Gå til innhold

Korp distinksjoner på permuniform.

Anbefalte innlegg

Hei, de fete Korp. distinksjonene i metall som man får til T1 om man er i luft, skal man også kunne bruke dem på kragen til perm m04'en? Ingen her som har vettug svar på det, men er det ikke slik det gjøres i hæren?

Har både den T1, og en egen m04 til perm med blått permbelte og patch i farger, men bruker helst m04 pga. at den er lettest å slenge på seg :p. Har de der korp distinksjonene men er jo ikke en levende sjel av verken befal, eller folk på depoet som vet om man skal bruke de distinksjonene på kragen til m04, eneste jeg vet er at det ville sett bad ass ut. Mener å ha sett hærgutta gjør det sånn, men er neimen ikke sikker.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde sett rimelig idiotisk ut spør du meg, distinksjonene på T1 hører til t1 og ikke til m04, er du korp bruker du jo bare de vanlige distinksjonene som du bruker på den "normale" m04, eneste grunnen til at du har en perm m04, er at hvis du skal dra hjem i m04 og du har f.eks pussa våpen/primus så ser uniformen din skitten og stygg ut, og i tillegg så har de fleste perm mm04 knapp til snor på skulderen som de fleste "vanlige" m04 ikke har, kommer litt ann på hvor du tok ut klær

Lenke til kommentar
hadde sett rimelig idiotisk ut spør du meg, distinksjonene på T1 hører til t1 og ikke til m04, er du korp bruker du jo bare de vanlige distinksjonene som du bruker på den "normale" m04, eneste grunnen til at du har en perm m04, er at hvis du skal dra hjem i m04 og du har f.eks pussa våpen/primus så ser uniformen din skitten og stygg ut, og i tillegg så har de fleste perm mm04 knapp til snor på skulderen som de fleste "vanlige" m04 ikke har, kommer litt ann på hvor du tok ut klær

m04 har vel ikke knapp til snor? De kom vel først i 06?

Lenke til kommentar

ja,da er den praktisk, hvis man har de type bindene vel å merke..

edit: må sjekke det med lommene på uniformen min ved en seinere anledning :p men er vel ikke så mye vits med dem, iog med at vi somregel bruker F1 eller M02 men, men, uansett praktisk

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Kesk har ihvertfall grønn og gul, ganske fet egnetlig

Grønn og gul er kavalerisnoren, det stemmer fint med blant annet kesk. Kavaleriet bærer i motsetning til alle andre våpenarter sin snor om høyre skulder. De er virkelig noe helt for seg selv.

Når det gjelder UBHHs hvite går det hardnakkede rykter om at den snoren ikke finnes hjemlet i noe uniformsreglement, det ville ikke vært første tilfelle av institusjonelt brudd på uniformsreglementet ved HH.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...