Bjørnli Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Til Lørdag skal jeg ta bilder av 2 russejenter(ene er ei venninde av dama og den andre ei venninde av venninda^^) Har det tekniske klart osv, men åssen jeg skal plassere de er det jeg lurer på, det er 2 gode venninder som jeg TROR deler russebuss, bildene skal foregå på ett sted med stoooort grassområde og en "liten" strand, veldig lite trær osv, men løser seg nok Så: noen som har noen tips til positurer osv.? Er noen få bakker der med grønt gress på, men ellers veldig flatt, og locationen er viktig for dem pga noe i forbindelse med russetiden demmes. Legg gjerne ved bilde av positur-forslag, ikke bare tekst hvis dere gidder;) Takk på forhånd. Endret 13. mai 2009 av Zaft Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har en del forslag til stillinger, men tror ikke de egner seg.. Du må nesten få opp humøret på dem, og la de hoppe og sprette litt. Ta bildene ikke midt på dagen, men når sola er litt lavt og lyset fint. Det skal jo ikke være for seriøse bilder, så tror det blir bra hvis de fremstår som glade og russ. Legg dem i gresset med håret spredd utover og ta bilder rett ovenfra feks.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Er meldt overskya med liten sol elns, skal desverre ta bildene mellom 11 og 15.00 :/ Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hopping, ligge på gresset, slå hjul, spinne rundt, spinne rundt mens man hopper, ligge oppåhverandre i rare positurer osv. Seriøse bilder, blir tatt stående eller sittende. - helst med et smil og tankefulle øyne. EDIT: Ordfordeling ftw </3 Endret 13. mai 2009 av Famen Lenke til kommentar
kimare Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 http://www.friedmanarchives.com/Children/p...%20in%20Air.htm Måten å ta dette på er at du har en hjelper som står bak deg, med armene under dine armer. Hjelperen holder personen du skal ta bilde av, og snurrer vedkommende rundt. Du står hele tiden i midten med begge armene fri til å ta bilde. Vær forberedt på å bli svimmel. Når det gjelder bildet, bruk liten blender og gjerne prefokusert kamera med manuellfokus, da det kan være vanskelig å treffe med fokus (en bieffekt er selvsagt at du kan bli skviset mellom to russejenter ). Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Takk for tips folkens;) Tar gjerne imot flere;) Og forresten, er hovedsakelig morsomme bilder de vil ha(men de skal ha noen "vanlige" også) Endret 13. mai 2009 av Zaft Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Når skal disse bildene tas? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 De skal sikkert drikke litt den dagen. Tilby en øl som oppvarming og sett på noe musikk. Rettere sagt la de velge musikken og volumet selv. Da blir det fort god stemning og bra utstråling på bildene. La de ha det gøy. Husk å veksle mellom ansikt, helfigur osv. Kanskje prøve noen kule perspektiv: ligg på bakken og ta bilde av de når de tøffer seg for kamera. Stor blenderåpning og få med gresstusten de står på og luft over hodene. Vis de kjapt noen bilder under veis så de blir mer gira på å ta seg ennå bedre ut. Men kanskje viktigst av alt: De må ha det gøy. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ja morofaktor er viktig. Sørg også for å ha kontakt med dem, ikke fordyp deg i kamerainnstillinger og gjem deg bak søkeren. Det funker sjelden bra Lenke til kommentar
cpy Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 vidvinkel 18-28, off camera flash........knips fra lav vinkel. =kule effekter Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 eneste vidvinkel jeg har et kitobjektivet til 450d og det er ikke akkurat noe å rope hurra for, prøver å få kontakt med ei fotovenninde med sigma 10-20, men sliter litt med kontakten der:P lumuquest softbox og off-camera flash samt reflektor har jeg disponibelt også, men får se hvor mye jeg bruker reflektoren da jeg ikke har en assistent tilgjengelig da:/ Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Finn deg en assistent, er jo bare en time ellerno, Be til gud om sol, å bruk reflektoren, det blir så veeldig mye bedre lys av, enn å bruke softboks og blitz, spessielt når du er ute. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) [...] å bruk reflektoren, det blir så veeldig mye bedre lys av, enn å bruke softboks og blitz, spessielt når du er ute. Det var vel en anelse bastant. EDIT: Men de boksene fra LQ har jo sine begrensninger, det er sant. Du må veldig nærme med dem for at lyset skal bli særlig mykt, hvis det er det som er målet - hvilket det som regel er Endret 13. mai 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 jeg har spurt rundt, og ingen som kan/orker 16 mai Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Tok noen russebilder for noen uker siden, og brukte 10-20 mm vidvinkel på 10 mm på noen av bildene og i det minste kan man si at de ble...anderledes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 jeg har spurt rundt, og ingen som kan/orker 16 mai Synd. Jeg trodde du hadde en avtale, men men. De vet ikke hva de går glipp av Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Er ikke så farlig at jeg ikke har en assistent, får binde fast reflektoren til stativet mitt eller noe slikt, hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Aha, beklager misforståelsen. Jeg trodde du mente at russejentene meldte avbud. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Nei de er så klare som det kan gå ann de:P De hadde nok ikke avlyst om de så var dritsyke, de er veldig gode venninder og ho ene flytter om 1-2 uker og de kommer ikke til å se hverandre på leeeenge elns Så eneste jeg mangler er en assistent, men klarer meg jo uten også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå