Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svineinfluensa, eller vanlig influensa? :S

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her med influensa, er usikker på om det er svineinfluensa...

jeg har en type halsonde jeg ALDRI har hatt før. det er ikke av den typen "det ligger en kaktus i halsen" det er mer, at det kjennes ut som om tunga strekker på seg når jeg svelger, gjesper, og IKKE MINST nyser. det er det verste av alt.

kan også nevne at mesteparten av klassen min har blitt syk på 2-3 dager, og jeg drakk av en smittet klassekamerat's iste igår... :( og nå sitter jeg her, med 12 timers søvn på samvittigheten, like trøtt, og en merkelig halsvonde..

kan hende jeg er hypokonder, men svineinfluensaen er påvist i norge, + at klassen min har blitt smittet på kort tid.

er vel litt feil å spørre her inne, men vil helst spørre her inne, om folk etter erfaringer, før jeg drar til legen og får ei regning, liksom.

føler meg generelt sliten, kan jeg vel også si..

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svineinfluensa er ikke en dødsdom. Største saken på nyhetene på radioen for noe dager siden var: "Dame blir bedre fra svineinfluensa. Mannen har hoste". Det kunne like gjerne vært en vanlig influensa. Media blåser det opp og ut av alle proposjoner.

<insert animal here>influensa = alle får panikk og tror det er dødelig.

Lenke til kommentar
Svineinfluensa er ikke en dødsdom. Største saken på nyhetene på radioen for noe dager siden var: "Dame blir bedre fra svineinfluensa. Mannen har hoste". Det kunne like gjerne vært en vanlig influensa. Media blåser det opp og ut av alle proposjoner.

<insert animal here>influensa = alle får panikk og tror det er dødelig.

neida, herreminhatt..jeg veit at svineinfluensa er veldig uskyldig :)

det heter svineinfluensa fordi det har samme DNA oppbygning som griser, visstnok :p

Lenke til kommentar

Som de andre sier: ribbesnua er ikke farlig uansett for en normal frisk ungdommelig gutt/jente, så vidt jeg vet. Dessuten er det liten sannsynlighet for at du har dette om du ikke har vært i land hvor utbrudd av smitte har forekommet, og/eller i nær kontakt med dyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...