Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Har en enkel ini-fil med få poster. F.eks Format=XML. Fire funksjoner: string GetProperty(string propertyName); string SetProperty(string propertyName, string value); void LoadFromIniFile(string path); void WriteToIniFile(string path, bool allowOverwrite); Oppgaven er å lese ini-fila, slette, endre og legge til noen parametre (som det er fem av). Har opprettet en PropertiesContainer klasse som holder på feltene 'propertyName' og 'propertyValue'. Jeg ser for meg å lese innholdet i ini-fila og lagre det midlertidig så jeg kan plukke dataene ut og bruker set/get metodene. Siden funksjon nr. 3 ikke har returtype, bør jeg endre den til type List<T> så jeg kan opprette en liste i Main() og populere den slik? PropertiesContainer obj = new ... list = obj.LoadFromIniFile(path) Har ikke brukt List<T> særlig men det påståes at det skal være lett å gjøre endringer. Så må denne på et vis skrives tilbake til PROPERTIES-new.ini. Da ser jeg for meg å sende listen inn i Write funksjonen. Er jeg helt på avveie eller høres det fornuftig ut? Oppgaven ligger her. Liten oppdatering. Jeg opprettet en C# dictionary klasse i PropertiesContainer som holder på key og value, og har fått lest inn alle verdier fra fil. Mulig koden min er dårlig med det ble noe slikt: while ((line = stream.ReadLine()) != null) { // add name, value to collection string[] temp = line.Split('='); propertyCol.Add(temp[0], temp[1]); } Endret 13. mai 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg skrev en klasse for å lese .ini filer som jeg la i C# Tips og triks Den leser ikke XML filer, men ini filer i dette formatet: [seksjon] hei = hå Det som er spesielt med klassen jeg skrev, er at den ikke overskriver kommentarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå