Gå til innhold

kryptering av mobil

Anbefalte innlegg

Hallo

trenger litt hjelp og info om avlytting om noen har det.

vet at telefonen min er under avlytting men det fikk meg til å tenke på kryptering.

fek søkte litt på nettet og fant dette http://www.spyshop.no/antiutstyr/krypterin...-for-mobil.html

kommer ikkje til å kjøpe det for å si det sånn men trenger noe lignende

funker det?

noen som vet om noe som hjelper, noen som er dyktig i dette feltet?

håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
vet at telefonen min er under avlytting

Er du morsom, eller? Hvordan kan du vite noe sånt???

Men for å være alvorlig: Dersom du (tror du) blir avlyttet pga kriminell virksomhet risikerer jeg straffeforfølgelse for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

husk at det hjelper ikke om bare du krypterer telefonen din, alle du snakker med må også ha kryptert telefon.

om du installerer dette på din telefon alene, så vil ikke dette ha noe å si.

hvem avlytter telefonen din, hvordan og hvorfor?

Lenke til kommentar
vet at telefonen min er under avlytting

Er du morsom, eller? Hvordan kan du vite noe sånt???

Men for å være alvorlig: Dersom du (tror du) blir avlyttet pga kriminell virksomhet risikerer jeg straffeforfølgelse for å hjelpe deg.

morsom.nei eg vet det. fått det bekreftet.

Har ikkje sagt noe om kriminell virksomhet.

husk at det hjelper ikke om bare du krypterer telefonen din, alle du snakker med må også ha kryptert telefon.

ok dette hjalp litt så då må alle eg snakker med og ha det innstalert. den blir litt verre.

hvordan dei gjør det litt usikert,men telefonnen er ihverfall ikkje bugga med mic

ingen måte å gjøre dette på kun min tlf som vil hjelpe

Lenke til kommentar

Hvilken type avlytting er det snakk om og hvem har bekreftet dette?

Avlytting gjøres for å få tak i informasjon som vedkommende har uten at personen vet at informasjonen kommer på avveie. Da er det rimelig bortkastet at vedkommende vet han blir avlyttet. Høres mest ut som en spøk eller en form for skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Hvilken type avlytting er det snakk om og hvem har bekreftet dette?

kilder.type usikkert

Avlytting gjøres for å få tak i informasjon som vedkommende har uten at personen vet at informasjonen kommer på avveie. Da er det rimelig bortkastet at vedkommende vet han blir avlyttet. Høres mest ut som en spøk eller en form for skremselspropaganda.

kommer inn masse spørsmål her på helt andre ting en det eg spør om.

eg lurer bare enkelt og greit på det eg har spurt om

Endret av mowdy
Lenke til kommentar
Kjøp deg ny telefon med nytt nummer. (hvis det faktisk ER slik at du blir avlyttet av en eller annen grunn)

Faktisk det beste svare eg har fått til no.

og det er det eg kommer til å gjøre må bare få en bekjent til å kjøpe det.

men hadde vert fint med en type kryptering og vist noen kan hjelpe

Lenke til kommentar

ok dette hjalp litt så då må alle eg snakker med og ha det innstalert. den blir litt verre.

hvordan dei gjør det litt usikert,men telefonnen er ihverfall ikkje bugga med mic

det er ingen måte å kryptere bare din telefon og på den måten gjøre den sikker for avlytting.

Alt etter hvordan den er avlyttet finnes det diverse måter å stoppe det på.

vet ikke helt hvor mye info om slikt jeg burde gi bort, ettersom jeg ikke vet verken hvorfor eller hvem som driver med det.

Lenke til kommentar

det er ingen måte å kryptere bare din telefon og på den måten gjøre den sikker for avlytting.

Alt etter hvordan den er avlyttet finnes det diverse måter å stoppe det på.

vet ikke helt hvor mye info om slikt jeg burde gi bort, ettersom jeg ikke vet verken hvorfor eller hvem som driver med det.

Ok

bra informasjon du kommer med, no vet eg i hvilken retning eg skal leite videre

tusen takk for svar aklla

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil det dukke opp flere spørsmål. Spørsmålet du har stilt er egentlig vagt. HVA er det du vil kryptere/beskytte deg mot?

Informasjonslekasje ved tyveri, miste privat data ved tyveri, kopiering/tyveri av informasjon på telefonen, redd for at noen hører hva du og andre prater om, redd for at andre kan se hvor du befinner deg, redd for at andre kan se hva du har brukt telefonen til osv osv. Det er en hel del spørsmål som kan stilles og like mange forbehold som må tas for å kunne svare grundig på spørsmålet ditt.

Tap av data og informasjonslekasje ved tyveri eller mistet telefon er det aller vanligste problemet i dag. Telefonlister, samtalehistorikk, smshistorikk og private notater, kalender og e-post er på alle telefoner i dag og dersom dette kommer i feil hender så kan det ofte være svært alvorlig for bedrifter(og enkeltpersoner). For å beskytte deg mot dette så må du sørge for å kryptere innholdet på mobilens lagringsmedier. Som regel fungerer slik programvare for mobiler at systemet kun krypteres dersom enheten slås av. Telefonen må derfor også i tillegg beskyttes med et lengre passord som du må skrive inn hver gang du skal bruke telefonen.

I tillegg har du avlytting av kommunikasjonen mellom mobilen og basestasjonen. GSM nettet er i dag i seg selv kryptert men det finnes utstyr som gjør at man kan overvåke samtaler. Men dette er veldig sært og i utgangspunktet er det stort sett kun Politiet eller etteretningstjenesten som gjør slike ting. Og om de er på nakken din bør du ikke bruke telefonen til slike ting i det hele tatt. Denne metoden krever uansett at de vet nummeret ditt, hvor du er eller hvilken basestasjon som du bruker.

En annen og litt lettere variant er å bryte seg inn i e-postkontoen/serveren for å hente ut e-posten derifra. Mobiltelefonen har da ingenting med avlyttingen å gjøre og uansett hva du gjør med mobilen så vil de fortsatt kunne avlytte deg.

I tillegg har vi jo overvåking i form av siste samtaler som ligger hos teleoperatøren. For bedrifter så har man ofte tilgang til alle sine ansatte siste mottatte og oppringte nummer og mange vil jo kunne se på dette som overvåking. Her hjelper det kun med et abonement som ikke er tilknyttet bedriften du jobber.

Men det kan også være mye rart. Kom med litt flere opplysninger så kan det kanskje hjelpe oss med å hjelpe deg. Og om du virkelig ikke vil si noe mer så kan du prøve å skaffe deg et kontantkort i noen andre sitt navn/falskt navn(som er ulovlig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...