Gå til innhold

[Løst]Kjøpe PSU til ukjent oppsett

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg har 2 stasjonære PC-er som har gått til h... i det siste. Først den ene for et par måneder siden, og nå på mandag den andre. Begge PC-ene står oppført i signaturen. Jeg har fått høre at på "HTPC"-en kunne PSU-en være problemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1108650&hl= . Jeg tok ut PSU-en fra den andre PC-en men det virker som om det har vært PSU-en som har vært gåen der også.. så nå sitter jeg med 2 PC-er, og i hvert fall 1 defekt PSU, kanskje to.

Uansett: Jeg trenger 1 ny PSU! En for å teste de 2 PC-ene jeg har om det er det som er problemet, og i så fall sette PSU-en inn i en av dem. Eller, fungerer ikke det, så kommer jeg til å bruke den nye PSU-en i en NY PC..

Så, hvis det blir til at jeg må kjøpe ny, så ønsker å bruke da en nyinnkjøpte PSU-en.. så, hva må jeg tenke på ved kjøp av ny PSU til ukjent oppsett? Jeg tenker ikke så mye på pris vs. watt, men heller om alle PSU-er passer til "alle" systemer / hovedkort, etc.. !?

Og har dere noen å anbefale, i så fall?

Disse har jeg fra før: Hiper Type-R 580W (VET er ødelagt), og MIST, 500W ATX 2.2 (usikker på om er defekt..)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjo, Corsair TX750 er billigere enn Thermaltaken, i utgangspunktet bygger de begge på samme plattform. Om man ser på de andre to, så kan støyforholdet mellom TX750 og TX650 være ganske betraktelig, siden sistnevnte produseres av Seasonic som lenge har vektlagt stillhet som en faktor. (Viften i TX750 spinner på ca. dobbelt så høy hastighet ved lav last som i TX650 iflg tester 1 , 2).

Pluss at om du før hadde strømforsyningnene du beskriver, så bør en TX650 holde for deg i lange drag. Med mindre du planlegger avansert SLI/Crossfire og overklokking av CPU selvfølgelig.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Da blir det nok den PSU-en jeg går for..

Men, bare hvis det skal vise seg at PSU-en ikke er problemet, hvordan vil den Corsair-en fungere på dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98072

Merk.. jeg bare satte sammen litt for moro skyld, og er ikke noe bestemt enda.. langt ifra! Jeg bare lekte meg litt for å se hvor dyrt jeg eventuelt kunne komme hvis jeg måtte kjøpe ny..

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...