Feh Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Får igjen en betydelig sum på skatten i år så skal kjøpe meg ny PC når penga kommer inn. Har sittet å tittet litt rundt de siste dagene og har til nå kommet opp med dette: Kabinett: Silverstone Fortress FT10B m/vindu PSU: Chieftec Super Series PSU 1000W Modulær CPU: Intel Core i7 920 d0 stepping CPU-vifte: Nexus FLC-3000 Real Silent CPU HD1: WD VelociRaptor 150 GB HD2: Samsung SpinPoint F1 1TB GPU: XFX Geforce GTX 260 Minne: Corsair XMS3 1600mhz 3*2GB CL9 Bruk: Gaming, bilderedigering ++. Pris: Maks 15.000 Er spesielt tre ting jeg lurer på og det første er kabinettet. Har lest reviews og den får greie skussmål. Benchmarkreview.com ga den hvertfall 8.5 av 10. Men lurer på om det finnes noe bedre til ca. samme pris (rundt 2k). Kan ikke ha big tower da det tar for stor plass, så det må være et midi-tower med god plass og god kjøling. Det andre er hovedkortet. Valget står mellom Asus P6T Deluxe, Asus P6T (standard versjonen) og Gigabyte GA-EX58 extreme. Det tredje er om PSU vil passe i kabinettet jeg har valgt ut da PSU må monteres nederst i kabinettet og ikke øverst. Lenge siden jeg har satt meg inn i stasjonær pc-bygging nå etter 4 år med laptop så det er vel kanskje blitt vanlig med PSU nederst istedenfor øverst? I tillegg vurderer jeg å bytte ut velociraptoren med en SSD disk, men det får jeg bare se på når den tid kommer. Og selvfølgelig til slutt om dette passer bra som helhet, eller om det er enkelte komponenter som vil passe dårlig eller tips til forbedringer. Tips taes med takk Endret 13. mai 2009 av Feh Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Alternativ til kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430531 Forslag til grafikkort: GTX 275. Koster ca 2000 kr og yter bedre enn GTX 260. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 F.eks dette eller dette da? Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ser du snuser på samme PSU som meg, har troen på den. Du får den noen hundrelapper billigere hos PS forresten. Dog ville jeg heller gått for minne av denne typen, har litt lavere latency. Tror også jeg går for en av disse til å ha Windows på (kanskje 2 i RAID0 ). Ellers ser oppsettet ditt bra ut. Skjermkort har jeg ikke så mye greie på... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Ram er allerede bestillt så det løpet er kjørt hehe. Har 3 inntekter i mnd så kjøper de små tinga først så tar jeg det dyre når skattepenga kommer. Ja er valgets kval det med SSD vs. 10.000 rpm disk. Det som er er at Win7 tar jo 6-7 gb alene så da blir det ikke store plassen igjen til spill, programmer o.l for å kjøre de fra OS disken. Å gå opp på størrelsen på ssd disker koster så satans, så tror jeg heller går for velociraptoren enn så lenge og sitter på gjerdet utover året og ser om ssd diskene blir litt mer fornuftige i prisen. Etter å ha ralla igjennom prisguide fant jeg ut at jeg kan spare nesten 2000 kr ved å bestille varene fra forskjellige steder istedenfor kun rfa komplett lol. Så satt opp en ny liste nå og bytta ut litt forskjellig: CPU: Core i7 920 fra Netshop: 2550,- CPU Vifte: Nexus FLC-3000 fra Mamoz: 395,- Hovedkort: Asus P6T Deluxe V2 fra Netshop 2350,- PSU: Chieftec Super Series 1000W fra Amentio: 1351,- Kabinett: Antec Nine Hundred Two fra Amentio: 1062,- HD1: Western Digital VelociRaptor 150 GB fra Amentio 1434,- HD2: Samsung SpinPoint F1 1TB fra komplett: 750,- RAM: Corsair XMS3 1600mhz 3*2GB CL9 fra komplett: 895,- GPU: Asus ENGTX275/HTDI/896MD3 fra Amentio 2065,- Sata kabler, random dvd rom fra komplett: 400,- Totalt: 13252 Den første listen jeg lagde hos komplett kom på litt over 15k så etter litt bytting så synes jeg summen ble meget pen. Endret 13. mai 2009 av Feh Lenke til kommentar
Ferrari-5005 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg har Silverstone Temjin TJ09 kabinettet og angrer ikke det hele tatt at jeg kjøpte den, skal bruke den med mitt neste system også. http://techgage.com/print/silverstone_tj09 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jeg har Silverstone Temjin TJ09 kabinettet og angrer ikke det hele tatt at jeg kjøpte den, skal bruke den med mitt neste system også. http://techgage.com/print/silverstone_tj09 Med 60.5 CM er det for høyt til å passe inn i skrivebordet mitt der kabinettet skal stå Endret 13. mai 2009 av Feh Lenke til kommentar
Ferrari-5005 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg har Silverstone Temjin TJ09 kabinettet og angrer ikke det hele tatt at jeg kjøpte den, skal bruke den med mitt neste system også. http://techgage.com/print/silverstone_tj09 Med 60.5 CM er det for høyt til å passe inn i skrivebordet mitt der kabinettet skal stå Kabinettet er 52.5 cm høy, den er 60.5 cm dypt. Akkurat samme hvilken skjermkort du kjøper så passer det inn og ingen harddisker i veien, genial skjermkort kjølesystemet også. så hvis 525mm er ikke for høyt anbefaler jeg den, liten ulempe er prisen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Det ble likevel for stort... Klaringa der jeg skal ha kabinettet er 51.3 cm lol. Men er det noen som har formening om hovedkort? Asus P6T Deluxe V2 vs. Gigabyte GA-EX58 extreme? Og er det noe spesielt jeg trenger av tilbehør som kabler etc eller pleier dette å følge med? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Nettopp kjøpt meg ny pc, da valgte jeg dette kabinettet!: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337691 Storfornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå