The Stig Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hepps. Tenkte jeg skulle prøve å trø litt mer RAM i den gamle kassa mi. Nå som RAM er såpass billig tenkte jeg at jeg likegodt kunne prøve en "ny og spennende" variant, spørsmålet er hvilken. Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe CPU: Intel DuoCore E6600 Per nå har jeg 4stk Corsair TWIN2X 5400 DDR, 4Gb totalt. Dette er forsåvidt greie brikker, men de holder ikke veldig godt følge hva overklokking angår (konker ut på 2.9Ghz på CPU). Spørsmålet er ergo hvilke brikker jeg burde prøve denne gang? Jeg skal ha minimum 8Gb ram, så det må altså være minimum 2Gb per brikke. Supert om noen kan anbefale hvilken hastighet jeg bør kikke på, og gjerne anbefale konkrete brikker. På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) De aller fleste minneprodusenter har en serie brikker som yter mye bedre en standard brikker: OCZ Reaper Kingston HyperX Mushkin XP2 Corsair Dominator GeIL Black Dragon Crucial BallistiX Når du skal klokke er PC2-8000 minimum. Egentlig kan du velge å vrake mellom disse brikkene, men det er ikke sikkert at alle er kompatible med ditt HK. For å finne ut dette må du sjekke QVL for ditt HK. (Lagt som vedlegg.) P5W_DH_Deluxe_QVL.zip edit: leif. Endret 17. mai 2009 av ravii Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Takk for svar! Ettersom jeg er nokså grønn hva overklokking angår spør jeg likegodt: Hva burde jeg kikke på angående timings? Såvidt jeg vet er lavere bedre, eller? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jepp, lavere er bedre. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva falt valget på? Hvordan går det med den nye skjermen din? Er mini-review snart klar Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Var én stk bil som var i behov for litt kjærlighet, så det ble dessverre prioritert denne måneden. Så hele "prosjektet" ble satt litt på pause inntil videre. Skjermen er toppers den, utrolig fornøyd. Skal se om jeg ikke klarer å snekre sammen et lite sammendrag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå