carmelita Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 om du er homofil uten å ha sex med andre menn så har du jo likevel begått (ifølge bibelen) en såkalt "thoughtcrime" og da har du synda som bare faen. Skjønner ikke hvorfor folk kaller seg kristen når de ikke er enig i mer halvparten av det som står i bibelen. ta heller da steget inn i den virkelige verden og legg fra deg eventyrene Jeg vet ikke om det var meg du snakket til eller noen andre, men det som står er: 27 Dere har hørt det er sagt: ' Du skal ikke bryte ekteskapet.' 28 Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. 29 Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. 30 Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete. - Matteus 5,27-30. Jeg oppfatter det på samme måte som Bellicus. Dersom det mot all formodning skulle gjelde uansett om man er gift eller ikke, så står homofile på lik linje med heterofile. Altså synder vi heterofile like mye som en homofil dersom man så på noen "med begjær". Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Jeg syns folk som kaller seg kristne (eller tilhenger av uansett religion) virker som hyklere for meg, om det er bevisst fra deres side eller ikke. Om noen kaller seg frp-er så forventer du at de er enige i alt frp står for. Om noen kaller seg vålerenga-supporter så forventer du at de vil at rosenborg skal slås ned i støvlene neste tippeliga. Om du sier at du er medlem av en gruppe så identifiserer du deg med den gruppen, og andre vil se deg i lys av hvordan de ser den gruppen. Men, i motsetning til å være frp'er eller vålerengasupporter, så mener ikke kristne at de holder med alt som er kristent. De fleste kristne du møter er gjerne åpne for homofili, kondombruk, sex utenfor ekteskapet osv. De sier at de er medlem av en gruppe, for så å distansere seg fra mye som har med den gruppen å gjøre. Det er det jeg ikke skjønner, hvorfor si at du er kristen når du ikke er det i det hele tatt? Om du ikke er enig i en ideologi så er du ikke medlem av den ideologien. Alle har sin egen mening om religion, og det sies det finnes like mange grener i kristendommen som det finnes kristne, men hvorfor da kalle seg kristen? Om din tro har mye tilfelles med kristendommen, men ikke er helt lik, så har du en egen religion. Når folk representerer seg som kristne så steiler de om jeg sammenligner dem med nazister eller korsfarere, men det er jo nettop dette de da nettop sa de var et medlem av. Forøvrig er religion (ikke tro nødvendigvis) håpløst lite gjennomtenkt, på grensen til idioti, og sånt er vanskelig for meg å respektere. For meg blir setningen "jeg er kristen" oversatt til "kom og spytt på meg" før den når ørene mine. For å ikke starte en flame war, så har jeg ikkeno imot tro, men når du slavisk følger alle andre sin tro, altså en religion, da får jeg et problem. Religion er roten til mye vondt. Ingen som bare tror på sin egen gud har bombet abortklinikker eller kjørt fly inn i skyskrapere, sånnt kommer først når noen trer sin egen tro ned over hodet på andre. Endret 14. mai 2009 av Hamnli2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er ingen mangel på VIF-supportere som er klar over at laget sitt ikke er det beste, selv om det er det laget de holder med. Og det er mange som er med i FrP fordi de mener at det er et bra parti, men som gjerne ville endret på enkelte ting. Partiprogrammet er tross alt et komprimiss uansett hvilket parti det gjelder, så begge eksemplene dine er svake. Det er ingen mangel på FrPere som gjerne vil distansere seg fra en del andre som stemmer det samme partiet. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ja, du har rett, eksemplene er svake, men det fikses lett ved å legge inn forskjellige ideologier istedenfor fortballag og politiske partier. Tenk da heller kommunister og kapitalister, nazister og KKK, eller harde determinister og kompatibilister. Poenget er at om du deklarerer deg en tilhenger av en ideologi, så sier du deg enig i den ideologien. Religion er ideologi, men kristne er altfor ofte ikke enige i kristendommen, eller i det hele tatt hva det vil si å være kristen. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 For å ikke starte en flame war, så har jeg ikkeno imot tro, men når du slavisk følger alle andre sin tro, altså en religion, da får jeg et problem. Religion er ideologi, men kristne er altfor ofte ikke enige i kristendommen, eller i det hele tatt hva det vil si å være kristen. Ser ut som du mener at det er et problem både dersom man er "altfor kristen" og også dersom man er "bare delvis kristen". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Begge er like ulogiske, bare på forskjellige måter. Enten så tror man at alt som står i en bok er sant (pi=3, dinosaurer og mennesker levde sammen, jorden er 6000 år gammel) eller så sier man at enkelte av historiene er metaforer mens andre ikke er det uten å kunne komme med en logisk forklaring på hvorfor den ene usannsynlige tingen har skjedd mens den andre ikke har det. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. På bakgrunn av dette forsvant ’1’ innlegg. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hver gang jeg ser bekjennende kristne tenker jeg idioter, ja jeg hater det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå