Pluggen Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Skummelt mange som faktisk syns dette er greit.. Jeg kjørte ALDRI bil på egenhånd før jeg fikk lappen, noen alle burde tenkt det samme om spør dere meg.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Nå er jo egentlig ikke 100km/t i 60 sonen nødvendigvis så galt da.Og selv om man ikke har lappen kan det jo være man kan kjøre bil, det er ikke lappen som gjør at man er god nok til å kjøre, den er bare et bevis på det. Nå skal jeg ikke si at TS var en god sjofør, for det er han sansynligvis ikke, men jeg vil ikke si handlingen er så ikke uansett i mine øyne. Når man kjører slik er man en dårlig sjåfør UANSETT... å være en god sjåfør handler ikke bare om det tekniske. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Nå tengte jeg først og fremst på det tekniske i dette tilfellet. Det eksisterer tross alt veier rundt forbi med 60 sone som jeg vil si det er forsvarlig å speede opp i 100 på ihvertfal. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå tengte jeg først og fremst på det tekniske i dette tilfellet.Det eksisterer tross alt veier rundt forbi med 60 sone som jeg vil si det er forsvarlig å speede opp i 100 på ihvertfal. men dette gir deg aldeles ikke lov eller anledning til å gjøre det. en 60sone er en 60sone av en grunn. Rett og slett av den enkle grunn at det ikke er forsvarlig å kjøre fortere der! Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Veien kan være fin, men det kan være småting som for eks det er utkjørseler der osv. som setter fartsgrensen. Snublet du inn i bilen og havnet plutselig i 100 km/t i 60-sonen? Det kan hende han satte seg inn i en av de bilene hvor gasspedalen eller gulvmatten henger seg opp og setter bilen i bevegelse. Regel nr 1 om man faller for fristelsen for å kjøre uten lappen. Hold iallefall fartsgrensen/ikke skill deg ut. Og husk at du gambler med andres liv, ikke bare ditt eget. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå tengte jeg først og fremst på det tekniske i dette tilfellet.Det eksisterer tross alt veier rundt forbi med 60 sone som jeg vil si det er forsvarlig å speede opp i 100 på ihvertfal. men dette gir deg aldeles ikke lov eller anledning til å gjøre det. en 60sone er en 60sone av en grunn. Rett og slett av den enkle grunn at det ikke er forsvarlig å kjøre fortere der! Men poenget er at de fleste som fordømmer sikkert har 40 over fartsgrensen selv i flere tilfeller, er bare galt når andre gjør det liksom, for selv er man jo perfekt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Men poenget er at de fleste som fordømmer sikkert har 40 over fartsgrensen selv i flere tilfeller, er bare galt når andre gjør det liksom, for selv er man jo perfekt. Absolutt ikke... for meg høres det ut som om du ikke synes 40 km/t over grensen ikke er mye. Det sinnsykt fot UANSETT hvilken fartsgrense som er der fra før. Kommer det noen i veien som du ikke oppdager i tide hjelper det LITE om hvor god teknisk du er til å tråkke på bremsen. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) så kan vi gå ut fra der A = Bevegelsesenergien i kgm B = bilens totalvekt i kg v = bilens fart i m/sek g = tyngdens akselerasjon ( ca 9,8) så er 60 km/t til 100 km/t en stor forskjell hvis man koliderer Endret 18. februar 2010 av XanderX Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Straffe-ramma varierer fra politi-distrikt til politi-distrikt, men lappen ryker ved 86 km/t i 60-sone samtidig som bøtesattsene ligger på 8-12.000 kr. Nå kjørte jo du ganske mye fortere enn det, i tillegg tel at du ikke hadde lappen, så du vil uten tvil bli annmeldt for forholdet å måtte møte i retten. I tillegg er bøtesattsene for å kjøre uten lappen, omkring 6-8.000 kr. Så du blir annmeldt for å kjøre uten lappen, for å kjøre u-forsvarlig fort, å vil få sperrefrist på 2 år, 15-20.000 i bot, å antakligvis lagt ned påstand om 30 dager fengsel, også er det opp til retten om du fortjener det, noe man ofte gjør under slike omstendigheter da et slikt tilfelle kun viser at du svært lite omløp i huet og null respekt for lov og orden, med mindre du hadde en svært god grunn for å kjøre så fort. Eneste som eventuelt kan telle positivt, er at du ikke hadde promille og stjælt bil. Og ha en ellers fin dag Blir nok ikke fengselstraff i dette tilfellet. Heller ikke samfunnstraff, da grensen for dette ligger ved 110 km/t i 60-sonen. En passe straff i slike tilfeller burde forresten vært å amputere fra halsen og ned, for å hindre gjentakelse... Eller bare amputere fra halsen og opp, da han ikke bruker huet uansett.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå tengte jeg først og fremst på det tekniske i dette tilfellet.Det eksisterer tross alt veier rundt forbi med 60 sone som jeg vil si det er forsvarlig å speede opp i 100 på ihvertfal. men dette gir deg aldeles ikke lov eller anledning til å gjøre det. en 60sone er en 60sone av en grunn. Rett og slett av den enkle grunn at det ikke er forsvarlig å kjøre fortere der! Men poenget er at de fleste som fordømmer sikkert har 40 over fartsgrensen selv i flere tilfeller, er bare galt når andre gjør det liksom, for selv er man jo perfekt. Jeg skal ikke snakke høyt om å følge fartsgrensene, men at trådstarter har kjørt i 104 km/t i 60-sonen er ikke problemet. Poenget er at han er 17 år, og ikke har lappen. Han har ikke lov til å kjøre bil uten ledsager en gang! Hvis perfekt er å være 18 år eller eldre og ha bestått teori og praktisk kjøreprøve, ja da er jeg faen meg perfekt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvis perfekt er å være 18 år eller eldre og ha bestått teori og praktisk kjøreprøve, ja da er jeg faen meg perfekt. Det er ikke perfekt... det er minstekrav!! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Perfekt er å ha bestått Teori og Oppkjøring, deretter aldri kjøre over fartsgrensen, men gjerne holde seg under deg OM fartsgrensen er uforsvarlig høy. Selv har jeg lappen, aldri vert utenfor noen ulykker, og jeg kan si at 40 over fartsgrensen ikke nødvendigvis er så galt. Noen ganger er det selvsagt det, men veiene er veldig forskjellig rundt i norge, fartsgrensene er ikke så forskjellige. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bra du ikke fikk mer straff.. Jeg tror jeg er ca den eneste her som ikke slenger dritt til deg, men heller sier: Man lærer av sine feil! Dette fordi jeg vet nøyaktig hvordan det er.. Har ikke vært der selv, men vet hvordan det er og være glad i fart og spenning Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bra du ikke fikk mer straff.. Jeg tror jeg er ca den eneste her som ikke slenger dritt til deg, men heller sier: Man lærer av sine feil! Dette fordi jeg vet nøyaktig hvordan det er.. Har ikke vært der selv, men vet hvordan det er og være glad i fart og spenning word Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bra du ikke fikk mer straff.. Jeg tror jeg er ca den eneste her som ikke slenger dritt til deg, men heller sier: Man lærer av sine feil! Dette fordi jeg vet nøyaktig hvordan det er.. Har ikke vært der selv, men vet hvordan det er og være glad i fart og spenning word excel Lenke til kommentar
simpl Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Det som bekymrer meg mest etter å ha lest gjennom denne tråden er at det ikke virker som du i det hele tatt har tenkt på konsekvensene det kunne fått for deg og andre om noe hadde gått galt. Du kunne ødelagt for deg selv og andre for resten av livet. Er det noe å flire av? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Bra du ikke fikk mer straff.. Jeg tror jeg er ca den eneste her som ikke slenger dritt til deg, men heller sier: Man lærer av sine feil! Dette fordi jeg vet nøyaktig hvordan det er.. Har ikke vært der selv, men vet hvordan det er og være glad i fart og spenning Slike uttalelser burde føre til umiddelbar inntrekning av førerkortet. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Jeg må desverre si at alle som kommenterte dret på draget! Jeg fikk ikke mer enn 10 mnd utsettelse og KUN 5000,- i bot.. like greit når man har hatt det litt morro uten lappen Ha fortsatt en god dag! Du kan være utrolig glad for at du fikk en så mild straff, hadde du hatt lappen så ville straffen ha vært nesten like streng, hadde en kompis som ble stoppet med ca like høy fart og mistet lappen i 6 mnd + høyere bot. Det er helt sjukt at det er sånn, du burde fått i alle fall fått 2 år utsettelse og fått boten doblet, kanskje du hadde lært noe da. Endret 21. februar 2010 av xaco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå