Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

roter til alt på vei mot lyset?

Gjest kombaja

Anbefalte innlegg

Gjest kombaja

Yo!

ifjor så begynte eg på høgskule, eit svært tungt studie. Hadde da ikkje funne ut kva eg hadde lyst til å drive med i livet. Så eg vart lokka av gode lønn, og masse penger har alltid vert en drøm.

Første semester gikk tålelig greit. Var eit ord i en formel for å få A på eksamen, Fikk E på anna eksamen, med D i standpunkt pga innlevering. Strauk i eit anna fag. Motivasjonen min og strukturen var totalt fraværande. Gjorde aldri lekser, da eg kom heim var det egentlig musikk og pcn det gikk i. No nermer det seg eksamen i 3 nye fag + det eg må ta om igjen. Fortsatt ikkje klart å satt meg ned å begynne å forberede meg.

I desember så fant eg ut kva eg hadde lyst til å drive med, etter å ha tatt endel sangtimer, og læraren sa at burde satse 100% på det her. Musikk har alltid vert min største lidenskap og drøm, men hadde faktisk aldri sett for meg at det var noke å satse på fordi eg ikkje visste om eg var flink. Men nå er det bekrefta. På øving så gir eg alt, 100% fokusert og er 100% meg. Men på skulen så sitter eg berre å soser, halvsover i timene, og ser på klokka. At det går så dårlig på skulen tærer egentlig litt på meg, ødelegger natte søvnen. Ligger å tenker på at eg burde ha gjort noke idag, men det vart aldri gjort. Så eg går egentlig berre å venter på at ting skal gå over, få mitt epic failure i trynet og bli ferdig med det. Har jobb som venter på meg, noke ala daglig leder med ganske bra lønn. Må ta eit jobb år før eg kan begynne på Musikk høgskule. Følelsen av at eg burde ha fått bestått i alle fag gneger. Men nå er det alt for seint. første eksamen 5 mai.

Noken som har nokre visdoms ord å komme med? eller lignande erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for det du har lyst til. :) Men gå 100% inn for det.

Hvis du tror at musikken er noe du kan ende opp med å leve av, så fokuser 120% på musikken din, så du kan få den muligheten.

Jeg ser ingen verdens grunn til å studere noe man ikke er motivert for, kun fordi det er en godt betalt stilling i andre enden.

Tenk på at dette er noe du skal gjøre i mange år, så om du ikke liker det du driver med kan ikke all verdens penger motivere deg til å komme deg ut av sengen om morgenen, noe som kommer til å gjøre livet ditt til et slit.

Det er mye bedre med en jobb som er litt dårligere betalt, men som man elsker å gjøre.. i forhold til en godt betalt jobb hvor man ikke er motivert.

Hvorfor tror du folk fortsatt er lærere? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...