Gå til innhold

Hvorfor i all verden går alle for AMD på nye pc`er?

wil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvor er likheten her liksom? VELDIG søkt sammenligning. En gang i tiden var faktisk Intel mye større enn alle andre CPU produsenter, og da var det mye høyere priser for en brukbar CPU enn det er nå. Det har aldri vært en "jord" uten en sol. Så det utsagnet du kom med der var lite gjennomtenkt og ganske useriøst

i tiden rundt 486/p1-cpu'ene var ALT datautstyr mye dyrere enn det er nå.

forøvrig var jeg litt imponert over prisen på xp2000+ .. burde kanskje kjøpt meg en sånn til filserveren (som sliter med en 600mhz duron). i hovedmaskinen, though.. der blir det intel.

Lenke til kommentar

"AMD blir så varm..."

"AMD er så ustabil..."  

"Skal du ha stille PC MÅÅÅ du kjøpe Intel"

1. Du kan ikke bare glemme faktaen at AMD sine Athlon prosessorer har mye høyere varmeutvikling enn Intel sine P4 prosessorer.

2. Dette har rotfeste i bla VIA sine chipset som var lenge var veldig ustabile + at de ytet heller dårlig på noen områder. Det er et bevis på at folk ikke bare kan "forgive and forget". Slik er det i alle markeder.

3. Dette henger sammen med punkt 1. som fører til at det er lettere å få ned lydnivået på en maskin med Intel prosessor. Dette er rent logisk.

1. Athlon blir varm ja, men du kan ikke bare glemme at det blir faktisk P4 også. Sjekk testene runt på nettet og du vil finne.

2. Joda det kan jeg si meg enig i. Men når folk kommer med det utsagnet i dag, så vet de rett og slett ikke hva de snakker om.

3. Det er rent bs.

Du trenger:

1 stk kjøleribbe, type litt større enn normalt.

1 stk 80mm stillegående vifte til den nette sum av 120-130,-

Og vips! Stille kjøling av cpu. Hvor mye lettere kan det bli?

Kjøper du en boxed Intel får du ei irriterende bråkebøtte og må alikevel ut med $ for ny vifte... og muligens kjøleribbe.

Kjøling av resten av kabinettet er heller ingen "big deal". Du slenger på en ekstra bak. Intel trenger også det.

Jada, intel har automatisk nedtrottling av cpu hastigheten når det blir for varmt, men om dette skjer, så har du for dårlig kjøling.

Lenke til kommentar

eg har amd prossesor(athlon XP2200+) og har vert knall fornøyd.

Den bråker ikke driten eg kjøpte min trossalt da med orginal ribbe og vifte. varme problem har eg aldrig hørt om. 40 grader er tempen på prossoren og da har eg spelt ut2k3 i 2 timer. har aldrig hatt tempratur over 43 grader.

kompisen min har ein (xp 2000+) og den hadde ein stund over 50 grader og plutselig under ut2k3 kunne pc-en slå seg av.

det kommer av to ting.

Ingen kabinettvifter og ein nokså svak cpu-kjøleløsning.

Eg har ati radeon 9700 pro 2 80 mm viter amd athlon 2200+ og eg hørre ingen forrsjel om pc-en på eller av untatt nå for nå har lagere på den eine kabinettvifta røke

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte Intel var at med AMD så måtte du nesten kjøpe en ganske bra kjøler som kostet 40-50% av prosessoren og kjøpe fra microplex hvis det var de gode kjølerne du ønsket. Og tester viser at P4-CPU'en yter bedre når det gjelder grafikk, noe jeg driver med :)

Lenke til kommentar

SELVFØLGELIG ER INTEL BEST, AMD ER JO FOR BRUK I BARNEHAGER.

:lol::lol::lol::lol::lol:

Neida jeg bare tuller men ser at denne posten (som så mange andre om samme tema) utvikler seg til å bli en ren amd /intel krangel med min er best, amd rules osv. Sånne utsagn sier vel mer om den som poster dem en om produktet.

Personelig synest jeg det er bra at vi har to produsenter som konkurerer,kunne godt vert flere. Hva en hver velger synest jeg bør få vere opp til en hver, men det er desverre mange som på død og liv skal ha andre til å velge det de har for det er kun det som gjelder, dette gjelder spesielt amd gutta. OK jeg vet jeg får kjeft for den påstanden men det får så vere, årsaken er vel muligens å finne i at de fleste i aldersgruppen opp til 16-17 år sitter med amd og det er vel også i den aldergruppen det er viktigst å profilere det en selv har.

Lenke til kommentar

1. amd blir varmere, men en kjøleløsning som ikke er for dyr og er musestille er ikkeno problem

eks:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1607 17db 395kr

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet459.htm 24db 379kr

at du må ut med en kjøleløsning som koster 40/50% av cpu'en selv er kun få tilfeller. fks ukens tilbud på komplett.

2. at amd er ustabil, vet jeg ikkeno om så der skal jeg ikke uttale meg, jeg har hatt 2 amd'er i mitt liv, de har vert fjellstøe. men det er ikke grunnlag for å kunne uttale meg.

3. og at du måå kjøpe intel for å få en stille pc er bare tull.

se punkt 1.

Lenke til kommentar

Men..... du kan ikke tenke deg til et alternativ der det ene plutselig ikke eksisterer, det går ikke an det. Det blir en ikke eksisterende situasjon som kan ta 5 milioner vendinger. AMD er jo her, og eksisterer. Du kan ikke bare ta bort firmaet og lage et alternativ, det går ikke, må sjønne Om ikke de hadde vært der, så hadde kanskje noen andre kommet til.

Muligens, men ikke sikkert, for det kunne blitt noe lignende den situasjonen vi nå har med Microsoft. Finnes ikke noe alternativ til Microsoft som er så stort at det i løpet av kort tid kan bli omtrent like stort. Ikke at jeg nødvendigvis sier noe vondt om Microsoft her, bare påpeker at de har tilnærmet likt monopol. Andre CPU produsenter har prøvd, og feilet i og med at CPUene deres er såpass svake i forhold til Intel... og AMD. De hadde ikke laget sterkere CPU'er om AMD ikke hadde eksistert.

Du kan ikke trekke konklusjoner fra et ikke eksisterende grunnlag.

Bare kom med ett "tenk om...". Hvordan det KUNNE blitt. Behøver ikke å rakke ned på tankegangen min for det vel? Men mulig jeg har misforstått deg, for jeg skjønner ikke helt sammenhengen i innlegget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...