Kina bill Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Og hvor er likheten her liksom? VELDIG søkt sammenligning. En gang i tiden var faktisk Intel mye større enn alle andre CPU produsenter, og da var det mye høyere priser for en brukbar CPU enn det er nå. Det har aldri vært en "jord" uten en sol. Så det utsagnet du kom med der var lite gjennomtenkt og ganske useriøst Det jeg skrev var litt for morro skyld, om du skjønner. Men..... du kan ikke tenke deg til et alternativ der det ene plutselig ikke eksisterer, det går ikke an det. Det blir en ikke eksisterende situasjon som kan ta 5 milioner vendinger. AMD er jo her, og eksisterer. Du kan ikke bare ta bort firmaet og lage et alternativ, det går ikke, må sjønne Om ikke de hadde vært der, så hadde kanskje noen andre kommet til. Du kan ikke trekke konklusjoner fra et ikke eksisterende grunnlag. Om så er hadde det blitt helt ubegripelig mye tenk om'er fra min side, ikke bare fra dataverdenen. Tenk om .... Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Må bare si at alle tester eg har lest er AMD det beste valget det er: Billigare, det har bedre ytelse en intel untatt til Q3 og vidioredigering. Men det er bare litt dårligare da til Q3. Ellers synst eg AMD er best spesielt når den nye 64-bit kommer Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 INTEL Jeg skal sende farmor på døra di med et såpestykke så hun kan vaske de stygge ordene ut av munnen din! Plz ikke start en AMD VS Intel krangel. Håper dere skjønner at jeg bare bøller :wink: Lenke til kommentar
spetter Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 har AMD XP2500 stasjonær pc nå, i tillegg til min bærbare inspiron 8200 Men, etter endt utdanning går jeg trolig for INTEL, etter å ha fått fast jobb. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 off topic og veldig kverulant : det heter vel bare ut utvalg - en gjør sannsynlighetsberegninger på utvalget ellers er jeg helt enig - amd gir mest datakraft for pengene sorry: sannsynlighetsutvalg = proporsjonsfordelingen for utfallene i en (uendelig) lang serie med forsøk sov litt under kvantitativ metode-forelesningene, foretrekker kvalitativ metode Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 INTEL edit, veit jeg har ikke intel, men det eier.. Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 valgte intel pga. mindre varmeutvikling-> mindre viftestøy enda amd når jeg kjøpte. har alltid hvert skeptisk til alt som heter benchmarks, forskjellene på papiret er ikke alltid merkbare ved normal bruk. ellers har jeg tilgode å se en god mobil cpu fra amd, ala intel sin Centrino har alltid hatt intel, ser ikke noen grunn til å skifte :-? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 har alltid hatt intel, ser ikke noen grunn til å skifte :-? Det er slik jeg føler og, men jeg har (nesten) alltid hatt AMD. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Alle? IRL så kjenner jeg vel 2-3 stykker med AMD, ellers er de ca 25 maskinene jeg har skrudd sammen iår vært en dual MP og resten P4'er. Prisen er så godt som lik, så da blir det lite poeng i å velge AMD og få via/nvidia chipsetter. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Prisen er så godt som lik, så da blir det lite poeng i å velge AMD og få via/nvidia chipsetter. helt feil se på hvilken som helst nettbutikk eller les trådens side 1 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 ja, som overskriften sier så lurte jeg litt på hvorfor nesten alle som skal kjøpe seg ny pc går for AMD i stede for Intel? Trodde Intel solgte mange flere CPU'er enn AMD? Lenke til kommentar
ASX Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 AMD rimelig å bytte når du har brent cpu`n. for man ok. en AMD prossesor gjør man ikke Intelen er for dyr å tukle med. :-? (hadde sikkert hvert billigere å kjøpt en intel en de fire AMDene :oops: ) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Har både intel og amd... P200MMX, P-Pro200, K6-2 400, Celeron 566@850, og en AMD 1600+. Jeg kommer til å kjøpe AMD neste gang også. En ting er prisforskjellen på HK og CPU samt ytelsen. En annen ting er at jeg faktisk vil støtte opp om AMD. Hvor hadde vi vært uten dem? P2 450 til 3500,- fremdeles? Og til de som syter "Intel er best fordi... DERFOR!!!" og "AMD blir så varm..." og "AMD er så ustabil..." og favoritten: "Skal du ha stille PC MÅÅÅ du kjøpe Intel" Get a clue. Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes folk som ikke vet hva de snakker om burde holde kjeft for jeg har registrert at det alltid er de som lager bråk med alle de usaklige argumentene og kommentarene sine.. Om du ikke intill en viss grad vet og forstår hvordan AMD og Intel brikkene er bygd opp, fungerer og hvilke applikasjoner de yter bra i med hver sine spesialiteter så vær så snill hold kjeft, for dere har ingenting konstruktivt å komme med i denne type diskusjoner. Det eneste resultatet av at dere kommer med teite kommentarer er kvalme her på forumet... kranglingen blir bare værre og værre helt til tråden har sporet helt av, og tråden til slutt blir stengt. Jeg vet jeg ber om ganske mye, for det er ikke lett innse og akseptere hvor lite man egentlig kan om data, men det går ann å prøve. Lenke til kommentar
Term Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Vel jeg vet at intel gjerne er bedre til regneoperasjoner enn AMD er. Men så bruker jeg ikke PCen min til slikt. Jeg liker å støtte de små rebellene... derfor velger jeg AMD. Dette og at jeg er veldig fornøyd med mine AMD'er. Var ikke helt klar over at prisforskjellen var sååå stor da, men det er jo bare positivt. Intel har jo så stor del av markedet siden så mange "ferdig maskiner" bruker intel CPU'er, og det tjener de jo rått på. Off Topic: Gleder meg noe sinnsykt til Athlon 64 kommer. Det skal bli så knall. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Enkelt... amd er billigere og yter bedre pr mhz... derfor velger folk amd.. Hva er fordelen med at AMD yter bedre pr MHz? Er det noen som har svaret på dette? Jeg fatter ikke hvorfor dette kan være en fordel. Ellers synst eg AMD er best spesielt når den nye 64-bit kommer Again people, don't sell the bears hide before you've shot it. And remember AMD-boys; This is the big swim-or-sink. So don't be waiting for the ~$100 Athlon64. "AMD blir så varm..." "AMD er så ustabil..." "Skal du ha stille PC MÅÅÅ du kjøpe Intel" 1. Du kan ikke bare glemme faktaen at AMD sine Athlon prosessorer har mye høyere varmeutvikling enn Intel sine P4 prosessorer. 2. Dette har rotfeste i bla VIA sine chipset som var lenge var veldig ustabile + at de ytet heller dårlig på noen områder. Det er et bevis på at folk ikke bare kan "forgive and forget". Slik er det i alle markeder. 3. Dette henger sammen med punkt 1. som fører til at det er lettere å få ned lydnivået på en maskin med Intel prosessor. Dette er rent logisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå