UniQueKakarot Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei! Hvis du kjører på med volt på prosessoren, kan den da dø av for mye volt, eller reduseres bare levetiden til prosessoren? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Økt spenning reduserer levetiden på cpu'en. Men øker du spenninga utover fornuftige verdier så kan den også dø. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Økt spenning reduserer levetiden på cpu'en. Men øker du spenninga utover fornuftige verdier så kan den også dø. Hva klasifiseres som "fornuftige" verdier? Endret 13. mai 2009 av UniQueKakarot Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Tja, det er vel opp til hver enkelt, kommer an på hvor mye du tør. Men når du begynner å passere 1,6v så begynner det å bli litt. Har selv vært oppe i 1,78v på min ved maksing uten at den døde, men alle cpu'er tåler ikke like mye. Prosessorer med mindre produksjonsteknikk tåler som regel ikke like høy spenning som de eldre. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Tja, det er vel opp til hver enkelt, kommer an på hvor mye du tør. Men når du begynner å passere 1,6v så begynner det å bli litt. Har selv vært oppe i 1,78v på min ved maksing uten at den døde, men alle cpu'er tåler ikke like mye. Prosessorer med mindre produksjonsteknikk tåler som regel ikke like høy spenning som de eldre. Jeg hadde grunn til å være litt skjelven da jeg kjørte med 1.9 volt skjønner jeg. xD Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du kjører din Q9400 på 1,9V?! Sikker på det? Om ja så er du i flytende nitrogen land. Sikker på at du ikke ser på minnespenningen Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Du kjører din Q9400 på 1,9V?! Sikker på det? Om ja så er du i flytende nitrogen land. Sikker på at du ikke ser på minnespenningen Tro meg! Om ikke akkurat 1.9 volt så var det 1.88 eller noe sånt. Men da hadde jeg 3.9 Ghz og. Bare sjekk linken; http://www.hwbot.org/result.do?resultId=852106 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hva kjøler du oppsettet med? edit: nevermind, posta før jeg leste. Men ble det ikke ubehagelig varmt med 1,9v? Endret 13. mai 2009 av Brian Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Hva kjøler du oppsettet med? edit: nevermind, posta før jeg leste. Men ble det ikke ubehagelig varmt med 1,9v? Er ikke sikker Jeg rakk ikke mer enn å få til en CPU-Z validering før jeg slo av og klokket ned. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Over korte perioder kan ein ha ein god del volt, men skal ein bruke 1,6+ ville eg hatt eit par minus på cpu.. Personlig tårer eg ikkje ha min og ein kompis klokke cpu (e5300) på mer enn 1.6 (bios) uten dice / NL2.. Posten ligger på OC av cpu [E5300 + P5Q Deluxe] (sorry vist dette blir reklame ) Så 24/7 klokk er ikkje 1,9v-core ville ikkje hatt meir enn 1,4 (45nm )personlig.. men alt er jo relativt Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg har kjørt 1,6v ca ett års tid nå 24/7(jada, det er en dårlig chip:)) og den lever enda godt, men dette er en 65nm. Om dette kan brukes til noe fornuftig mtp hvor mye en cpu kan tåle? På meg virker det som om det er temp som tar knekken på cpuer. 1,9v på en 45 nm høres kanskje litt suicide ut muligens:) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Kommer helt ann på hvilken CPU det er snakk om, en eldre CPU har høyere volt da det er større produksjon teknink (måles i nm), er ikke lenge siden 1.6-2v var default, har selv hatt min 45nm QX9650 på over 2v, men da ble det brukt LN2 og ikke noe dårlig luftkjøling heller akkurat Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Over korte perioder kan ein ha ein god del volt, men skal ein bruke 1,6+ ville eg hatt eit par minus på cpu.. Personlig tårer eg ikkje ha min og ein kompis klokke cpu (e5300) på mer enn 1.6 (bios) uten dice / NL2.. Posten ligger på OC av cpu [E5300 + P5Q Deluxe] (sorry vist dette blir reklame ) Så 24/7 klokk er ikkje 1,9v-core ville ikkje hatt meir enn 1,4 (45nm )personlig.. men alt er jo relativt Jeg har kjørt 1,6v ca ett års tid nå 24/7(jada, det er en dårlig chip:)) og den lever enda godt, men dette er en 65nm. Om dette kan brukes til noe fornuftig mtp hvor mye en cpu kan tåle? På meg virker det som om det er temp som tar knekken på cpuer.1,9v på en 45 nm høres kanskje litt suicide ut muligens:) 1,9volt 24/7 er suicide, jeg hadde det bare i knappe 2 min da var med ett tungt sukk jeg skrudde Vcore opp så høyt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 1,9v er nok såpass at den kan dø på luftkjøling, ja. På sub-zero vil den tåle det langt bedre, uten at det er bullet-proof der heller ift dødsfall. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Jepp, da erklærer jeg denne tråden for løst! Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå