Gå til innhold

Kozelige Virus problemer. W32.Pinfi, Netbus.160.W95. Trojan

Anbefalte innlegg

Har visst lenge at jeg hadde ca 10000 virus og infiserte filer men har ikke hatt virus program, og norton antivirus 2000 cd`n var for lengst ødelagt av riper og andre lure ting, så da jeg endelig fikk rota meg til å legge inn 03 versionen, fant jeg ut at det var mye tull med maskina.. virus navn som i "tema" og 1000 infiserte filer på laptopen (dell inspiron 8200) dual boot 98se og xp pro.. Den stasjonære hadde rundt 600 infiserte filer..

Fikk forøvrig renset den bærbare pga dual boot, og dærmed slette aktive *.*exe filer i det andre os.. På den stasjonære som kun kjører xp pro, var det værre, prøvd via netverk, men får ikke sletta filene, er 12 stk igjen nå.. som: c:windowsburn the school!.exe, keyhook.dll, utkg.exe, tp7a.tmp osv... Veldig irriterende..

Noen som har hatt samme problem, og en løsning..

Mvh Torgeir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsning er det vanskelig med. Det var slik at du nå har northon 2003, klarer ikke den å rense opp en del? Ellers er det å søke på hvert enkelt virus å finne en løsning på google.

Men hadde jeg vert deg hadde jeg formatert hardisken helt og lagt alt inn på nytt. Og denne gangen lagt inn northon som det første du legger inn, så oppadtere den.

Så tester du deg hver uke her. Er ikke verdt det å prøve å rense den opp om den er så kraftig infisert som du sier, da bare formaterer man den å legger alt inn på nytt. Mye mindre stress, og du vet at alt er vekke.

Lenke til kommentar

Enig i at du bør vurdere en fulstendig reinstall her. 90% av gangene folk foreslår "format c:" på dette forumet er det bare bull og ganske unødvendig. I ditt tilfelle har du et logisk sikkerhetsproblem: Når du har virus installert før anti-virus på maskinen din må du VITE at virusene/viruset ikke har innebygd funksjonalitet for å kompromitere sikkerheten ved installasjon av antivirus i ettertid.

Jeg er ikke i nærheten av å besitte teknisk ekspertise på dette området, så for alt jeg vet kan dette problemet være rent hypotetisk. Hvis jeg ikke hadde funnet solid dokumentasjon på at dette problemet var løst med den aktuelle antiviruspakken ville jeg imidlertid ha valgt å sikre meg ved å slette alt skikkelig. Jeg kan leve med et system jeg VET er utrygt, men ikke med et system jeg tror har en gitt grad av trygghet men som i virkeligheten godt kan være HELT markspist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...