Gå til innhold

Skal ta bilder av 2 russejenter, tips til positurer?

Anbefalte innlegg

Til Lørdag skal jeg ta bilder av 2 russejenter(ene er ei venninde av dama og den andre ei venninde av venninda^^)

Har det tekniske klart osv, men åssen jeg skal plassere de er det jeg lurer på, det er 2 gode venninder som jeg TROR deler russebuss, bildene skal foregå på ett sted med stoooort grassområde og en "liten" strand, veldig lite trær osv, men løser seg nok ;)

Så: noen som har noen tips til positurer osv.? Er noen få bakker der med grønt gress på, men ellers veldig flatt, og locationen er viktig for dem pga noe i forbindelse med russetiden demmes.

Legg gjerne ved bilde av positur-forslag, ikke bare tekst hvis dere gidder;)

Takk på forhånd.

Endret av Zaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en del forslag til stillinger, men tror ikke de egner seg..

Du må nesten få opp humøret på dem, og la de hoppe og sprette litt. Ta bildene ikke midt på dagen, men når sola er litt lavt og lyset fint. Det skal jo ikke være for seriøse bilder, så tror det blir bra hvis de fremstår som glade og russ. Legg dem i gresset med håret spredd utover og ta bilder rett ovenfra feks..

Lenke til kommentar

Hopping, ligge på gresset, slå hjul, spinne rundt, spinne rundt mens man hopper, ligge oppåhverandre i rare positurer osv.

Seriøse bilder, blir tatt stående eller sittende. - helst med et smil og tankefulle øyne.

EDIT: Ordfordeling ftw </3

Endret av Famen
Lenke til kommentar

http://www.friedmanarchives.com/Children/p...%20in%20Air.htm

Måten å ta dette på er at du har en hjelper som står bak deg, med armene under dine armer. Hjelperen holder personen du skal ta bilde av, og snurrer vedkommende rundt. Du står hele tiden i midten med begge armene fri til å ta bilde. Vær forberedt på å bli svimmel. Når det gjelder bildet, bruk liten blender og gjerne prefokusert kamera med manuellfokus, da det kan være vanskelig å treffe med fokus (en bieffekt er selvsagt at du kan bli skviset mellom to russejenter ;)).

Lenke til kommentar

De skal sikkert drikke litt den dagen. Tilby en øl som oppvarming og sett på noe musikk. Rettere sagt la de velge musikken og volumet selv. Da blir det fort god stemning og bra utstråling på bildene. La de ha det gøy. Husk å veksle mellom ansikt, helfigur osv.

Kanskje prøve noen kule perspektiv: ligg på bakken og ta bilde av de når de tøffer seg for kamera. Stor blenderåpning og få med gresstusten de står på og luft over hodene.

Vis de kjapt noen bilder under veis så de blir mer gira på å ta seg ennå bedre ut. Men kanskje viktigst av alt: De må ha det gøy.

Lenke til kommentar

eneste vidvinkel jeg har et kitobjektivet til 450d og det er ikke akkurat noe å rope hurra for, prøver å få kontakt med ei fotovenninde med sigma 10-20, men sliter litt med kontakten der:P

lumuquest softbox og off-camera flash samt reflektor har jeg disponibelt også, men får se hvor mye jeg bruker reflektoren da jeg ikke har en assistent tilgjengelig da:/

Lenke til kommentar
[...] å bruk reflektoren, det blir så veeldig mye bedre lys av, enn å bruke softboks og blitz, spessielt når du er ute.

Det var vel en anelse bastant. :)

EDIT: Men de boksene fra LQ har jo sine begrensninger, det er sant. Du må veldig nærme med dem for at lyset skal bli særlig mykt, hvis det er det som er målet - hvilket det som regel er :)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Nei de er så klare som det kan gå ann de:P

De hadde nok ikke avlyst om de så var dritsyke, de er veldig gode venninder og ho ene flytter om 1-2 uker og de kommer ikke til å se hverandre på leeeenge elns :p

Så eneste jeg mangler er en assistent, men klarer meg jo uten også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...