Gå til innhold

[Symbian S60] Automatisk passordbeskytte fotografier på minnekortet

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en løsning der alle bilder jeg tar med mobilkamera automatisk blir passordbeskyttet når de lagres på minnekortet.

Poenget er at hvis jeg glemmer igjen mobilen på fest eller den blir stjålet så skal det ikke være noen fare for at bildene kommer på avveie. (Tenk på Kåre Conradi...)

Det hjelper jo ikke å passordbeskytte selve mobilen, for da er det jo enkelt for noen å bare plukke ut minnekortet fra min mobil, sette det i sin egen mobil (eller PC), kopiere alle bildene, og så eventuelt sette tilbake kortet i min mobil.

Finnes det noe software for S60 som fikser dette?

Det gjør ikke noe om jeg må betale noen hundrelapper for det hvis det fungerer enkelt og sikkert.

NB: Jeg er ikke ute etter en løsning hvor man først tar alle bildene og så etterpå må huske på å gå aktivt inn og beskytte "verdisakene" (da kan jeg jo like gjerne bruke den vanlige zip-funksjonen). Jeg vil at jeg på forhånd låser opp "safen" og så kan jeg ta så mange bilder man vil og de blir automatisk beskyttet med en gang de lagres på minnekortet uten at jeg trenger å tenke mer på det.

EDIT:

Det eneste jeg til nå har funnet av sikkerhetsprogramvare som synes å ha noe for seg er "Best Crypto 3".

Kan det brukes på den måten jeg vil?

Noen som har testet det?

http://www.smartphoneware.com/crypto-for-s...ion-product.php

Endret av cyclo
Tittel spesifisert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...