Ninjahamster Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei Vurderer denne TVen, eller en lignende: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=100214 Og så er spørsmålet: Kan den innebygde dekoderen stå på uten at selve TVen står på og viser frem bilde? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en HDD-opptaker, og jeg er lite lysten på å la TVen stå å vise bilde "for full pupp" mens jeg er borte... gidder jo ikke kjøpe CAM-modul til nesten 1000-spenn hvis det ikke er mulig å kun ha på dekoderen uten å vise bilde... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Jaja, da var TVen bestilt uten CAM-modul så jeg finner vel ut av det ettervært hvis ingen her kan svare på det Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Kan den innebygde dekoderen stå på uten at selve TVen står på og viser frem bilde?Nei. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Elendig at det ikke finnes en form for "skjermsparer"-funksjon som slår av selve bildet/panelet. Men men, da får jeg bare bruke den eksterne dekoderen. Eventuelt bare den eksterne dekoderen når jeg skal ta opp, men da må jeg også flytte dekoderkortet for hver gang... hvis noen dog har funnet en "fiffi" løsning på problemet hadde det vært morro å høre Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Elendig at det ikke finnes en form for "skjermsparer"-funksjon som slår av selve bildet/panelet. TV-en har sikkert flere sett med innstillinger for lys/kontrast/farge. Sett alt til null på en av dem, så blir skjermen svart med et tastetrykk. Men uansett - skal du ta opp digital TV er tingen en PVR med to eller flere innebygde tunere. Kombinasjonen av harddiskopptaker og dekoder (uansett om den er i TV-en eller egen boks) gir deg bare mulighet til å ta opp fra en TV-stasjon, den som dekoderen er stilt inn på, man må selv skifte stasjon på dekoderen mellom hvert opptak hvis man skal ta opp fra forskjellige stasjoner. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Er fullt klar over det. Null stress for meg å sette på dekoderen på rett kanal før jeg drar ut. Det har jeg gjort en stund nå. Problemet er å la hele TVen stå på. Det blir for dumt, og da beholder jeg heller den eksterne dekoderen. Opptakeren jeg har fungerer fint og jeg gidder ikke bruke nye 1000-lapper på en PVR siden jeg ikke tar opp så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå