Merko Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hei. Er det noen triks som gjør at man får bedre ytelse i VirtualBox, slik at man kan bruke litt 3d-effekter osv? Prøvde og installere ATI Drivere, men det gikk jo som forventet ikke bra. Takker for tips Beklager om en lignende tråd har vært oppe før. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hvilket skjermkort har du, og hvilke drivere? Jeg vet at 3D-akselerasjon er på vei, men jeg tror ikke at vi er helt der enda, men det kan være jeg tar feil. Bruker du windows som host og ubuntu som guest, ubuntu som både host og guest, ubuntu som host og windows som guest eller noe annet? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Hvilket skjermkort har du, og hvilke drivere? Jeg vet at 3D-akselerasjon er på vei, men jeg tror ikke at vi er helt der enda, men det kan være jeg tar feil. Bruker du windows som host og ubuntu som guest, ubuntu som både host og guest, ubuntu som host og windows som guest eller noe annet? Bruker Windows 7 og Ubuntu som guest. Har Radeon HD 4870 x2 som det står i signaturen min. Når jeg installerte de siste driverene fra ATI blei skjermen helt svart når jeg bootet opp (når jeg kom til login) Så måtte ta en kjapp reinstall. Recovery mode funket dårlig Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Legg inn Guest Additions i VirtualBox. atlef. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) I virtualbox hovedvinduet så velger du den virtuele maskinen å trykker settings og huker av for 3d acceleration under general settings(?) :> Guest additions installerer du ved å starte opp den virtuele maskinen. Når du har startet den trykk Ctrl(uncapture mouse) og velg den menyen på verktøy linjen som heter Devices, så helt nederst står det Install Guest Additions Endret 13. mai 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 I virtualbox hovedvinduet så velger du den virtuele maskinen å trykker settings og huker av for 3d acceleration under general settings(?) :>Guest additions installerer du ved å starte opp den virtuele maskinen. Når du har startet den trykk Ctrl(uncapture mouse) og velg den menyen på verktøy linjen som heter Devices, så helt nederst står det Install Guest Additions Dette var noe det første jeg gjorde i ubuntu : ) Men er jo forsatt ikke helt 'glatt' på diverse effekter, så bare lurte på om det gikk ann og få det enda bedre. : ) Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Tror bare OpenGL er akselerert ikke Direct3D. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tror bare OpenGL er akselerert ikke Direct3D. Stemmer det - iallefall foreløpig. Gikk på en "smell" der sjøl.... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er bare å gi oss kildekoden til Direct3D/DirectX så skal vi nok fikse støtte skal du se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå