Gå til innhold

[Løst]32" Full-HD LCD TV (Til pc-bruk)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal nå kjøpe en 32" TV for min mor til bruk på hytta. Kravene til bildekvalitet er derfor ikke de største, men jeg ønsker selvfølgelig best mulig kvelitet for pengene. I tillegg er jeg så heldig at jeg av og til har muligheten til hjemmekontor på denne hytta, og i de tilfellene trenger jeg en ekstern skjerm med god oppløsning. Det vil i pc sammenheng kun bli vist tekst på skjermen. Vi har også parabol på hytta, så det er ikke noe poeng med innebygget MPEG4 dekoder, e.l., jeg er egentlig kun på utkikk etter et 32" display.

Jeg fant nettopp en LG (32LG5700) på Lefdal sin nettbutikk som jeg synes ser fin ut, men ettersom den ikke funnes i noen "fysiske" butikker, er jeg litt skeptisk. Er det noen som vet noe om denne? (Link.)

Har den for eksempel PC tilkobling? (Analogt signal, ikke DVI/HDMI) Jeg ser ikke noe om dette på nettsidene her, men i følge manualen som jeg fant på LG sine sider skal den ha det. PCtilkobling er et krav...

Eventuelt noen andre jeg burde vurdert?

Jeg håper å kunne få med denne når jeg drar på hytta neste onsdag, så raske svar blir verdsatt! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo også se på Panasonic PX80, litt usikker om den er å finne i 32" utgave da.

En anne tv i denne prisklassen som har fått mye skryt er LG PG6000.

Det er plasma-TV-er, og til PC-bruk er vel LCD som den trådstarter å anbefale. LCD er skarpere sett på nært hold, og med LCD trenger man ikke bekymre seg for at oppgavelinja i Windows kan brenne seg inn i skjermen.

Lenke til kommentar

LG5700 er foreløpig å finne på Lefdal Alna.. Vet dog ikke hvor du holder hus, så dette kan jo bety en lang tur:P Ellers er Samsung, både 5 og 6-serien (de nye) veldig fine til PC. LG har også nylig byttet ut hele sortimentet sitt. De fleste modellene heter nå 32LH**** (er vel noen som heter LF også). Feks 32LF2500 er Full-HD.

Lenke til kommentar
Du kan jo også se på Panasonic PX80, litt usikker om den er å finne i 32" utgave da.

Det er plasma-TV-er, og til PC-bruk er vel LCD som den trådstarter å anbefale. LCD er skarpere sett på nært hold, og med LCD trenger man ikke bekymre seg for at oppgavelinja i Windows kan brenne seg inn i skjermen.

Ja det er sant, glemte meg der :p

Men Samsung kan anbefales ja.

Lenke til kommentar

innbrenning eller hva det nå heter på lcd forekommer også.

Lenke til kommentar

Det høres for meg ut som jeg har funnet et greit valg. Som jeg nevner, er det til hytta, så det er ikke såååå farlig. Hjemme må det mer research til ;)

Men takk for gode råd! Mulig jeg tar meg en tur på Lefdal på Alna, men jeg bor på andre siden av byen selv, så det blir en del kjøring. Tror egentlig jeg satser på å kjøpe fra Elkjøp på nett, og på den måten få den levert på hytta med 30 dagers returrett... I tillfelle den ikke skulle oppfylle forventningene ;)

Lenke til kommentar
Det høres for meg ut som jeg har funnet et greit valg. Som jeg nevner, er det til hytta, så det er ikke såååå farlig. Hjemme må det mer research til ;)

Men takk for gode råd! Mulig jeg tar meg en tur på Lefdal på Alna, men jeg bor på andre siden av byen selv, så det blir en del kjøring. Tror egentlig jeg satser på å kjøpe fra Elkjøp på nett, og på den måten få den levert på hytta med 30 dagers returrett... I tillfelle den ikke skulle oppfylle forventningene ;)

Kjøper du fra Elkjøp via nett så får du ikke 30 dagers returett da er det 14 dagers angrefrist som gjelder... 30 dagers returrett gjelder bare ved kjøp over disk.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...