andeik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Skal ha eksamen i gym i morgen. Skriftlig. Spørsmålet mitt er hvor langt det er vanlig å svare på oppgavene hvis man er ute etter 6ern. Prøven er på to timer. Er det noen som vet dette? Her er typiske eksamensoppgaver: http://www.udir.no/upload/Eksamen/Viderega...oppsoving_E.pdf og http://www.udir.no/upload/Eksamen/Viderega...psoving_V07.pdf Og et mer praktisk spørsmål: Kan man definere hurtighetstrening som anaerob trening over kort tid? Eller har jeg misforstått konseptet med anaerob og aerob? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Nja, så langt at man får svart tilfredsstillende er jo et vanlig svar. Ikke skriv tull kun for å skrive noe - så lenge man får med det vesentlige, og presenterer dette på en god måte, er man godt på vei en god karakter. Jeg skal også ha skriftlig, teoretisk eksamen i gym i morgen, dog i 4 timer. Alle hjelpemidler er imidlertid tillatt. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Nja, så langt at man får svart tilfredsstillende er jo et vanlig svar. Ikke skriv tull kun for å skrive noe - så lenge man får med det vesentlige, og presenterer dette på en god måte, er man godt på vei en god karakter. Jeg skal også ha skriftlig, teoretisk eksamen i gym i morgen, dog i 4 timer. Alle hjelpemidler er imidlertid tillatt. Beklager, mener tre timers eksamen. Men hvorfor i all verden har du fått lov til å bruke alle hjelpemidler? =O Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Tja, ikke vet jeg - det er jo kunnskapsløftets stil, er det ikke? Eksamensoppgavene til skriftlig kroppsøving er jo ikke sentralgitt, så det er fylkeskommunen som bestemmer, og eksamenskontoret gav meg i alle fall notis om at alt av hjelpemidler - utenom internett og kommunikasjon selvfølgelig - var tillatt. Jeg gråter ikke av den grunn, men antar det hele blir vanskeligere. Man må i alle fall oppgi kilder. Er det gymnos-boka du har lest btw? Lenke til kommentar
andeik Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Kan vel egentlig ikke skryte på meg noe som helst =p Jeg hadde Gymnosboka, ja... men Bjørkneslæreren hadde skrevet sammendrag av hele boken og gitt til oss. Så det var rimelig greit Her er eksamensoppgaven, som var sentralgitt: Oppgave 1: Gjør rede for personlige helsemessige gevisnster ved å være fysisk aktiv. Oppgave 2: Hvilke plager kan oppstå i muskel- og skjelettsystemet som følge av langvarig feil bæring? Oppgave 3: Lag en plan for en treningsøkt på 60 minutter, der hovedhensikten er å fprebygge muskel og skjelettplager. Begrunn valget av treningsøvelser Her er min kladd - som nesten ble uendret for innføringen. Bare lagt til et par småting her og der. Noen som har spesielle synspunkter om de greier å tyde skriften? Endret 14. mai 2009 av andeik Lenke til kommentar
Mandibula Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Her er eksamensoppgaven, som var sentralgitt: Oppgave 1: Gjør rede for personlige helsemessige gevisnster ved å være fysisk aktiv. Oppgave 2: Hvilke plager kan oppstå i muskel- og skjelettsystemet som følge av langvarig feil bæring? Oppgave 3: Lag en plan for en treningsøkt på 60 minutter, der hovedhensikten er å fprebygge muskel og skjelettplager. Begrunn valget av treningsøvelser Her er min kladd - som nesten ble uendret for innføringen. Bare lagt til et par småting her og der. Noen som har spesielle synspunkter om de greier å tyde skriften? Eksamen var ikke sentralgitt. Jeg tok kroppsøving i kunnskapsløftet i dag og oppgavene jeg fikk var ikke sånn som det der. (Det er mulig du tilhører R94?) Det eneste jeg reagerer på når jeg leser raskt gjennom det du har skrevet er setningen "Men det er ikke joggingen i seg selv som gjør oss glade, men den fysiske belastningen vi gjør på kroppen som gjør at den hele tiden bygger seg opp". Ved trening brytes jo kroppen ned, det er i restitusjonsperioden at den bygger seg opp igjen og blir sterkere. Jeg tror du mener det riktige, men setningen kan kanskje tolkes begge veier. Ellers så det bra ut. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Det eneste jeg reagerer på når jeg leser raskt gjennom det du har skrevet er setningen "Men det er ikke joggingen i seg selv som gjør oss glade, men den fysiske belastningen vi gjør på kroppen som gjør at den hele tiden bygger seg opp". Ved trening brytes jo kroppen ned, det er i restitusjonsperioden at den bygger seg opp igjen og blir sterkere. Jeg tror du mener det riktige, men setningen kan kanskje tolkes begge veier. Ellers så det bra ut. R94 ja. Ja, det var en veldig dårlig formulert og det var også restitusjonsperioden jeg mente. Uff! Jaja, gjort er gjort =p Lenke til kommentar
aina90 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Det eneste jeg reagerer på når jeg leser raskt gjennom det du har skrevet er setningen "Men det er ikke joggingen i seg selv som gjør oss glade, men den fysiske belastningen vi gjør på kroppen som gjør at den hele tiden bygger seg opp". Ved trening brytes jo kroppen ned, det er i restitusjonsperioden at den bygger seg opp igjen og blir sterkere. Jeg tror du mener det riktige, men setningen kan kanskje tolkes begge veier. Ellers så det bra ut. R94 ja. Ja, det var en veldig dårlig formulert og det var også restitusjonsperioden jeg mente. Uff! Jaja, gjort er gjort =p Hei andeik!!! Jeg lurte på om du fortsatt hadde det sammendraget fra gymnosboka du fikk av bjørkneslæreren... Jeg skal ha privatisteksamen i kroppsøving snart og leste innlegget ditt her.. tenkte jeg skulle spørre om det sammendraget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå