Wattengård Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hvis jeg starter mitt eget iptv-show a'la Diggnation, Klikk, TRS etc. kan jeg da ha alkoholreklame i dette showet? (EDIT: Ikke at det er et mål i seg selv (kanskje litt), men jeg lurer litt på jussen rundt kringkastingslover og iptv etc) -C- Endret 13. mai 2009 av ChristianW Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Dette kommer vel an på hvor du sender fra... Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg "sender" vel ikke fra noen spesiell plass. Men la oss si at jeg tar opp programmet i kjelleren min, for deretter å benytte youtube, blip.tv eller Vimeo som distribusjonskanal. Denne videoen embedder jeg igjen på mittiptvshow.no som har norsk adresse, men er hostet på en amerikansk webserver. -C- Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Så vidt jeg har forstått reglene for reklame og kringkasting, gjelder lovgivningen i landet sendingen kringkastes fra. Det vil si at Eurosport og MTV kan vise reklame for Ballantines og Famous Grouse i Norge uten at dette blir problemer. Det er samme reglene som gjelder i forhold til for eksempel Carlsbergs sponsing av Liverpool o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå