Gjest Ødelagt Gutt 19 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei, Jeg er en gutt på 19 som er utrolig forelsket i en jente på 20. Hun er min første forelskelse. Vi har holdt på å flørte og rote litt opp gjennom de siste månedene. Og det hele har da stagnert med at hun er blitt en "pulevenn" som kommer til meg støtt og stadig. Er jo ikke det jeg ville, jeg vil være sammen med henne. Det er jo jævla bra kjemi også, når vi ligger å prater etter sexen og sånn går alt på skinner? Og en jente ville vel ikke valgt en som var jomfru(før han hadde sex med henne) til elsker? Er liksom det som gir meg litt håp, for skulle hun bare gjort det for nytelse er jeg ganske uerfaren Jeg har faktisk ytret mine meninger også, jeg er ikke en som bare holder kjeft. Men merker hun bare blir smigret forså og skifte samtaleemne. Gidder ikke å gå og mase om det heller Noen som vet om det er håp for noe mer? evnt. hva jeg kan gjøre? Er sykt kjipt å ha den du er så glad i så nær, men likevel "langt" borte. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Når du sier at du har ytret dine meninger, vil det si at du har fortalt henne akkurat hva du føler, eller at du har hintet til det? Når det kommer til hva du skal gjøre for å få dette videre, så må du begynne å vise at du er intressert i noe mer. Finn på noe mer med hverandre enn bare sengekos. Prøv å få henne med ut på andre aktiviteter. På den måten kan du lett måle om hun er intressert i å faktisk bruke tid sammen med deg, eller om det kun er dine egenskaper i sengen hun er intressert i. Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_* Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Når du sier at du har ytret dine meninger, vil det si at du har fortalt henne akkurat hva du føler, eller at du har hintet til det? Når det kommer til hva du skal gjøre for å få dette videre, så må du begynne å vise at du er intressert i noe mer. Finn på noe mer med hverandre enn bare sengekos. Prøv å få henne med ut på andre aktiviteter. På den måten kan du lett måle om hun er intressert i å faktisk bruke tid sammen med deg, eller om det kun er dine egenskaper i sengen hun er intressert i. Jeg sa hva jeg følte og at jeg ville noe mer. Kanskje litt dumt å åpne seg så mye? Jeg gjør jo på en måte en del ting med henne også, men det blir vel bare til noe som gjøres før sex... Sykler turer og går litt i byen osv. Men det skjer vel litt sjeldent akkurat det. Jeg kan kanskje snu på flisa, mindre sex og prøve og få til mer "finne på tid"? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det kan ha virket mot sin hensikt å være så åpen verbalt. Men siden dere allerede er på et fysisk nivå med hverandre har det nok ikke ødelagt så veldig mye tror jeg. Har hun sagt direkte at hun ikke vil ha noe mer? Det kan hende at hun rett og slett går og venter på at du skal handle på følelsene dine, og få det til å bli noe mer, i stedet for å bare si det. Tar hun kontakt kun når det er snakk om sex, eller prater dere til vanlig på telefon/sms/MSN mellom aktene også? Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_* Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Nei, hun har ikke sagt det direkte. Sist gang jeg nevnte det begynte hun bare å le og sa: hehehehehe...du er så søt...hehehehehe og hoppet over på noe annet å snakke om. Føler jeg blir litt satt tilbake, jeg skal liksom være seriøs Vi prater en del på MSN(da er det bare om alt og ingenting, litt som i senga, det er veldig lett å prate med henne.) og blir ett par sms, men sms er gjerne bare for å pirre litt tror jeg Lenke til kommentar
Gjest gjesten2 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Er i akuratt samme situasjon som deg trådstarter, har ingen peiling på hvordan jeg skal snu det bort. Er blitt dønnforelsket og føler at situasjonen på et stadium kommer til og virkelig såre meg. I det siste har jeg prøvd og være litt spontan og bare komme, eller og møte hun når sex er ute av bildet. for så og ta hun med på bilturer i skogen som resulterer i masse snakking. Om det har hatt noen virking, blir vel og se. Lenke til kommentar
S0ppel Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det beste vil vell være å bare ikke ligge følelser i det og bare kose dere med sexen? Vet at det sikkert ikke er lett, men tror jeg ville prøvd det viss jeg hadde hatt sjansen Lenke til kommentar
holar Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Da kommer det ann på hvor mye du er villig til å "risikere." Slik jeg skjønner det, så vil du inn i et forhold, og ikke bare være pulevenner. For å kunne gå videre, er du nødt til å riskere å miste pulevennen din. Fortell rett ut at det ikke er nok for deg at dere har det bra i senga, men at du vil ha et forhold med henne. Du må også si at du vil at dere skal prate seriøst om dette, at dette ikke er noe du tar lett på. Hvis du ikke kommer noen vei, bør du avslutte pulevennskapet, for du vil bare bli såret masse hvis du fortsetter å ha henne som pulevenn. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ødelagt av at en jente vil ha deg "støtt og stadig"? Luksusproblem kaller jeg slikt. Men for å være alvorlig - har du funnet ut hvorfor hun nøler med å gjøre det til noe mer? Lenke til kommentar
pwned Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Virker som hun styrer unna de samtaleemnene fordi hun ikke er intr i noe særiøst. Anbefaler deg å ikke snakke så mye om det, men heller gjøre som foreslått her...å finne på mer "kjæreste-ting" som ikke har med sex å gjøre. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Målet må være at hun skal bli forelsket i deg, foreløpig virker hun ganske kjølig. Og er det noen vits i å henge etter en person som bare vil ha noen gode stunder av og til? Kanskje har hun flere enn deg som hun holder på med også. Tror nok at det kan være like bra (for henne) å ha sex med noen som er uerfaren, hun liker vel kroppen din da. Men ganske rått å utnytte en jomfru på den måten. Kanskje hun egentlig hater menn? Lenke til kommentar
Kaja_ Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det virker ikke som om hun er interessert i noe seriøst. Å le det bort og si "10hi du er så søt" er en forsvarsmekanisme jenter tar i bruk støtt å stadig for å slippe å prate om ting de overhodet ikke vil prate om. Lenke til kommentar
introspector Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Auda. Har brent meg på lignende selv. Det er litt for sent i ditt tilfelle, men her er et godt råd: Om du er interessert i et forhold med noen, styr LANGT unna pulevenn-rollen, uansett hvor fristende det skulle være å "gi etter". Du avmystifiserer mye av "magien" fungerer for å hjelpe med å danne bånd tidlig i et forhold ved å gå inn i en slik rolle. Videre er det slik at i pv-forhold er det ofte tilfelle at en person bruker det for å oppfylle et fysisk "behov", mens den andre kan ende opp med et økende følelsesmessig behov som ikke oppfylles, men snarere forverres. Om du vil ha et forpliktende forhold snarere enn ei venninne du til tider ligger med, må du våge å miste pulevennen din slik som ble sagt tidligere. Jeg vil gå litt lenger og si at det eneste riktige du KAN gjøre er å konfrontere henne direkte (ingen hinting, si rett ut hva du føler), og bryte av sexen om hun viser seg å kun være ute etter den biten av deg. Om hun lirer av seg ting som "tihi, du er søt" som svar, råder jeg deg til å bli lettere forbannet og pushe for et ekte svar. Om du ikke kan få det du vil ha, er det ikke noe poeng å holde kunstig liv i et seksuelt forhold når du egentlig er ute etter noe mer. Om du bryter det av vil du etterhvert komme deg videre, og ha en sjanse til å forelske deg i noen som kan hende er mer på bølgelengde med deg utover det rent seksuelle. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Det kan ha virket mot sin hensikt å være så åpen verbalt. Men siden dere allerede er på et fysisk nivå med hverandre har det nok ikke ødelagt så veldig mye tror jeg. Når man går inn i et fb forhold er det gjerne for å kunne få utløp for sin seksuelle drift uten å måtte forholde seg til følelser, og alt det innebærer. Dermed vil det at den ene parten av knulleforholdet drar inn følelser være drepende for forholdet da det går i mot forholdets hensikt. Hun svarte med å le det vekk og totalt styre vekk fra temaet. Hun er tydligvis ikke interessert i noe mer, bro. Men det betyr ikke at hun ikke kan bli interessert! Begynn med å sette en mer kjærlighets-ramme rundt forholdet deres. Be hun ut på kino, en tur ut for å spise is. Vis henne at du kan være noe mer. Men ikke kutt ut sexen. Du må ikke gjøre noe drastisk her. Når du nå gjør vanene i forholdet deres til mer liknende kjæresteforhold og føler at det er på tide for å se hvordan hun responderer på det kan du legge det ut i lufta. "Jeg tror vi kunne fungert i noe mer særriøst!" uten å fortelle at du ønsker det, bare se hennes respons. Virker den positiv kan du, neste gang du møter hun, fortelle at du faktisk har blitt mer interessert i hun på et særriøst nivå. At du ikke vil leke rundt lenger, men at du i de siste har blit mer interessert i et særriøst forhold med hun. (Nevn gjerne noen av de forskjellige aktivitetene dere har gjort sammen som ikke innebærer knulling. F.eks. "Når vi satt på brygga å spiste is kom det plutselig opp for meg at vi faktisk kunne fungert som et par!") Diskvalifisering og kvalifisering er gode verktøy du kan bruke når du ska bygge opp spenningen rundt deg som en kjærlighets-partner. Diskvalifisere hun som "du er ikke kjærestemateriale", "Vi hadde aldri passet sammen" eller "Jeg tror jeg hadde slått opp med deg hvis vi hadde noe mer særriøst". Dette fører til at hun vil begynne å leke med tanken om hvordan dere kunne vært som et par. F.eks. hvis du sier at dere ikke hadde passet sammen vil hun tenke hvorfor, og da gjerne se for seg at dere kunne ha passet sammen. Selv om hun sier seg enig (Hun vil prøve å finne grunner til at du tar feil.) Kvalifisering med "Jeg trenger en jente som er X", "Jeg liker X", "Jeg kunne aldri vært sammen en jente hvis hun ikke var X". Hvis X tilsvarer noe hun jenta er vil hun automatisk tenke at hun kvalifiseres for dine ønsker, selv om hun ikke er interessert i et forhold med deg enda. F.eks. hvis du vet at jenta liker å danse. "Jeg kunne aldri vært sammen med en jente som ikke er flink til å danse", så vil jenta tenke "jeg er flink til å danse!" og at hun dermed kvalifiseres for deg. EDIT: Jeg ville ikke pushet på slik som han duden ovenfor nevner. Det legger et for stort press på jenta, så hun skal være ganske into deg for å prøve noe mer da. (Noe hun tydligvis ikke er). Ved å endre rammen rundt forholdet ditt vil du unngå presset på jenta. Men han har rett i at det er stor sjans for å miste fb-forholdet hvis hun ikke setter seg enig i din nye agenda. Hvis du inviterer hun ut for en is, men hun ikke ønsker det fordi hun kun er ute etter et booty call så må du nok si det rett ut; at du ikke får så mye ut av forholdet lenger og dermed avslutte det. Endret 13. mai 2009 av Touchdown Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det kan ha virket mot sin hensikt å være så åpen verbalt. Men siden dere allerede er på et fysisk nivå med hverandre har det nok ikke ødelagt så veldig mye tror jeg. Når man går inn i et fb forhold er det gjerne for å kunne få utløp for sin seksuelle drift uten å måtte forholde seg til følelser, og alt det innebærer. Dermed vil det at den ene parten av knulleforholdet drar inn følelser være drepende for forholdet da det går i mot forholdets hensikt. Du har selvfølgelig rett Men poenget mitt var mer at det ikke hadde ødelagt så mye som det ville gjort hvis de ikke hadde krysset den fysiske barrieren enda. Kanskje litt dårlig formulert av meg At hun fortsatt kommer tilbake for mer er en bekreftelse på at han i hvert fall ikke ødela 100% for seg selv. Til TS: Hør på Touchdown og les innlegget hans nøye. Meget smart mann ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå