Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Høy volt på prosessor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er vel opp til hver enkelt, kommer an på hvor mye du tør. :p Men når du begynner å passere 1,6v så begynner det å bli litt. Har selv vært oppe i 1,78v på min ved maksing uten at den døde, men alle cpu'er tåler ikke like mye. Prosessorer med mindre produksjonsteknikk tåler som regel ikke like høy spenning som de eldre.

Lenke til kommentar
Tja, det er vel opp til hver enkelt, kommer an på hvor mye du tør. :p Men når du begynner å passere 1,6v så begynner det å bli litt. Har selv vært oppe i 1,78v på min ved maksing uten at den døde, men alle cpu'er tåler ikke like mye. Prosessorer med mindre produksjonsteknikk tåler som regel ikke like høy spenning som de eldre.

Jeg hadde grunn til å være litt skjelven da jeg kjørte med 1.9 volt skjønner jeg. xD :p

Lenke til kommentar

Over korte perioder kan ein ha ein god del volt, men skal ein bruke 1,6+ ville eg hatt eit par minus på cpu..

Personlig tårer eg ikkje ha min og ein kompis klokke cpu (e5300) på mer enn 1.6 (bios) uten dice / NL2..

Posten ligger på OC av cpu [E5300 + P5Q Deluxe] (sorry vist dette blir reklame :p )

Så 24/7 klokk er ikkje 1,9v-core :p ville ikkje hatt meir enn 1,4 (45nm )personlig.. men alt er jo relativt

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 1,6v ca ett års tid nå 24/7(jada, det er en dårlig chip:)) og den lever enda godt, men dette er en 65nm. Om dette kan brukes til noe fornuftig mtp hvor mye en cpu kan tåle? På meg virker det som om det er temp som tar knekken på cpuer.

1,9v på en 45 nm høres kanskje litt suicide ut muligens:)

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvilken CPU det er snakk om, en eldre CPU har høyere volt da det er større produksjon teknink (måles i nm), er ikke lenge siden 1.6-2v var default, har selv hatt min 45nm QX9650 på over 2v, men da ble det brukt LN2 og ikke noe dårlig luftkjøling heller akkurat :p

Lenke til kommentar
Over korte perioder kan ein ha ein god del volt, men skal ein bruke 1,6+ ville eg hatt eit par minus på cpu..

Personlig tårer eg ikkje ha min og ein kompis klokke cpu (e5300) på mer enn 1.6 (bios) uten dice / NL2..

Posten ligger på OC av cpu [E5300 + P5Q Deluxe] (sorry vist dette blir reklame :p )

Så 24/7 klokk er ikkje 1,9v-core :p ville ikkje hatt meir enn 1,4 (45nm )personlig.. men alt er jo relativt

Jeg har kjørt 1,6v ca ett års tid nå 24/7(jada, det er en dårlig chip:)) og den lever enda godt, men dette er en 65nm. Om dette kan brukes til noe fornuftig mtp hvor mye en cpu kan tåle? På meg virker det som om det er temp som tar knekken på cpuer.

1,9v på en 45 nm høres kanskje litt suicide ut muligens:)

1,9volt 24/7 er suicide, jeg hadde det bare i knappe 2 min da var med ett tungt sukk jeg skrudde Vcore opp så høyt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...