Gå til innhold

GTX275 på litt eldre hovedkort

zyrex

Anbefalte innlegg

Handla meg et Asus GTX275 her om dagen, da det var på tide å oppgradere 8600GTS-kortet mitt.

Det jeg ikke tenkte over, var jo at det skjermkortet kjører på PCI-Express 2.0, mens hovedkortet mitt er av PCI-Express 1.(1?)-generasjonen. Las litt rundt på nettet, og fant ut at ting var både framover- og bakoverkompatibelt, så var jo ikke nervøs av den grunn :)

Satte inn kortet, kobla på strøm, og fyrte opp, alt fungerer strålende.

Det jeg dog lurer på, jeg kjører 1920x1200 oppløsning, og føler at WoW med Ultra/high settings burde gå bra på mitt system + dette skjermkortet. Det gjør forsåvidt det, helt til jeg er steder med veldig mye å tegne opp, da faller FPS gjerne ned til 20-tallet, med veldig sjenerende hakking.

Kan det være pga. min gamle PCI-Express-port, at båndbredda ikke er stor nok? Jeg tenker spesielt da på min høye oppløsning sammen med høy grafikkvalitet. Er det på tide å oppgradere til et hovedkort med PCI-Express 2.0?

Eller er GTX275 selv begrensninga? Evt. prosessor.

Resten av systemet er forsåvidt:

C2D E6600

4GB ram (3.25 GB i bruk dog, 32-bit system)

Abit Fatal|ty FP9-SLI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To forskjellige svar er alltid artig :)

Uansett, etter svaret til 2mmy91 så satte jeg meg ned og skrudde opp klokka til 2.71GHz... Gikk opp 2300 poeng i 3mark06, pluss at WoW føles mer smooth.

Blir vel at jeg handler meg en E8500 liksegodt.

Lenke til kommentar
To forskjellige svar er alltid artig :)

Uansett, etter svaret til 2mmy91 så satte jeg meg ned og skrudde opp klokka til 2.71GHz... Gikk opp 2300 poeng i 3mark06, pluss at WoW føles mer smooth.

Blir vel at jeg handler meg en E8500 liksegodt.

He-he. Bare tull å kjøpe ny prosessor når du lett kan få E6600 opp til 3.2GHz. Du vil ikke få noe merkbar bedre ytelse etter 3.2GHz uansett. Strengt tatt holder det med Core2 arkitektur på 3GHz for dagens skjermkort, når man ikke kjører SLI. Så bare pengesløsing å kjøpe ny prosessor.

Lenke til kommentar

Blir så varmt :p hele 50 grader nå på prosessoren ;) Merk at jeg kommer ikke til å investere i noen annen kjøler enn stock.

Er uansett hyggelig med 45nm-cpu. Og E8500 er jo så billig, bare 1500 sist jeg sjekka.

Men jeg skjønner hva du sier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...