gjør jo alt kvalmt. Hva med å bruke samme framgangsmåte på en pose søppeldynga? USJ =D Nå skal det sies at jeg drikker veldig sjeldent, så jeg har vel ikke smakt så mye forskjellig heller. Endret 13. mai 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 HAHA! Med søppeldynga! ææsj.. Har en kompis som lager orntli god drue! Blir jo ikke bedre enn det. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Som sagt, godtyrker lager man med hjemmebrent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå