Gå til innhold

Windows 7 trøbbel

Anbefalte innlegg

Vell... det virker litt dumt å skrive et nytt emne for dette men...

Jeg har prøvd og avinstallere Windows 7 med sånn HP Revcovery ting som jeg fikk med på pc'en. Det skal gjøre PC'en min tilbake sån den var når den ble sent fra fabrikken (som jeg vill)

Jeg fikk beskjed i mitt første emne at jeg skulle trykke F11 på oppstart...

Det virker ikke den bare logger på Windows 7 vanlig...

så hva skal jeg gjøre??

P.S: det er en egen HDD for HP recovery... Vis denne posten var med for lite info bare legg igjen en kommentar hva jeg skal forklare nærmere :p

post-191827-1242174218_thumb.png

Endret av LarsHHasas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må vel i tillegg ha sett med HP recovery cd'er eller DVD ( den lille HP partisjonen setter vel bare i gang reinstall )

Men når jeg fikk PC'en sa den at det var reinstalerings greia... og den er på nesten 10 GB så det burde jo være den Reinstalerings greia. Windows filen er jo bare rundt 3 GB men fikk med mange programmer...

Lenke til kommentar
Stemmer.. slik var det.. På min dv2799 lå det også en HP partisjon, men trengde cd'ene /DVD'en for å starte installasjonen :)

Må jeg kjøpe en CD da eller? får det er ingen ISO eller bilde fil som jeg kan brenne til en CD på HP partisjonen.

:p

Men jeg fant noe i en Hidden fil. HP Recovery > HP > RECOVERY > RestoreWiz...

Lagt med et bilde av den :p

post-191827-1242216412_thumb.png

Lenke til kommentar

Hadde ringt HP og forespurt en ny restore-cd / dvd :)

De nye maskinene til HP gir deg jo alternativet å opprette disse cd'ene selv... Man har jo imidlertid produktkode til operativsystem og er jo sånn sett ikke "avhengig" av restore cd'er

Lenke til kommentar
Hadde ringt HP og forespurt en ny restore-cd / dvd :)

De nye maskinene til HP gir deg jo alternativet å opprette disse cd'ene selv... Man har jo imidlertid produktkode til operativsystem og er jo sånn sett ikke "avhengig" av restore cd'er

så hva mener du? at jeg kan gjøre det uten en restore CD?

isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Du må vel i tillegg ha sett med HP recovery cd'er eller DVD ( den lille HP partisjonen setter vel bare i gang reinstall )

Pass på og ikke send trådstarteren i feil rettning. Recovery partisjonen som ligger på HP maskinene trenger man IKKE noen ekstra cd'er og DVDer da installasjons image ligger der :) Dette er forøvrig vanlig på de fleste laptoper nyere enn 2-3 år. F11 under oppstart er alt som skal til så sant win7 ikke har fucka til detta på noen måte, hvis den har det må du som nevnt over ringe HP og få tilsendt recovery platene.

Endret av warelf
Lenke til kommentar

Pass på og ikke send trådstarteren i feil rettning. Recovery partisjonen som ligger på HP maskinene trenger man IKKE noen ekstra cd'er og DVDer da installasjons image ligger der :) Dette er forøvrig vanlig på de fleste laptoper nyere enn 2-3 år. F11 under oppstart er alt som skal til så sant win7 ikke har fucka til detta på noen måte, hvis den har det må du som nevnt over ringe HP og få tilsendt recovery platene.

Takk for hjelpen :p men får jeg beholde alle de fine programmene jeg fikk med?

Fikk med en dell stilige ting som jeg helst vill beholdet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...